طباطبايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان كرد

امكان تعقيب حميد رسايي در صورت احراز جرم وي

عضو کميسيون حقوقي مجلس با اشاره به اظهارات حميد رسايي و نوع ادبيات به کار گرفته شده نسبت به هاشمي رفسنجاني گفت: اگر توهين و افترا در صحبت‌هاي نماينده مورد نظر احراز شود، جنبه قانوني داشته و بايد مورد تعقيب قرار گيرد.

سيد حميدرضا طباطبايي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات يکي از نمايندگان مجلس و نوع ادبيات به کار گرفته شده نسبت به هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: حيثيت و آبروي اشخاص يکي از ارزش‌هاي اخلاقي انسان است.

وي ادامه داد: مجازات توهين نياز به شکايت ذي‌نفع داشته و اگر دادستاني وقوع اين جرم را عمومي تشخيص دهد، به عنوان مدعي‌العموم از شخصي که مرتکب جرم افترا و توهين شده، شکايت مي‌کند.

اين نماينده مجلس با بيان اينکه شاکي بايد از مجلس تقاضاي مجازات شخص گوينده توهين و افترا را کند، خاطرنشان کرد: اگر صحبت‌هاي نماينده مورد نظر به جرم توهين و افترا احراز شود، جنبه قانوني داشته و بايد مورد تعقيب قرار گيرد.

شايان ذكر در پی اظهارات حمید رسایی نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مهدی هاشمی‌، دادستانی تهران بیانیه‌ای صادر کرد و طي ان ظهارات رسایی مبنی بر این که: "متاسفانه ... آقازاده مفسد همواره از مصونیت آهنین برخوردار بوده"، کذب محض است و رسیدگی به پرونده‌ مهدی هاشمی, نشان دهنده‌ عدم مصونیت نامبرده در مقابل دستگاه قضایی است و به علاوه از منظر افراد بصیر، نفس رسیدگی به این پرونده، دلیل روشنی بر استقلال دستگاه قضایی است."

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار