هتل قابل حمل +تصاویر

هتل قابل حمل می‌تواند برای افرادی که دائما در سفر بوده اما تمایلی به اقامت در چادر ندارند، یک محل اسکان ایده‌آل با بهره‌مندی از امکانات یک هتل باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ طرح مفهومی هتل قابل حمل Drop Eco-Hotel‌ با الگوبرداری از نمونه‌های موجود در طبیعت توسط گروه طراحی In-Tenta اسپانیا ارائه شده است.

این فضای اقامتی سیلندری شکل از جنس چوب، پلی کربنات و فولاد ساخته شده و پایه‌های فولادی امکان استقرار آسان بر سطوح ناهموار را فراهم می‌کند.

در دو سمت سازه سیلندری، پنجره‌های نیمکره‌یی شیشه‌یی تعبیه می‌شوند که علاوه بر امکان بهره‌مندی از نور طبیعی خورشید در طول روز، نمایی 180 درجه‌ای از محیط اطراف برای ساکنان ایجاد می‌کنند.

استفاده از فیلم‌های فتوولتائیک برای تأمین انرژی و سیستم جمع‌آوری آب باران برای استحمام، باعث سازگاری حداکثری این سازه با محیط زیست می‌شود؛ همچنین استفاده از مواد بسیار سبک، انتقال این سازه به مناطق مختلف از جمله جنگل، ساحل و کوهستان را امکان‌پذیر می‌کند.

هتل قابل حمل شامل تراس، اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و حمام است که برای اقامت دو نفر در نظر گرفته شده و امکان افزایش فضا در مدل‌های بزرگ‌تر نیز در آن پیش‌بینی شده است.

این طرح مفهومی در رقابت طراحی میکرو آرشیتکت اسپانیا به عنوان یکی از طرح‌های برتر انتخاب شده است و نمونه اولیه ای از این هتل دوستدار محیط زیست به زودی ساخته خواهد شد.












منبع : ایسنا
برچسب ها: هتل ، قابل حمل ، تصاویر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار