نهم دی مشت محکمی به دهان فتنه‌گران

فتنه 88 که با طرح ریزی های داخلی و خارجی و با دست مستقیم عوامل خارجی، ضد نظام و عوامل وابسته و منحرف داخلی کلید خورد، مقدس ترین ارزش های اسلام و جمهوری اسلامی را نشانه رفته بود. اما دشمنان نظام با عدم شناخت درست مردم مسلمان ایران و نظام ولایت فقیه، باز هم تیرهایی در تاریکی رها کرده و در نهایت شکست خوردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، وقایع پس از فتنه سال 88 را می توان از نمونه های رویش و ریزش های انقلاب اسلامی دانست. این فتنه که بنا به فرموده مقام معظم رهبری، فتنه ای پیچیده و عمیق بود، موجب شد انقلاب اسلامی دوباره متولد شود.

با ریزش عناصری که موجب عدم پیشرفت نظام اسلامی بودند، رویش هایی در مسیر انقلاب نمایان شد و مردم با حضور همه جانبه خود ، استحکام نظام را تضمین کردند.

فتنه 88 که با طرح ریزی های داخلی و خارجی و با دست مستقیم عوامل خارجی، ضد نظام و عوامل وابسته و منحرف داخلی کلید خورد، مقدس ترین ارزش های اسلام و جمهوری اسلامی را نشانه رفته بود. اما دشمنان نظام با عدم شناخت درست مردم مسلمان ایران و نظام ولایت فقیه، باز هم تیرهایی در تاریکی رها کرده و در نهایت شکست خوردند.

در روز نهم دی ماه 1388، مردم که از اهانت به ارزش ها و مقدسات اسلامی ، آشوب و نا آرامی و بی بصیرتی خواص به خروش آمده بودند، با شعارهای انقلابی و عاشورایی در سراسر کشور اسلامی در صحنه حضور یافته و تمام قد از اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی دفاع نموده و مشتی محکم به دهان فتنه گران زدند.

مرور بخشی از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری درخصوص فتنه و حضور مردمی 9 دی:

* دنیا خیره شد

شما ديديد فتنه‌اى به وجود آمد، كارهائى شد، تلاشهائى شد، آمريكا از فتنه‌گران دفاع كرد، انگليس دفاع كرد، قدرتهاى غربى دفاع  كردند، منافقين دفاع كردند، سلطنت‌طلبها دفاع كردند؛ نتيجه چه شد؟ نتيجه اين شد كه در مقابل همه‌ى اين اتحاد و اتفاق ناميمون، مردم عزيز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دى، در روز بيست و دوى بهمن، آنچنان عظمتى از خودشان نشان دادند كه دنيا را خيره كرد. ايران امروز، جوان امروز، تحصيلكرده‌ى امروز، ايرانيان امروز، آنچنان وضعيتى دارند كه هر توطئه‌اى را دشمن عليه نظام جمهورى اسلامى زمينه‌چينى كند، به توفيق الهى توطئه را خنثى ميكنند. منتها توجه داشته باشيد؛ بايد تقوا پيشه كنيم. آنچه ما را قوى ميكند، تقواست؛ آنچه ما را آسيب‌ناپذير ميكند، تقواست؛ آنچه ما را به ادامه‌ى اين راه تا رسيدن به اهداف عاليه اميدوار ميكند، تقواست.

بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران در حرم امام خمينى (ره) - بيست و يكمين سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى (ره) 14/03/1389

 

*  راهپيمائى حكومتى!

گفتند راهپيمائى حكومتى! بى عقلها نفهميدند كه با اين حرف دارند حكومت را تعريف ميكنند؛ دارند از حكومت تمجيد ميكنند. اين چه حكومتى است كه در ظرف دو روز - روز عاشورا (يكشنبه) آن خباثتها را راه انداختند، روز چهارشنبه اين حركت عظيم راه افتاد - ميتواند يك چنين بسيج عظيم ملى را در سرتاسر كشور بكند؟ امروز كدام كشور ديگر، كدام حكومت ديگر چنين قدرتى دارد؟ قوى‌‌‌‌ترين حكومتهاى دنيا و ثروتمندترينشان - كه ولخرجى‌‌‌‌هاى زيادى هم براى جاسوس پرورى و خرابكارى و تروريست پرورى دارند - اگر همه ى تلاششان را هم بكنند، نميتوانند ظرف دو روز، صد هزار نفر آدم را بياورند توى خيابانهاى شهرشان يا كشورشان. چند ده ميليون انسان در سرتاسر كشور بيايند! اگر به دستور حكومت آمده باشند، اين خيلى حكومت مقتدرى است؛ پس خيلى حكومت قوى‌‌‌‌اى است كه اينجور امكان بسيج را دارد. اما حقيقت غير از اين است؛ حقيقت اين است كه در كشور ما حكومت و مردمى وجود ندارد - همه يكى اند - مسئولين حكومت، از شخص حقير اين بنده گرفته تا ديگران، هر كدام قطره‌هائى هستيم در اقيانوس عظيم اين ملت.

