ارومیه/

ارسال 350 اثر به دبیرخانه اولین سوگواره عکس عاشورایی آذربایجان‌غربی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون 350 اثر به دبیرخانه اولین سوگواره عکس عاشورایی آذربایجان‌غربی ارسال شده است.

منوچهر زاد‌علی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: اولین سوگواره عکس عاشورایی در استان با موضوع «نماز و عاشوراییان» در شهرستان خوی برگزار می‌شود.

وی انعکاس مشارکت قومیت‌های مذهبی استان در برپایی آیین‌های عزاداری در محرم، انعکاس وحدت قومی و مذهبی در استان، شناسایی و معرفی آیین‌های عزاداری در مناطق مختلف، آشنایی با نحوه برگزاری نماز ظهر عاشورا در مناطق مختلف استان و ترویج و اشعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در احیای فرهنگ اصیل دینی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

زاد‌علی ادامه داد: نماز ظهر عاشورا، آیین‌های محرم‌الحرام، جلوه‌های امر به معروف و نهی از منکر از موضوعات پیش‌بینی شده برای حضور آثار در این جشنواره است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از 28 آبان ماه جاری در سراسر استان اعلام شده بود، تصریح کرد: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار تاکنون تعداد 350 اثر از 70 عکاس استانی برای شرکت در این سوگواره به دبیرخانه ارسال شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد آثار رسیده 35 اثر به عنوان عکس‌های برتر برای حضور در بخش نمایشگاهی این سوگواره انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی 13 دی ماه جاری همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی در شهرستان خوی به نمایش در می‌آیند، افزود: همزمان با مراسم افتتاحیه از صاحبان پنج اثر برتر تجلیل می‌شود.

زادعلی زمان برپایی نمایشگاه از سیزدهم دی ماه جاری به مدت یک هفته عنوان کرد و متذکر شد: به نفرات اول تا سوم این جشنواره به ترتیب مبلغ 500، 400 و 300 هزار تومان به عنوان هدیه در نظر گرفته شده است و از تمام آثار راه یافته به اولین سوگواره عکس عاشورایی استان با اهدایی هدایایی تقدیر و تجلیل می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.