برزگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ارائه لوایح از سوي نمايندگان مجلس مانع صرف وقت بیهوده می‌شود

یک حقوقدان گفت: وکلای ملت بهتر است برای بررسی دقیقتر موضوعات در مجلس ابتدا آنها را به صورت لوایح پیشنهاد دهند تا بررسیهای اولیه صورت گیرد و احیانا از صرف وقت بیهوده نمایندگان جلوگیری کند.

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران درباره عنوان شدن برخی طرح‌های مغایر با قانون اساسی در مجلس اظهار داشت: مجلس وظیفه قانوگذاری را برعهده دارد و باید برای ایجاد هر قانونی طرحها و لوایح را مورد بررسی قرار دهد.

این حقوقدان گفت: وکلای ملت بهتر است برای بررسی دقیقتر موضوعات در مجلس ابتدا آنها را به صورت لوایح پیشنهاد دهند تا بررسی‌های اولیه صورت گیرد و احیانا از صرف وقت بیهوده نمایندگان جلوگیری کند.

وی افزود: اگر مجلس طرح‌هایی را مغایر با قانون اساسی به تصویب برساند، شورای نگهبان آن را مغایر با قانون اساسی تلقی خواهد کرد و به همین سبب امکان اجرای این مصوبات ملغی می‌شود که در صورت اصرار دوباره مجلس، مصوبات به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده می‌شود.

برزگر خاطرنشان كرد: اقدامات این چنینی وقت و هزینه زیادی را به خود اختصاص می‌دهند که نتیجه خاصی را به بار نمی‌آورد، از این رو طرح‌ها در ابتدا باید در قالب لوایح مورد بررسی قرار گیرند.

انتهای پیام/
برچسب ها: لوایح ، طرحها ، مجلس ، قانون ، اساسی ، مغایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار