اصفهان/

آیا قلب زاینده رود باز هم می تپد؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم گفت: برای کمبود آب اصفهان 170 میلیارد ریال به طرح بهشت آباد تخصیص داده می شود.

حسن کامران دستجردی در گفت‌ و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در مورد اقدامات انجام شده برای مشکل کمبود آب اصفهان و احیای رودخانه زاینده رود اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام شده پیشنهاد افزایش اعتبارات طرح تونل سوم کوهرنگ است.

وی افزود: از دیگر اقدامات، پیشنهاد تحقیق و بررسی بر روی طرحبهشت آبادبه مجلس بود که اجرا شد.

نماینده مردم اصفهان تأکید کرد: در شهریور ماه سال جاری نیز به همراه خانم اخوان با آقای بهروز مرادی معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور جلسه داشتیم.

وی ادامه داد: در این جلسه قرار شد 170میلیارد ریال برای طرح بهشت آباد تخصیص داده شود.

کامران گفت: برای انجام این فرایند نیز یکی از پیمانکاران خوب کشور انتخاب شده است تا این کار را عملی کند.

وی تصریح کرد: همچنین به همراه خانم اخوان در صحن علنی پیشنهاد دادیم که هشتاد و پنج درصد هزینه کانال هایی راکه کشاورزان احداث می کنند دولت و پانزده درصد آن را کشاورزان پرداخت کنند.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به دیدار چهل و پنج تن از کشاورزاناصفهان با وزیر نیرو اظهار کرد: از مفاد این جلسه این بود که در زمان خشکسالی آب از همه بخش ها از جمله استان چهار محال بختیاری، بخش صنعت، استان اصفهان و موارد دیگر کم شود که کشاورزان ساکن پایین دست رودخانه زاینده رود و شرق اصفهان نیز بتوانند کشت و کار کنند.

وی ادامه داد: از دیگر مفاد این جلسه، ابلاغ پرداخت حقوق آبداران به کار گروه مربوطه در اصفهان توسط وزیر نیرو و نگرفتن جریمه چاه های حریمی توسط دولت بود.

نماینده مردم اصفهان افزود: از دیگر مفاد این جلسه، قبول احداث چاه در مناطق ممنوعه توسط دولت برای استفاده در زمان بی آبی است./س

برچسب ها: اصفهان ، زاینده رود ، کمبود ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.