عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي عنوان کرد

امنيت غذايي در گرو قيمت تضميني مناسب براي کالاهاي استراتژيک

عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس گفت: براي اينکه امنيت غذايي در کشورمان تامين شود بايد قيمت تضميني کالاهاي استراتژيک مانند گندم و جو عادلانه توزيع شود.

محمد رضا اميري کهنوج  نماينده مردم کرمان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پار لماني باشگاه خبرنگاران، درباره مصونيت غذايي در کشورمان اظهار داشت: با توجه به اينکه در سال  "توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني" قرار داريم و بر طبق تاکيد رهبري به سياست‌هاي کلان برنامه چهارم توسعه، تامين امنيت غذايي از ملزومات پارلمان محسوب مي‌شود.

وي با بيان اينکه توليد محصولاتي که از کود شيميايي و سموم کمتري در آنها استفاده شود در جهت تامين امنيت غذايي مردم از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، ادامه داد: اين امر در دستور کار پارلمان است  که در اين راستا گام‌هايي  نيز برداشته شده است ولي نهادينه شدن اين فرهنگ،‌ تلاش مسئولين و دستگاه‌هاي عمومي را مي‌طلبد.

عضو کميسيون کشاورزي آب و منابع طبيعي در مجلس اظهارداشت: آنچه بايد در سال توليد ملي در کشورمان محقق مي‌شد به علل و اسبابي به کار گرفته نشد و بحث تحريم‌ها و اعتبارات در عرصه توليد ملي اين روند را کند تر کرده است.

اميري کهنوج درباره واردات گندم کشورمان در سال اخير بيان کرد: خريد محصولات استراتژيکي همچون گندم، جو و برنج با قيمت تضميني پايين باعث مي‌شود نيمي از اين محصولات مشمول خوراک دام، بخشي مشمول صادرات غير مجاز و بخشي ديگر در سيلوها نابود شود.

نماينده مردم کرمان در مجلس همچنين افزود: با ايجاد نرخ تضميني واقعي برروي کالاهاي استراتژيک در کشورمان مي‌توان هم به امنيت غذايي بالايي دست يافت و همچنين از سياستهاي غلط در اين راستا جلوگيري کرد .

وي در پايان خاطر نشان کرد: اگر در سال گذشته قيمت تضميني عادلانه‌اي بر روي کالاهايي چون گندم بود بعضي از اين کالا خوراک دام نمي‌شد و مجبور نبوديم در ازاي صادرات حامل‌هاي انرژي، واردات گندم داشته باشيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: امنلت ، غذا ، گندم ، امیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار