خوزستان/مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران؛

افزایش 30 درصدی فعالیت دکل های حفاری در میادین مشترک

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از افزایش 30 درصدی فعالیت دکل های شرکت ملی حفاری در میادین مشترک تا سال آینده خبر داد.

به گزارش  خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان، احمد قلعه بانی در مراسم گرامیداشت سی و سومین سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در مجموعه صنعت نفت بیش از 150 میلیارد دلار پروژه در دست اجرا داریم.

وی با بیان اینکه از این پروژه ها بیش از 110 میلیارد دلار مربوط به میادین مشترک است، افزود: در حال حاضر بیش از 70 میلیارد دلار پروژه در پارس جنوبی فعال است، که 40 میلیارد دلار هزینه شده و مابقی به زودی هزینه می شود.
قلعه بانی با تاکید براینکه امروز تمام فعالیتهای ما در میادین مشترک صورت می گیرد، اظهار کرد: بیش از 20 درصد دکل های حفاری در میادین مشترک مشغول هستند که تا سال آینده این رقم به 30 درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به اجرای مطلوب پروژه های میادین مشترک، گفت: این در حالی است که امسال تنها 40 درصد بودجه درخواستی به نتیجه خواهد رسید.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه این بودجه فقط برای نگهداشت تولید کافی است، افزود: وزارت نفت به منظور توسعه و سرمایه گذاری از راهکارهای دیگری چون اوراق مشارکت، بیع متقابل و انرژی فان استفاده کرده است که براین اساس تا پایان سال جاری 15 میلیارد دلار جذب می کنیم.
 
قلعه بانی در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت حفاری کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت بودجه کشور، مهمترین موضوع در حفاری توجه به بهره وری این بخش است.
 
وی با اشاره به هزینه نگهداشت تولید در بخش حفاری، افزود: در شرکت ملی حفاری باید شاخص هایی در رابطه با افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها تعریف شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر ضرورت کاهش 20 درصدی هزینه ها در این شرکت تاکید کرد و گفت: براساس آمارها رشد هزینه های حفاری در دنیا 189 درصد اعلام شده که این رقم در کشور ما به مراتب بیشتر است. /س


برچسب ها: افزایش ، دکل ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.