کاهش تقاضا و قيمت در بازار آهن آلات

عضو هيئت مديره اتحاديه فولاد و آهن اعلام کرد : کاهش نرخ ارز و افت تقاضاهاي انبوه براي طرح هاي عمراني عمومي و دولتي سبب کاهش قيمت ها در بازار اين بخش در يک هفته اخير شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، چيت ساز در مصاحبه با راديو اقتصاد افزود: قيمت هر کيلوگرم ميلگرد 1740 تومان ، هر شاخه تير اهن نمره 14 حدود 281 هزار تومان ، تيراهن نمره 16 معادل 281 هزار تومان و هر شاخه تيرآهن نمره 18 هم 330 هزار تومان شده است.

وي افزود : قيمت هر کيلوگرم ورق گرم نمره 8 تا 15 برابر  1640 تومان ، نمره بالاي 20 معادل 1590 تومان ، ورق سرد 2150 تومان و ورق گالوانيزه 2450 تومان است که در يک هفته اخير روند کاهشي داشته است.

وي با اشاره به کاهش تقاضاي فصلي خرد در پاييز و زمستان گفت: عرضه کنندگان آهن آلات عمده محصولات خود را به دليل کاهش تقاضا در انبارها ذخيره  مي کنند و کساني هم که شمش خود را با دلار گران تر وارد کرده اند با اين افت قيمت تا حدودي ضرر مي کنند که اميدواريم به توليد لطمه  اي نزند.

چيت ساز ، کاهش  قيمت آهن آلات را در کاهش قيمت تمام شده ساخت و سازها موثر دانست و گفت : يک ششم هزينه تمام شده ساختمان را فولاد تشکيل مي دهد.

عضو هيئت مديره اتحاديه فولاد و آهن گفت: باتوجه به کاهش نرخ ارز، مشتريان و خريداران در انتظار کاهش بيشتر قيمت ها هستند./عب
برچسب ها: تقاضا ، قیمت ، بازار ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار