مشهد/رئيس كميسيون گردشگري ؛

بالاترين درصد اشتغال در دنيا به بخش گردشگري اختصاص دارد

رئيس كميسيون گردشگري و خدمات اتاق بازرگاني ايران گفت: گردشگري بالاترين درصد اشتغال در دنيا را به خود اختصاص داده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي بيمارستان فوق تخصصي رضوي، كيامرز كيهان فر افزود: كشورهاي اسلامي و ديگر مردم دنيا زماني كه هزينه پائين خدمات درماني و كيفيت بالاي آن را مشاهده كنند.

كيهان‌فر ادامه داد: گردشگري سلامت مانند ديگر مسائل اقتصادي موجود در كشور فضايي رقابتي دارد كه بايد خدمات درماني و گردشگري كشور را ارتقا داد تا بتوان در اين صنعت مانند ديگر كشورها توسعه و پيشرفت مناسبي داشت.

وي افزود: بايد امكانات مسافرتي اقامتي و همچنين گردشگري بيماران را در سطوح مختلف مهيا كرد تا با رضايت‌مندي خوبي از كشور خارج شوند.

رئيس كميسيون گردشگري و خدمات اتاق بازرگاني ايران خاطرنشان كرد: افزايش تسهيلات براي گردشگران سلامت از اهميت بالايي برخوردار است كه در اين ميان استفاده از كارت‌هاي اعتباري براي گردشگران بسيار ضروري است اما امكان استفاده آن در كشور نيست كه بايد تلاش شود اين امكان را براي گردشگران فراهم كرد.

كيهان‌فر عنوان كرد: برگزاري كنفرانس گردشگري سلامت در بيمارستان فوق تخصصصي رضوي تاثيرات به‌سزايي در ارتقای سطح كيفي خدمات گردشگري سلامت كشور دارد و مي‌توان با الگو قرار دادن اين بيمارستان در استان‌هاي ديگر كشور اين خدمات را در تمامي استان‌ها به روز كرد و براي استفاده گردشگران سلامت بهره‌ گرفت.

وي ادامه داد: گردشگري بالاترين درصد اشتغال در دنيا را دارد و سالانه بيش از 70درصد از مشاغل را به خود اختصاص مي‌دهد.

رئيس كميسيون گردشگري و خدمات اتاق بازرگاني ايران با اشاره به اينكه اشتغال از دغدغه‌هاي اصلي كشورها به شمار مي‌رود، تاكيد كرد: بيشتر خدماتي كه براي گردشگري سلامت در كشورهاي مختلف صورت مي‌گيرد در ارتباط مستقيم با نيروي انساني است.

كيهان‌فر اذعان داشت:‌ به طور قطع ايران سابقه ديرينه‌اي در ارائه خدمات درماني و پزشكي در دنيا دارد و جزو كشورهاي پيشرفته در اين زمينه به شمار مي‌رود.

وي نقش بخش خصوصي را در توسعه گردشگري سلامت موثر دانست و گفت: بخش خصوصي در درمان و بهداشت از اهميت بالاي در كشور برخوردار است و مي‌تواند در ارائه خدمات مناسب‌تر به گردشگران سلامت نقش مهمي در توسعه اين صنعت ايفا كند.


برچسب ها: رئیس ، کمیسیون ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.