هنگام مطالعه هرگز به شكم نخوابيد

هنگام مطالعه سر و گردن نباید بیشتر از 20 درجه به طرف پایین خم شود عنوان داشت: بعضی اعمال مثل طاق باز خوابیدن یا به شکم خوابیدن در هنگام مطالعه در درازمدت، دردهای ناحیه گردن و کمر را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرگاران به نقل از وب دا؛ دكتر زيبا لوك زاده ، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي يزد در خصوص وضعیت میز و نیمکت‌ها دانش آموزان اظهارداشت: متناسب نبودن میز و نیمکت‌ها با ابعاد بدنی دانش آموزان ناراحتی‌های کمر، گردن، خستگی زودرس، افت تحصیلی و اشکال در فشار خون آن‌ها را موجب می‌شود، بنابراین میز و نیمکت‌ها باید با ابعاد بدنی آن‌ها متناسب باشد و دارای شرایط و ويژگي هاي خاص خود باشد.

دكتر زيبا لوك زاده گفت: يكي از شرايط ميز و نيمكت ها اين است كه به نحوي طراحي شود كه کف پاها، صاف روی زمین باشد چرا كه وقتی کف پا روی زمین قرار می‌گیرد، زاویه‌ای که ران با تنه می‌سازد حدود 90 درجه است و در این صورت گودی کمر حفظ می‌شود.

وي با بيان اين كه فضایی بین پشت پاها و لبه جلویی نشیمنگاه وجود داشته باشد، خاطرنشان كرد: همچنين هیچ گونه فشاری از طرف قسمت جلویی سطح نشیمنگاه به سطح خلفی ران وارد نشود و فضایی بین سطح بالایی ران و سطح زیرین میز برای حرکت آزادانه وجود داشته باشد.

لوك زاده با بيان اين مطلب كه آرنج‌ها هنگامی که بازو عمودی است تقریباً در ارتفاع سطح رویی میز قرار گیرد، خاطرنشان كرد:  همچنين بايد تکیه گاهی مستحکم در ناحیه کمری و زیر تیغه‌های شانه وجود داشته باشد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي يزد با تاكيد بر اين كه در هنگام مطالعه سر و گردن نباید بیشتر از 20 درجه به طرف پایین خم شود، عنوان داشت: بعضی اعمال مثل طاق باز خوابیدن یا به شکم خوابیدن در هنگام مطالعه در درازمدت، دردهای ناحیه گردن و کمر را افزایش می‌دهد.

اين متخصص طب كار در پايان متذكرشد: افرادي كه طولانی مدت مطالعه می‌کنند یا به حالت نشسته کاری را انجام می‌دهند، باید هر 20 دقیقه یک بار عضلات خود را حرکت دهند./ح
برچسب ها: مطالعه ، شکم ، کمر ، خستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار