گزارش/احزاب در هفته‌اي كه گذشت

تکذيب ديدار انتخاباتي عسگراولادي با حداد، ولايتي و قاليباف/برگزاري همايش انتخاباتي جبهه پيروان در هفتم دي‌ماه

گمانه‌زني‌ها درباره حضور و يا عدم حضور شخصيت‌هاي مختلف در انتخابات آتي، طي اين روزها شدت يافته است و سهم شايعات نيز در اين ميان کم‌رنگ نيست اما خبرنگار ما سعي دارد تا در اين گزارش، اخبار واقعي را به گوش شما مخاطبان محترم برساند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران گمانه‌زني‌ها براي حضور و يا عدم حضور شخصيت‌هاي مختلف طي اين روزهاي شدت يافته است و سهم شايعات نيز در اين ميان کم‌رنگ نيست اما خبرنگار ما سعي دارد تا در اين گزارش، اخبار واقعي را به گوش شما مخاطبان محترم برساند.

برخي رسانه‌ها اخباري مبني بر ديدار محمدباقر قاليباف، غلامعلي حداد عادل و علي لاريجاني با آيت‌الله مهدوي کني در روز 5 شنبه (23 آذر ماه) را منتشر کردند، خبرنگار باشگاه خبرنگاران با هدف کسب جزئيات بيشتري از اين ديدار، به سراغ يک منبع آگاه رفت.

اين منبع آگاه خبر فوق را تکذيب کرد و آن را ساخته و پرداخته رسانه‌ها دانست. (متن کامل خبر را بخوانيد)

حميدرضا ترقي عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي درجمع دانشجویان دانشگاه ملایر در 25 آذرماه با اشاره به اينکه فتنه جديدي در حال شکل‌گيري است، گفت: در عرصه سیاسی مثلث فتنه و انحراف و سکولارها خطری برای اهداف انقلاب اسلامی هستند.(1)

جلسه‌ شوراي عالي جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز جمعه مورخ(24 آذر)  باحضور حبيب‌الله عسگراولادي رئيس جبهه‌ پيروان خط امام و رهبري و پنج نفر از همراهان وي تشکيل شد.

عسگراولادي در اين ديدار  که محمدرضا باهنر، منوچهر متکی، اسدالله بادامچیان و احمد کریمی اصفهانی وي را همراهي مي‌کردند به ارائه مطالبي در باره شرايط كنوني كشور و مسائل انتخابات پرداختند و پيشنهاد كرد كه جامعه مدرسين با راهنمايي و هدايت در مسير كار، آنها را ياري کند.

در اين ديدار همچنين اعضاي جبهه‌ پيروان خط امام و رهبري حاضر در جلسه، در توضيح و تكميل مباحث مطرح شده  به بحث و گفتگو  پرداختند.

در اين ميان اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز نظرات و مطالبي را در زمينه انتخابات و مسائل روز کشور ارائه کردند.

آقاي عارف يك نوشابه براي خود و يك نوشابه براي آقاي خاتمي باز كرده است

محمد کاظم انبارلویی رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در تحلیلی به سخنان اخیر محمد رضا عارف پرداخته و معتقد است که عارف يک نوشابه براي خود و يکي هم براي خاتمي باز کرده است.(متن کامل يادداشت انبارلويي)

وي در ادامه اين ياداشت مي‌گويد: برخي سياست عشوه و ناز و كرشمه براي مردم را پيش گرفته‌اند بدون اينكه بدانند فضاي مطالبات مردمي چيست و شروط مردم و نظام و قانون اساسي براي حساس‌ترين و مهمترين پست سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور يعني منصب رياست جمهوري كدام است.

اصلاح‌طلبان تنها با نظر شخص خاتمي وارد انتخابات شوند!

فاطمه راکعي دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند در انتخابات آینده حضور داشته باشند باید با محوریت خاتمی این موضوع را عملی کنند.

برخي منابع از شکل‌گيري انشقاق در جبهه پيروان خط امام و رهبري خبر داده بودند که با واکنش‌هاي اصولگرايان روبه رو شد آنان وجود انشاق را تکذيب کردند.

در همين راستا خبرنگار ما به  سراغ شخصيت‌هاي مختلف اصولگرا رفت و صحت و سقم اين خبر را از آنان جويا شد، احمد نیک‌فر عضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين در واکنش به خبر انشقاق جبهه پیروان گفت: ادعای انشقاق در جبهه پیروان به هیچ عنوان صحت ندارد و هیچ مشکلی در این تشکل مبنی بر اختلاف بین اعضا به وجود نیامده است.

