سنندج/

فرش بیجار به برند جهانی تبدیل می شود

رئیس مرکز ملی فرش ایران از برنامه ریزی در راستای تبدیل شدن فرش بیجار به عنوان یک برند جهانی در دنیا خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج، علیخان در نشست اعضای کارگروه فرش شهرستان بیجار با اعلام این خبر گفت: صنعت فرش شهرستان بیجار دارای ظرفیت های بالایی است اما متاسفانه از تمامی این ظرفیت ها به خوبی بهره برداری نمی شود و باید این بخش را به صورت ویژه مورد حمایت جدی تری قرار داد.
وی با اشاره به اینکه فرش دستباف بیجار به دلیل طرح و نقشه های زیبا و استحکام فوق العادی آن رقیبان بسیاری در دنیا پیدا کرده، افزود:یکی از مشکلات و موانع اصلی پیشرفت صنعت فرش بیجار نبود تشکل های ثابت در این زمینه است تا زیر ساخت های لازم این صنعت به شکل بهتری فراهم شود.
علیخانی همچنین در ادامه اضافه کرد: در خصوص رفع مشکلات پیش روی صنعت فرش بیجار دو کار اساسی و مهم باید صورت گیرد اول اینکه مطالعه دقیق و عمیقی در مورد فرش بیجارصورت گیرد و مکانی مناسب برای ایجاد خانه فرش در این شهرستان ایجاد شود و دوم اینکه خوشه فرش به درستی تعریف و معرفی شود.
رئیس مرکز ملی فرش ایران خواستار برگزاری نمایشگاه های مختلف صنعت فرش در سطح شهرستان شد و گفت: با ایجاد خانه فرش در شهرستان و برگزاری نمایشگاه های بین المللی می توان این صنعت را تقویت کرد و زمینه را برای ایجاد فرصت های جدید شغلی فراهم کرده و در کنار آن باعث کاهش میزان بیکاری شد.
در این جلسه که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و سایر اعضا این کار گروه برگزار شد، مسائل مربوط به صنعت فرش در بیجار مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت./س
برچسب ها: برند ، خوشه ، بیجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.