خوزستان/

بومی‌سازی 18500 قطعه حفاری در ایران

مدیرعامل شرکت‌ حفاری ایران گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۵۰۰ قطعه حفاری در کشور بومی‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران خوزستان، حیدر بهمنی در نشست خبری، با بیان اینکه فعالیت‌های امسال حفاری قابل مقایسه با فعالیت‌های سال گذشته نیست، اظهارداشت: سال‌گذشته 65 دستگاه دکل را دراختیار داشتیم که تعداد آن‌ها در سال‌جاری به 72 دستگاه رسیده است.

وی افزود: سال‌گذشته تعداد چاه‌های حفاری شده 3هزارو200 حلقه بوده که امسال این رقم به بیش از 3 هزار و 400 حلقه رسیده است و بیش از 7 میلیون متر نیز حفاری محقق شده است.

بهمنی عنوان‌کرد: در سال 91 حدود 134 حلقه چاه معادل 313 هزار و 200 متر حفاری شد که 66 حلقه آن چاه توسعه‌ای، سه حلقه اکتشافی و 65 حلقه آن تعمیری و تکمیلی است.

مدیرعامل شرکت‌ حفاری ایران ادامه داد: تاکنون 5 دستگاه دکل حفاری در داخل ساخت شده‌اند و این دکل‌ها در حال فعالیت هستند.

وی افزود: پیش از این تنها به‌عنوان حفار در پروژه‌ها حضور داشتیم اما در حال حاضر به صورت EPD عملیات مهندسی و حفاری را در پروژه‌ها انجام می‌دهیم و جزء سازمان‌هایی هستیم که پروژه‌ها را به صورت کلیدی اجرا می‌کند.

مدیرعامل شرکت‌ ملی حفاری ایران در خصوص واگذاری پروژه‌های خرید و سفارش کالا به سازندگان خوزستانی تصریح‌کرد: در صورت مراجعه به شهرک صنعتی اهواز، کمتر سازنده‌ای را می‌بینید که برای شرکت ملی حفاری کار نکرده و ما به ساخت قطعات توسط خوزستانی‌ها توجه داریم.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا ساخت یک دکل برای اولین‌بار به یک شرکت خوزستانی واگذار شده و در حال حاضر 80 تا 90 درصد قطعات ما در استان ساخته می‌شود.

بهمنی ادامه‌داد: ماهانه بین 70 تا 80 میلیارد تومان در صنعت حفاری هزینه می‌‌شود که نزدیک به 40 میلیارد تومان آن مربوط به خرید قطعات است و بخش عمده این خرید‌ها در خوزستان است.

وی عنوان‌کرد: هم‌اکنون برنامه 20 ساله شرکت تدوین شده و در این خصوص با 12 دانشگاه قرارداد داشتیم که این کتاب در نمایشگاه امسال صنعت حفاری رونمایی می‌شود./س
برچسب ها: بومی ، سازی ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.