محمود واعظی عضو حزب اعتدال و توسعه درباره برنامه‌ها انتخاباتي اين حزب، به خبرنگار ما گفت: جلسات رایزنی حزب اعتدال و توسعه به عنوان یک تشکل مستقل آغاز شده است و این حزب در آینده‌ نزدیک با چهره‌های شاخص دیدارهایی خواهد داشت.(متن کامل گفتگو)

لازم به ذکر است که حزب اعتدال و توسعه از جمله احزابي محسوب مي‌شود كه به هاشمي رفسنجاني متمايل است.

ورود جبهه پايداري به مباحث انتخاباتي با تشکيل تيم تدوين برنامه رياست جمهوري

حجت‌الاسلام روانبخش عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري درباره برنامه‌هاي انتخاباتي اين جبهه به خبرنگار ما گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي جامعي که درون جبهه صورت گرفته است قصد ورود با برنامه به انتخابات را داريم نه صرفا با پوسترهاي انتخاباتي، از اين رو در حوزه‌هاي کلان کشوري برنامه‌هاي وي‍ژه‌اي خواهيم داشت.

جمعيت آبادگران به دنبال ليدري در انتخابات شوراها و هم‌گرايي در انتخابات رياست‌جمهوري

بيت‌الله بدرلو سخنگوي جمعيت آبادگران جوان انقلاب اسلامي در گفتگو به خبرنگار ما گفته است که جمعيت آبادگران انقلاب اسلامي تمركز خود را بر انتخابات شوراي‌هاي شهر گذاشته است و در انتخابات رياست جمهوري به دنبال هم‌انديشي و هم‌گرايي با ساير احزاب اصولگراست.

ديدار اعضاي جبهه مردمي اصلاحات با عارف 25 آذرماه برگزار شد، زارع فومني در گفتگو با خبرنگار ما درباره جزئيات بيشتر اين ديدار گفت: عارف در این دیدار ضمن اشاره به مسائل و مشکلات روز جامعه بر ضرورت حضور اصلاح طلبان در مسائل سیاسی  و به ویژه انتخابات تاکید کرد و گفت «همین که به عنوان کاندیدای احتمالی اصلاحات در این عرصه مطرح شده ام برایم مایه افتخار است».

ميرزا بابا مطهري نژاد رئيس ستاد انتخابات رياست جمهوري حزب مردم سالاري مي‌گويد: حزب مردم سالاري دو انتخابات آينده يعني انتخابات رياست جمهوري يازدهم و شوراهاي اسلامي شهر و روستا را به صورت مستقل از يکديگر مورد بررسي قرار داده است و در کنگره يازدهم نيز برنامه‌هاي انتخاباتي خود را به صورت مفصل اعلام مي‌کند.

وي در ادامه افزود: هسته‌هاي استاني حزب مردم سالاري چندي پيش فعال شده است و جلسات استاني ما نيز مرتب تشکيل مي‌شود.

اصل اصلاحات طراحي شده توسط خارجي‌ها است

حجت‌الاسلام ذاكري عضو حزب اعتماد ملي به خبرنگار ما گفت: فتنه 88 و اصل اصلاحات طراحي خارجي‌ها براي اهداف خاص آنان است اما با مديريت مقام معظم رهبري بسياري از توطئه‌هاي خارجي‌ها خنثي شد؛ بعد از مطرح شدن اصلاح‌طلبي بعضي‌ها ديدند كه عنوان خوبي است و به آن چسبيدند.(3)

محمدرضا راه‌چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی در گفتگو با خبرنگار ما از تصويب وي‍ژگي‌هاي رييس جمهور آينده در حزب وحدت و همکاری ملي ايران خبر داد.

اسحاق جهانگيري وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات که نامش در ميان کانديداهاي احتمالي انتخابات آتي قرار دارد در گفتگو با خبرنگار ما گفت:‌ هيچ تصميمي هنوز براي كانديداتوري در انتخابات آتي رياست جمهوري ندارم.

ترقي عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: برنامه‌هاي انتخاباتي و شاخصه‌هاي رئيس‌جمهور آتي بعد از نهايي شدن به جامعتين ارائه مي‌شود و پس از اعلام موافقت آنان، موتلفه مصاديق را مورد بررسي قرار خواهد داد.

وي همچنين در واکنش به اظهارات عارف مبني بر اينکه جريان انحرافي را بخشي از اصولگرايان درست کرده اند تا مشکلات را به گردن ديگري بيندازند، گفت: نسبت دادن جريان انحرافي به اصولگرايان مغرضانه است چرا که اصولگرايان بيشترين روشن‌گري را عليه اين جريان داشته‌اند.

احمد زندآور رئيس ستاد انتخابات شوراهاي حزب مردم سالاري از تدوين ليست انتخاباتي حزب مطبوعش براي انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا خبر داد.(متن کامل گفتگوي زندآور با خبرنگار ما)

حاميان مشايي به جاي شعار به دنبال شعور باشند

صديقه شاکري عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در واکنش به شعار حامیان مشایی با عنوان "زنده‌ باد بهار گفت: جریان انحرافی به دنبال محک زدن سطح درک و فهم مردم جامعه است؛ خوشبختانه مردم ایران افرادی بصیر و فهیم هستند و فرق شعار و شعور را می‌دانند.

شايان ذکر است که برخی حامیان اسفندیار رحیم مشایی پیشنهاد کرده‌‌اند در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده با شعار"زنده باد بهار" شرکت کنند که  بهار را تمثیل ظهور امام عصر (عج) معرفی کرده‌اند.

جزئیات جلسه مشترک شورای هماهنگی اصلاحات با جبهه اصلاح طلبان/ تشکیل کمیته مشترک میان دو جبهه

مجید بهمن زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از برگزاری جلسه مشترک هیئت رئیسه شورای هماهنگی اصلاحات با اعضای جبهه اصلاح طلبان خبر داد و گفت: در این جلسه، راهکارهای رسیدن به اجماع توسط دو جبهه مطرح شد و اعضا تصمیم گرفتند تا کمتیه مشترکی تشکیل دهند.
 
وی در ادامه افزود: در این جلسه همچنین اعضای دو جبهه بر حمایت از کاندیداتوری خاتمی در انتخابات تاکید کردند.
 
عارف با مطرح كردن كانديداتوري خاتمي به دنبال بازار گرمي در جريان اصلاحات است

عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين معتقد است که هدف عارف از  مطرح كردن کانديداتوري خاتمي، براي بازار گرمي در جريان اصلاحات است اما مردم به بازار گرمي اصلاح‌طلبان علاقه ندارند.

مشايي رنگ رياست‌جمهوري را نخواهد ديد

حجت‌الاسلام شجوني عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار ما در واكنش به فعاليت‌هاي انتخاباتي اخير جريان انحرافي و تعيين شعار "زنده با بهار" توسط اين جريان‌  گفت: ايران اسلامي مملكت مردم، حضرت امام خميني(ره)، نظام و مقام معظم رهبري است و افرادي مثل مشايي رنگ و بوي رياست جمهوري را نخواهند ديد.

يك منبع آگاه در گفتگو با ما از آغاز سفرهاي استاني حسين كمالي دبيركل خانه كارگر خبر داد.(خبر را اينجا بخوانيد)

تشكيل ستاد انتخاباتي حاميان باهنر

نعمت‌الله توان در گفتگو با خبرنگار ما از تشكيل ستاد انتخاباتي حاميان باهنر براي انتخابات آتي رياست جمهوري خبر داد.

محمدرضا باهنر، شنبه (25آذرماه) طي سفري به اصفهان براي حضور در همايش سفر ايمن، با جمعي از اصولگريان استان اصفهان ديدار و گفتگو کرد.

لازم به ذكر است که جمعي از اصولگرايان استان پيشنهاد کانديداتوري در انتخابات آتي را به باهنر دادند.

 آیت الله کعبی از معاونت جامعه مدرسین کناره گري کرد

 آیت‌الله کعبی به دلیل "مشکلات" و "مشاغل" علمی و اجرایی به درخواست خود از این سمت کناره‌گیری کردند.

اما بعد از کناره‌گير آيت‌الله کعبي از سمت معاونت جامعه مدرسين، مراسم توديع آيت الله عباس كعبي و معارفه آيت الله حسن نظري شاهرودي به سمت "معاونت جامعه و نظام" جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در دفتر جامعه مدرسين برگزار شد.

آيت الله يزدي رئيس جامعه مدرسين در اين مراسم گفت: آیت‌الله کعبی همكار دائم ما خواهند بود

زمزمه‌هايي از احتمال احياي مجدد جبهه متحد به عنوان سازوکار انتخاباتي اصولگرايان يه گوش مي‌رسد،  خبرنگار ما به سراغ يکي از اعضاي جامعه رحانيت مبارز رفت تا درباره اين مساله با وي گفتگويي را انجام داد.

حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: جبهه متحد داراي منشور، سازوكار نظارتي و اجرايي بود و با اعمال اصلاحاتي در برخي مسائل اجرايي، مي‌تواند سازوكار مناسب و پاسخگوي انتخابات رياست جمهوري باشد.

