خون دانش آموزان آمریکایی با اشكهای اوباما پاك نمی شود

قتل عام دانش آموزان مدرسه ابتدايي سندي هوك واقع در "نيوتان" در ايالت "كنتيكات" توسط يك جوان 20 ساله مسلح، بيانگر يك واقعيت تلخ، یعنی كوتاهي دولت ایالات متحده در تامين امنيت مردم است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ بي شك تامين امنيت مردم از جمله دانش آموزان جزو وظايف اوليه دولتمردان هر كشوري است و باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا بايد پاسخگوي اهمال صورت گرفته در اين زمينه و خون هاي ريخته شده كودكان دانش آموز باشد. واقعه اي كه در روز جمعه 14 دسامبر 2012 رخ داد و طی آن ، ضارب با شليك دهها گلوله و پس از قتل عام 27 نفر كه 18 تن از آنها كودك بودند، در درگيري با نيروهاي پليس كشته شد.

كشتار روز جمعه دانش آموزان ابتدايي در آمريكا اولين نوع از چنين كشتاري در اين كشور نيست و تكرار چنين امري با وجود دخالت هاي آمريكا در بسياري از كشورها از جمله در يمن ، افغانستان، پاكستان و ... به بهانه مبارزه با تروريسم، نشان مي دهد كه مردم آمريكا با سلسله حملات مرگبار در اين كشور مواجهه اند و دولت به جاي انجام وظيفه در خصوص تامين امنيت مردم كشورش، ماليات هاي مردم را خرج كشتار مردم بي گناه و غير نظامي در افغانستان و پاكستان براي به اصطلاح مبارزه با تروريسم مي كند.

اين در حالي است كه بنا به گزارش شبكه تلويزيوني يورو نيوز، فقط در شش ماه گذشته و درهفت حمله مسلحانه 60 نفر در آمريكا كشته شده اند.

همچنين آمارها حاكي است كه به دليل مجاز بودن حمل اسلحه توسط افراد، تنها در سال جاري ميلادي درمجموع نزديك به 10 هزار نفر در آمريكا كشته شده اند، درحالي كه اين آمار در كانادا و در همسايگي آمريكا تنها 200 نفر اعلام شده است.

حمله به اماكن عمومي از جمله مراكز آموزشي، مدارس و سينما در آمريكا به دليل تكرار چنين وقايعي به امري عادي در اين كشور تبديل شده است.

حادثه تيراندازي در "ويرجينيا تك" در ايالت ويرجينيا در 16آوريل 2007 با 32 كشته و 17 مجروح كه يكي از بي سابقه ترين كشتارها در آمريكا از دهه 20 ميلادي تاكنون بوده است.

همچنين در واقعه تيراندازي در دبيرستان كلمبيا در 20 آوريل 1999 15 نفر كشته و 21 نفر مجروح شدند.

حمله به مركز آموزشي "آروادا" در كلرادو كه 9 دسامبر 2007 رخ داد و به كشته شدن دو نفر و زخمي شدن دو نفر ديگر انجاميد و واقعه 20 جولاي 2012 شهر "آئورورا" در ايالت كلرادو، كه در آن تماشچيان يك فيلم هدف گلوله هاي يك فرد مهاجم قرار گرفتند و 12 نفر كشه و 58 نفر ديگر زخمي شدند، از نبود امنيت و مواجه بودن مردم آمريكا با سلسله حملات مرگبار حكايت دارد.

بر اساس آمارها، ايالات متحده داراي بيشترين تعداد سلاح سبك نسبت به جمعيت اين كشور است. در ازاي هر 100 نفر در آمريكا 90 قبضه انواع اسلحه به ويژه سلاح كمري وجود دارد.
اين كه گفته مي شود بيشتر طرفداران ممنوعيت حمل و نگهداري اسلحه، انگشت اتهام را به سوي انجمن ملي اسلحه (NRA) نشانه مي‌گيرند و معتقدند اين انجمن جلوي تصويب قوانين در اين خصوص را در كنگره مي‌گيرد.

يا اين كه طرفداران حزب حاكم دموكرات مخالف قانون "حق خريد و فروش سلاح و حمل آن" بوده و حزب جمهوري خواه طرفدار اين قانون است و سنا نيز از اين قانون بشدت حمايت كرده و تغيير يا تعديل آن را بر خلاف حق آزادي فردي در ايالات متحده مي داند، اختلافاتي است كه براي مردم آمريكا امنيت به ارمغان نمي آورد در حالي كه جداي از اين اختلافات و بحث وجدل هاي صورت گرفته يك چيز واضح است و آن اين كه دولت وظيفه دارد امنيت مردم را در هر شرايطي تامين كند.
به همين دليل كشتار روز جمعه در مدرسه ابتدايي نيوتان جامعه آمريكا را در شوك بزرگي فرو برد و بسياري را خشمگين كرد.

به دنبال اين تيراندازي مرگبار، اوباما عصر همان روز به وقت محلي با چشماني گريان بر صفحه تلويزيون ظاهر شد و قول داد كه اقدامي بنيادين براي پايان دادن به تراژدي سلسله تيراندازي هاي مرگبار آمريكا انجام دهد.

رييس جمهوري آمريكا در اين سخنراني گفت كه قلب من شكسته است و به رخدادهاي مشابه بسياري در سال هاي گذشته نيز اذعان كرد و نسبت به تكرار اين سناريوها اظهار تاثركرد.
آنچه مسلم است گريه اوباما و سخنان احساسي وي دردي را از پدران و مادراني كه فرزندان دانش آموز خود را براي هميشه در اين واقعه از دست داده اند، دوا نخواهد نكرد.

اوباما بايد به عنوان رييس دولت و مسوول حفظ امنيت شهروندان پاسخگوي كوتاهي صورت گرفته در زمينه تامين امنيت شهروندان باشد و اين كه خون هاي ريخته شده كودكان دانش آموز با اشكهاي وي پاك نمي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار