وقتی که 100 مردمسلح کعبه را تصرف کردند

100 مرد مسلح با حمله به کعبه این مکان مقدس را تصرف کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در سال 1978 عربستان سعودی دچار یک شوک بزرگ شد. وزارت خارجه آمریکا در آن سال اعلام کرد که 100 مرد مسلح هم‌زمان با کنفرانس اسلامی در تونس کعبه را تصرف کردند.

کعبه مقدس‌ترین مکان در جهان اسلام است و جایگاه ویژه‌ای بین تمام مسلمانان دارد. پس از انتشار این خبر عربستان سعودی تمام ارتباط خود را با بیرون قطع کرد.

حمله کنندگان به کعبه یک اقلیت مذهبی سعودی بودند که باعث شد پادشاه عربستان سعودی کنفرانس اسلامی را برای مدیریت این ماجرا در آن سال ترک کردند.

به گزارش روزنامه الاخبار در سال 1978 نوشت که سربازان عربستان سعودی نیز به سوی تصرف‌کنندگان کعبه آتش گشودند و در آن تیراندازی عده‌یی از هر دو طرف کشته شده بودند. 

حمله کنندگان به کعبه در آن سال 90 نفر را نیز به گروگان گرفته بودند. به گزارش خبرگزاری سعودی، وزیر کشور عربستان اعلام کرده بود که یک گروه منحرف مذهبی که با خود سلاح و مهمات داشتند هنگام نماز صبح وارد مسجد شدند.

این گروه هیچ خواسته مشخصی نیز نداشت و بعد از یک درگیری شدید بین نیروهای امنیتی عربستان و این گروه تمام متجاوزین به کعبه کشته شدند.

عربستان سعودی برای کنترل خبری این ماجرا تمام تماس‌های تلفنی خود با خارج از کشور را در سال 1978 قطع کرد. پس از گذشت 6 روز از این حادثه ماموران سعودی به‌طور کامل مسجدالحرام را از اشغال خارج کردند.

پس از آن‌که 30 تن از مجتهدین جامع‌الشرایط عربستان فتوی دادند که نیروهای انتظامی در خانه خدا برای دستگیر عناصر مسلح، متوسل به زور شوند، فرمان حمله به این افراد از سوی ولیعهد عربستان صادر شد. بعد از این حمله پس از گذشت 6 ساعت مهاجمان تسلیم شدند و بسیار ی از آنان نیز در این حمله کشته شدند و دستگیر شدگان نیز توسط حکومت سعودی اعدام شدند.

برچسب ها: کعبه ، تصرف ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.