روایت سیاسیون از حماسه ۹ دی

امروز ۹دی ماه است روز حماسه آفرینی ملت در برابر دشمن و روزی که آتش فتنه ۸۸ برای همیشه خاموش شد و به خاطره ها پیوست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، امروز ۹دی ماه است روز حماسه آفرینی ملت در برابر دشمن و روزی که آتش فتنه ۸۸ برای همیشه خاموش شد و به خاطره ها پیوست.

بی تردید، حماسه عظیم ۹ دی سال ۸۸ صحنه تجلی اراده ملت انقلابی ایران در دفاع از حریم ولایت و تیر خلاصی بر پیکره فتنه گران و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

فرا رسیدن سالگرد ۹ دی، این روها سیاسیون را به خود مشغول کرده تا از ۹ دی و اثرات آن بگویند تا جایی که حجت الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر محمد دهقان عضو هیات رییسه مجلس در برنامه این هفته «دیروز، امروز، فردا» به تبیین حماسه ۹ دی پرداختند.

حجت الاسلام رحیمیان در ابتدای برنامه در پاسخ به این سوال که آیا زمانی که بحران های مختلف اوایل انقلاب را مشاهده می کردید، پیش بینی دیدن روزی مثل ۹ دی را داشتید یا خیر، گفت: در زمان حضرت امام گاهی فضایی به وجود می آمد که دل خیلی از افراد می لرزید و نسبت به شرایط حاکم بر نظام می ترسیدند. امام وارد صحنه می شدند و چیزی می گفتند که به ظاهر باور پذیر نبود اما مناسبتی پیش می آمد و ناگهان حضور گسترده مردم را شاهد بودیم و این معنایش این بود که امام بیش از همه مردم را می شناختند و بیش از همه اطمینان داشتند که دشمنان هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند.

وی ادامه داد: بر اساس این نگاه، همیشه در تمام بحران ها این نگاه امام را نسبت به مردم و انقلاب داریم و با این نگاه یقین داریم که تمام بحران ها و حوادث پشت سرگذاشته خواهد شد. حضرت امام ابراز اطمینان کردند که مردم ایران از مردم صدر اسلام و مردم عراق در زمان حضرت امیر و سید الشهدا(ع) بهتر و برترند. شاید زمانی که امام این موضوع را بیان کردند ما تعبداً این جمله را از امام قبول می کردیم اما با گذشت زمان و ایفای نقشی که مردم در حوادث مختلف از جمله فتنه ۸۸ داشتند، نشان داد که فضیلتی که امام برای مردم توصیف کردند یک حقیقت جاودان بود.

همچنین محمد دهقان در این برنامه با بیان این که ۲۳ تیر ۷۸ هم شاهد خروش مردم بودیم، گفت: ما در سال ۷۸ که نظام سلطه یک رزمایشی علیه انقلاب به وجود آورد، دیدیم که در ۲۳ تیر ۷۸ مردم وقتی مشاهده کردند اصل انقلاب به خطر افتاده است، نسبت به نظام سلطه خروشیدند. پیش بینی می شد که مردم یک روز نسبت به جریان فتنه واکنش جدی نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: البته ما شاید چنین جمعیت کثیری را پیش بینی نمی کردیم اما ۹ دی، جمعیتی به مراتب بیشتر از ۲۳ تیر ۷۸ به خیابان ها آمدند و سحر فتنه را باطل کردند و یک بیماری مضمن چندین ساله را علاج کردند، بیماری که با نصیحت و کارهای امنیتی و نظامی برطرف نمی شد و خروش مردم فقط راه علاج بود! مردم به لطف امام حسین(ع) وارد صحنه شدند و توطئه نظام استکبار را خنثی کردند.

از سوی دیگر،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این خصوص گفت: درآستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم کدهایی مانند کلید واژه "انتخابات آزاد" مشاهده می شود؛ بنابراین ۹دی باید به روز شود تا با ایجاد بصیرت و شناخت به موقع به راهکارهایی برای مقابله با فتنه ها و توطئه های داخلی و خارجی دست یابیم.

مرتضی نبوی  با اشاره به حماسه بزرگ مردم در ۹ دی ۱۳۸۸ اظهارداشت: رمز پیروزی انقلاب پیوند میان مردم، رهبری و اعتقادات دینی بود؛ یعنی مردم به رهبری که برخاسته از اعتقاداتشان بود اعتماد کردند و این انقلاب شکل گرفت و استمرار پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پیوند مردم با رهبری در فتنه ۸۸ تکرار شد، ادامه داد: وقتی امواج فتنه از سوی فتنه گران بلند شد رهبری پرچم بصیرت را بلند کرد و وجه همت خود را بر این گذاشت که مردم متوجه شوند ریشه این فتنه کجاست ؟ از کجا سرچشمه گرفته است؟ و چه کسانی فتنه گر هستند؟ خوشبختانه یک عده هم در این کار ایشان را کمک کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: ۹ دی نقطه پایانی بر فتنه ۸۸ بود و مردم حرف آخر را زدند.
نبوی با تاکید بر ضرورت استمرار ۹ دی برای مقابله با فتنه ها و خطرات احتمالی که ممکن است توسط معاندین بر سر راه نظام قرار گیرد، گفت: ۹ دی نقطه عطفی است که دوباره بصیرتی در مردم در اطاعت و تمسک به رهبری ایجاد کرد؛ بنابراین این روز ملی و حماسی باید به عنوان یک الگو برای ادامه راه انقلاب بازخوانی شود.

عضو هیئت موسس جامعه اسلامی مهندسین، با اشاره به شکل گیری فتنه ۸۸ گفت: یکسال قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم واژه هایی همچون "نباید در انتخابات تقلب شود" یا "کمیته صیانت از آراء" شنیده می شد که این کلید واژه ها بهانه ای بود برای فتنه ۸۸ ؛ اما در ۹ دی در سایه پرچم بصیرت رهبری مردم به میدان آمدند و جریان و راهشان را از اهل فتنه جدا کردند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با فتنه های آینده باید ۹دی بازتولید شود، خاطرنشان کرد: درآستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم نیز کدهایی مانند کلید واژه "انتخابات آزاد" مشاهده می شود؛ بنابراین ۹دی باید به روز شود تا با ایجاد بصیرت و شناخت به موقع به راهکارهایی برای مقابله با فتنه ها و توطئه های داخلی و خارجی دست یابیم؛ لذا با بصیرت باید این کلید واژه های فتنه را شناخت و آنرا رصد کرد که متوجه شویم پشت این کدها فتنه ای نخوابیده باشد.

عضو هیئت عالی حل اختلاف میان قوا، در واکنش به کسانیکه این روز حماسی را که مردم با حضوری چشمگیر و خودجوش آفریدند، حاصل زحمات خود می دانند، تصریح کرد: هر کسی که به هر مقداری در ایجاد بصیرت در مردم سهم داشته جای تشکر کرد؛ اما باید بدانند که نقش اصلی را در ۹ دی رهبری و مردم داشتند و در این میان اگر یک عده از دوستان و نخبگان مخلص در این زمینه همکاری کردند و پیام رهبری را به مردم رساندند ، دست آنها هم درد نکند.
برچسب ها: نه دی ، وبگردی ، سیاسیون ، حماسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار