چالش عمیق آزادی اسلحه در آمریکا حل نشدنی است!

استراتژیست های سیاسی اوباما بهترین گزینه را برای وی و حزب دموکرات، تعویق تصویب قانون کنترل اسلحه تا پایان سال 2012می داند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، آمریکا کشوری است که حوادث گوناگون من جمله حوادثی که استفاده از سلاح گرم شاخصه اصلی آن می باشد، سالانه کشته های بسیاری را در خود ثبت می کند.
افزایش کشتارهای جمعی در مدارس و مراکز عمومی آمریکا، پدیده ای است که با نفوذ شبکه های فروش سلاح گرم در دستگاه سیاسی هر روزه مسئولین این کشور را با چالش های بزرگی رو به رو می کند.
 

واشنگتن پست در این خصوص نوشت: بازماندگان حوادث خشونت آمیز با اسلحه طی سالی که گذشت، به همراه فعالان منتقد قوانین کنترل سلاح با توجه به حادثه تیراندازی اخیر در یک مدرسه ابتدایی که منجر به کشته شدن 27 نفر شد، در مقابل کاخ سفید تجمع کردند تا اعتراض خود را به گوش رئیس جمهور آمریکا برسانند و وی را موظف به تشدید قوانینی کنند که "آزادی سلاح" را کنترل کند.


یکی از کسانی که در جمع معترضین حضور داشت، پرستاری بود که چندی پیش همسرش را در مقابل سوپرمارکتی به ضرب گلوله ارذل و اوباش از دست داد. همچنین زن دیگری در مقابل کاخ سفید ایستاده بود حادثه ترسناکی را که برایش اتفاق افتاده بود را برای خبرنگاران تعریف کرد و گفت من و دخترم در خیابان مورد هجوم افرادی مسلح قرار گرفتیم که من خود را سپر بلای دخترم کردم و با زانو ساعت ها بر زمین افتادم و التماس کردم تا ما را رها کنند.


دادستان اریک هولدر موضوع را پیگیری کرده و مراتب را به باراک اوباما گزارش داده است. کاخ سفید اقدامات لازم را جهت کنترل سلاح بررسی می کند اما هنوز کنگره لایحه ای را در این خصوص تصویب نکرده است. زیرا استراتژیست های سیاسی اوباما بهترین گزینه را برای وی و حزب دموکرات، تعویق تصویب قانون کنترل اسلحه تا پایان سال 2012می داند.

 

لابی اسلحه آمریکا همچنان مخالف سخت‌تر شدن قوانین مالکیت سلاح 

 خبرگزاری آلمان در این راستا نوشت:لابی پرنفوذ اسلحه در آمریکا همچنان با تصمیم‌های باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، مبنی بر سخت‌تر شدن قوانین مالکیت سلاح در این کشور مخالفت می‌کند.

رهبران "انجمن ملی اسلحه" (NRA)، بزرگ‌ترین لابی سلاح در آمریکا، با شرکت در برنامه‌های مختلف تلویزیونی در این کشور اعلام کردند، هرگونه کوشش برای محدود کردن حمل و مالکیت سلاح در آمریکا با مخالفت شدید این انجمن روبرو خواهد شد.

"انجمن ملی اسلحه" اعلام کرده است که روزانه در آمریکا از هر یک ‌میلیون‌ نفر، تنها یک کودک احتمال دارد بر اثر اصابت گلوله کشته شود.

 

برچسب ها: آمریکا ، اسلحه ، وبگردی ، کشتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.