شهرکرد /

كارخانه قند استان چهارمحال و بختياري، خوش حساب تر از قبل

براي اولين بار، كارخانه قند استان چهارمحال و بختياري، 75 درصد مطالبات چغندركاران را در آذرماه، به حساب آن ها واريز نموده است.

مدير زراعت سازمان جهادكشاورزي استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اينكه سالهاي گذشته پرداخت اين مطالبات تا بهمن و يا اسفندماه به طول مي انجاميد، گفت: كارخانه قند استان، آذر ماه امسال خوشبختانه براي نخستين بار، 75 درصد اين مطالبات را به حساب چغندر كاران استان واريز نموده است.

سهراب ابراهيمي با بيان اين مطلب گفت: 25 درصد باقي مانده از مطالبات هم تا 2 ماه آينده به حساب چغندركاران واريز خواهد شد.

وي با بيان اينكه ظرفيت كارخانه قند استان چهارمحال و بختیاری، هزار و 500  تن در روز مي باشد، افزود: كمتر از 50 درصد چغندر مورد نیاز این کارخانه، توسط چغندر توليد شده در استان و مابقي از استان هاي همجوار نظیر؛ فارس، لرستان، كرمانشاه، همدان و آذربايجان غربي تأمين مي شود.

به گفته وي؛ با افزايش قيمت هر تن چغندرقند با عيار 16، از يك ميليون و 50 هزار ريال  به يك ميليون و 350 هزار ريال، پرداخت 20 كيلو تفاله خشك و 2 كيلوگرم قند به ازاي هر تن به عنوان پاداش به كشاورز، اميد است توليد اين محصول به 60 تا 70 هزار تن در استان برسد.

گفتني است؛ به ازاي افزايش هر عيار قند چغندرقند، قيمت اين محصول، 90 هزار ريال افزايش در هر تن خواهد داشت.

چغندر قند برداشت شده در استان چهارمحال و بختیاری در سال زراعي گذشته ( 91-90 )، 21 هزار تن بوده است كه بيشترين برداشت هم در شهرستان كيار با 10 هزار تن بوده است.

كارخانه قند استان چهارمحال و بختياري در كيلومتر 12 جاده شهركرد ـ هفشجان واقع شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی فلاحی نسب
۲۱:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
منن از استان لرستان دارم پیام میدم خدمتتون با عرض سلام و خدا قوت من یه کشاورز هستم از توابع استان لرستان شهرستان الشتری یکی از پیمانکاران این شهر به فامیلی اقای میرزایی هنوز پول چغندر ها یه مارا پرداخت نکرده اند چرا رسیدگی نمی کنین به ما کشاورزان میگه هر میلیون پول چغندر ازش پنجاهوپنج هزار کم کنید تا پول چغندرتونو از جیب خودم تحویل بدم این درسته که حق من کشاورز رو کم کنه بهم پول بده رسیدگی کنین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
یاسر والی وند
۲۳:۰۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
با عرض سلام و ادب
از نهاوند همدان مزاحمتون میشم برای دریافت نمایندگی میتونم با شما همکاری کنم