سيد كمال سجادي در گفتگو با خبرنگار ما از تشكيل هيئتي 8 نفره در جبهه پيروان خط امام و رهبري خبر داد و اظهار داشت: اعضاي اين هیئت هشت نفره حبیب‌الله عسگراولادی، محمد‌رضا باهنر، منوچهر متکی، محمد‌نبی حبیبی، سید کمال سجادی، احمد کریمی اصفهانی، صابر و محسن کوهکن هستند.

بررسي نوع ورود به انتخابات در جمعيت رهپويان کليد خورد

پرويز سروري قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي درباره بررسي مصاديق کانديداهاي انتخابات آتي، گفت:در جلسه هفته گذشته جمعيت رهپويان مباحث متعارف جمعيت  مطرح شد و نوع ورود جمعيت نيز مورد بررسي قرار گرفت، اما در حال حاضر قابل رسانه‌اي کردن نيست و بعد از نهايي شدن برنامه‌هاي انتخاباتي، مصاديق را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.
 
 بررسي ائتلاف 1+2 در دستور کار جبهه پيروان خط امام و رهبري

بعد از انتشار خبري از سوي برخي رسانه‌ها مبني بر اينکه ائتلاف حداد عادل، قايباف و ولايتي با عنوان 2+1 شکل گرفته است خبرنگار ما در گفتگويي با يکي از اعضاي شوراي مرکزي موتلفه اسلامي بررسي اين ائتلاف در جبهه پيروان را مورد بررسي قرار داد، وي به خبرنگار ما گفت:  ائتلاف حداد عادل، قاليباف و ولايتي تحت عنوان 1+ 2 در جبهه پيروان خط امام و رهبري بررسي مي‌شود.

رسانه‌ها خبري را از ديدار اعضاي شوراي هماهنگي اصلاحات با هشمي رفسنجاني و خاتمي منتشر کردند، نجفقلي حبيبي در گفتگو با خبرنگار ما از اين دديار اظهار بي‌اطلاعي کرد اما يکي ديگر از اعضاي شوراي هماهنگي خبر مذکور را تکذيب کرد.

همايش دو روزه جامعه اسلامي مهندسين در اهواز

در اين همايش دبيران استاني جام با اعضاي شوراي مرکزي تهران ديدار و گفتگو کردند؛ همچنين اعضا شوراي مرکزي و دبيران استاني با آيت‌الله جزايري نماينده ولي فقيه در استان خوزستان ديدار کردند.

باهنر در نشست مشترک دبيران استاني از برنامه‌ريزي براي انتخابات شوراها و تلاش براي ارائه ليست مشترک خبر داد.

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين همچنين از برگزاري همايش دبيران استاني جبهه پيروا خط امام و رهبري در 7 دي‌ماه خبر داد.( متن کامل)

محافل خبري از انتخاب کوهکن به عنوان سخنگوي انتخاابتي جبهه پيروان خبر دادند اما کوهکن در گفتگو با خبرنگار ما درباره اخبار منتشر شده مبني بر سخنگويي وي از سوي جبهه پيروان خط امام و رهبري در انتخاباتي رياست جمهوري آينده اظهار داشت: اخبار منتشر شده در اينباره کذب محض است و صحت ندارد.

تشكيل تيم تدوين شاخصه‌هاي رئيس جمهور آتي در جبهه پايداري/محور سخنراني آيت‌الله مصباح در 4 دي

فاطمه آليا در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران، درباره برنامه‌هاي انتخاباتي جبهه پايداري انقلاب اسلامي، اظهار داشت: جبهه پايداري در حال حاضر تدوين منشور و برنامه جامع و كاملي را براي انتخابات آتي در دست تدوين دارد.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري انقلاب اسلامي با اشاره به برگزاري همايش جبهه پايداري در 4 دي‌ خاطر نشان كرد: جبهه پايداري همايش 4 دي را در آستانه حماسه 9 دي‌ برگزار مي‌كند و آيت‌الله مصباح با حضور در اين مراسم با موضوع تبيين ريشه‌هاي حماسه 9 دي به ايراد سخنراني مي‌پردازد.

رسانه‌ها خبر از ديدار حبيب‌الله عسگر اولادي دبير کل جبهه پيروان خط امام و رهبري  با ولايتي، قاليباف و حداد عادل دادند.

اما عسگراولادي در گفتگو با خبرنگار ما خبر فوق را تکذيب کرد.

انتهای پیام/
پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار