گسترش حجاب در بلاد ضداسلام

حجاب اسلامی در نمایشگاه مد و لباس آمریکایی!

مدتی است که استفاده از روسری در دستور کار طراحان لباس قرار گرفته است. طراحان لباسی چون آدری هپ بورن، گریس کلی و جکی کندی معتقدند که دهها سال است که استفاده از روسری رایج شده است. از میان طراحان لباس در سراسر دنیا طراحانی مانند کارن واکر، ویوین وست وود و لای سنگ ونگ در مدل های سال2012 خود از روسری استفاده کرده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، طراحی لباس یک کار هنری است که در حوزه تولید پوشاک و لوازم مربوط به سبک زندگی؛ تحت تاثیر اوضاع فرهنگی و اجتماعی در یک دوره زمانی مشخص انجام می‌پذیرد. از معروفترین طراحان لباس در دنیا می توان به افرادی همچون مارک جاکوبز، الکسندر مک کوئین، استلا مک کارتی، آدری هپ بورن، گریس کلی و جکی کندی اشاره کرد.

نکته جالب توجه در طراحی لباس دنیا در سالیان اخیر از پوشش اسلامی برای زنان است. مدتی است که استفاده از روسری در دستور کار طراحان لباس قرار گرفته است. طراحان لباسی چون آدری هپ بورن، گریس کلی و جکی کندی معتقدند که دهها سال است که استفاده از روسری رایج شده است. از میان طراحان لباس در سراسر دنیا طراحانی مانند کارن واکر، ویوین وست وود و لای سنگ ونگ در مدل های سال2012 خود از روسری استفاده کرده اند.



اما روسری برای میلیون ها زن در سراسر دنیا چیزی بیش از یک ملزومات مد به حساب می آید. زنان مسلمان به دلایل مذهبی از روسری استفاده می کنند که حجاب نامیده می شود. در حال حاضر برگزارکننده مسابقه طراحی حجاب در آمریکا درتلاش برای ترویج حجاب میان زنان غیر مسلمان است و در صدد استفاده از حجاب در مد ابداعی خود با نام "شیک پوشیده" است. شاز قیصرالدین 31 ساله وکیل دادگستری حقوق بشر شیکاگو و برگزارکننده این مسابقات می گوید: گستره مد"شیک پوشیده" از جمعیت زنان مسلمان فراتر رفته و به سرعت در بین آمریکایی ها در پیش است.

وی امیدوار است که بتواند حامی "حجاب آمریکایی" باشد. روسری ای که می تواند در کشوری با مدهای مختلف آمریکا عرضه شود.

وی همچنین در این اندیشه است که این عقیده را که حجاب و مسلمانان با آمریکا هیچ تناسخی ندارند را از بین ببرد و نشان دهد که روسری می تواند بعنوان مبّلغ دین یکی از ملزومات مد نیز برای آنها باشد و در میان لباس های معمولشان قرار بگیرد.

نایت، طراح مد آمریکایی و مروج دین اسلام نیز با قیصرالدین موافق است.


نایت-طراح لباس

نایت که طرح های بهاره و تابستانه 2013 خود را در هفته مد نیویورک در سپتامبر رونمایی کرد، با لباس های بسیار زیبا و موقر شناخته می شود. مدل لباس های شب وی با آستین های پوشیده و دامن های بلند و روسری ست بسیار خیره کننده است.

این طراح لباس معتقد است؛ فرم لباس هایش به گونه ایست که وقار را به دیگران منتقل می کند و می گوید: «سعی می کنم برای زنانی لباس طراحی کنم که برای بدن خود احترام قائلند و وقار را دلیل زیبایی و درخشش خود می دانند. زنان باید عقایدشان را در سبک لباس پوشیدنشان منعکس کنند. من با زنانی که لباس های تحریک آمیزی می پوشند و معتقدند که ارزششان به عقایدشان است مخالفم.»

نایت و قیصرالدین بر این عقیده هستند که حجاب اجبار نیست بلکه نشانه از آزادی در انتخاب است.

قیصرالدین می گوید: «مد موانع را از بین می برد و ناشناخته ها را آشنا می کند. من مطمئنم که در آینده در پاسخ به این سوال که زیبایی، مد امریکا و یک آمریکایی به چه چیزی شباهت دارد، به تعریف جامع تری می رسیم.»
برچسب ها: حجاب ، طراحی ، لباس ، مد ، غرب ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.