بیانات مقام معظم رهبری در ديدار مردم قم در سالگرد قيام 19 دى  19/10/1388

 

* لحظه را بايد شناخت

لحظه را بايد شناخت، نياز را بايد دانست. فرض بفرمائيد كسانى در كوفه دلهاشان پر از ايمان به امام حسين بود، به اهل‌بيت محبت هم داشتند، اما چند ماه ديرتر وارد ميدان شدند؛ همه‌شان هم به شهادت رسيدند، پيش خدا هم مأجورند؛ اما كارى كه بايد بكنند، آن كارى نبود كه آنها كردند؛ لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن كار را انجام ندادند. اگر كارى كه توابين در مدتى بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به كوفه انجام ميدادند، اوضاع عوض ميشد؛ ممكن بود حوادث، جور ديگرى حركت بكند. شناسائى لحظه‌ها و انجام كار در لحظه‌ى نياز، خيلى چيز مهمى است.

بیانات رهبر انقلاب اسلامی در ديدار با اعضای شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى‌   29/10/1388

جهت دریافت پوستر با کیفیت بالا بر روی آن کلیک نمایید.

 

* فتنه‌گران يك اقليت معدودند

همان كسانى كه به كسان ديگرى غير از منتخَب رأى داده بودند، همانها هم در مقابل آنها ايستادند. لذا ديديد در نه دى، در 22 بهمن، همه شركت كردند؛ همه آمدند. اين نشان‌دهنده‌ى اين است كه فتنه‌گران و فتنه‌انگيزان يك اقليت معدودند؛ منتها دروغ گفتند، خواستند مردم را دنبال خودشان بكشانند. اولِ كار موفق هم شدند؛ بعد كه چهره‌شان آشكار شد، نقابشان در خلال حرفها و كارهاى گوناگون افتاد، مردم از اينها رو برگرداندند. بنابراين، مردم ايستاده‌اند.

بیانات مقام معظم رهبری در بيانات در ديدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى‌   25/6/1389

 

* مشتی بر دهان فتنه‌گران

فتنه‌ى سال گذشته جلوه‌اى از توطئه‌ى دشمنان بود؛ فتنه بود. فتنه يعنى كسانى شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل مطرح كنند، بياورند براى فريب دادن مردم. اما ناكام شدند. هدف از ايجاد فتنه، گمراه كردن مردم است. شما ملاحظه كنيد؛ مردم ما در مقابله‌ى با فتنه، خودشان به پا خاستندنهم دى در سرتاسر كشور مشت محكمى به دهان فتنه‌گران زد. اين كار را خود مردم كردند. اين حركت - همان طورى كه گويندگان و بزرگان و همه بارها گفته‌اند - يك حركت خودجوش بود؛ اين خيلى معنا دارد؛ اين نشانه‌ى اين است كه اين مردم بيدارند، هشيارند. دشمنان ما بايد اين پيام را بگيرند. آن كسانى كه خيال ميكنند ميتوانند ميان نظام و ميان مردم جدائى بيندازند، ببينند و بفهمند كه اين نظام، نظام خود مردم است، مال مردم است. امتياز نظام ما به اين است كه متعلق به مردم است. آن كسانى كه با همه‌ى وجود نظام جمهورى اسلامى را و اسلام را و اين پرچم برافراشته را در اين كشور نگه داشته‌اند، در درجه‌ى اول خود مردمند؛ دشمنان ما اين را بفهمند. سردمداران دولتهاى مستكبر - و در رأس آنها آمريكا - عليه ملت ما حرف ميزنند، توطئه ميكنند، گاهى شعار ميدهند، گاهى اظهارات مزوّرانه ميكنند، گاهى صريحاً دشمنى ميكنند، گاهى در لفافه ميبرند؛ اينها همه براى اين است كه تحليل درستى از مسائل ايران و شناخت درستى از ملت ايران ندارند. ملت ما ملت بيدارى است، ملت هشيارى است.

بيانات در ديدار هزاران نفر از مردم استان گيلان‌ 8/10/1389

برچسب ها: نه دی ، فتنه ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.