اراک/

پسیکوز چیست ؟

علائم بیماری پسیکوز چیست ؟

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، پسیکوز اختلال کلی شخصیت است که طی آن بیمار خود آگاه نیست . پسیکوز بیماری شایعی است و 5 درصد مردم به آن مبتلا هستند .

علائم بالینی این بیماری چیست ؟

علائم بالینی : مشخصه پسیکوز تناوب دوره های سلامتی و بیماری می باشد . بیمار گاهی افسرده است ( مالیخولیا )‌ و گاهی هیجان زده ( جنون )

1- مالیخولیا : خستگی رو به افزایش ، احساس اندوه عمیق ،‌بی خوابی زجرآور و افسردگی عمیق در بیمار مشاهده می شود .بیمار خود را بدبخت ، گناهکار و مورد تهدید می داند و از غذا خوردن و حرف زدن امتناع می کند . همچنین دارای نگاهی ثابت است و گاهی نیز اقدام می کند به خودکشی می کند .

2- جنون : بیمار احساس نشاط و سرزندگی و جاودانگی می کند . بی خوابی برایش قابل تحمل است ، حالت تهاجمی دارد ، هیچگونه مخالفتی را تحمل نمی کند و اعمالش نامربوط هستند . بیمار در اوهامش خود را فرزند شخص بخصوصی می داند ، دائما در حال جنب و جوش است و چهره ای شاد دارد . اینگونه بیماران اغلب الکل مصرف می کنند .

این بیماری چگونه درمان می شود ؟

درمان :‌بیمار باید تحت مراقبت کامل قرار گیرد ، داروهای آرامبخش ریا، ضد افسردگی و ضد اضطراب مصرف کند و روان درمانی شود ./ع

برچسب ها: پسیکوز ، روانی ، علائم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۹ تير ۱۳۹۹
قابل درمان خیلی زود درمان میشه
Iran (Islamic Republic of)
درویش زاده
۱۸:۰۳ ۱۹ تير ۱۳۹۶
دکتر ها برای اینکه به تراجنسی ها یا دوجنسی(با دو جنسه ها اشتباه نشود)افرادی که تضاد مغز با هویت جنس دارن این برچسب رو بهشون می چسبونن که بهشون دارو هایی بدن که سطح هورمون مردانه رو بالا ببرن و و به نوعی فرد رو افسرده کنن که برای عمل تغییر جنسیت اقدام نکنه چیزی که تو تمام دنیا علمی هست و ثابت شده است که تراجنسی تنها راه درمانش عمل تغییر جنسیت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
من هم دچار این بیماری ام و پول برای درمانش ندارم
so
مراقب رفتارتون با بقیه باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
جزوه بيماري صعب الاج محسوب مي شود؟ لطفا راهنما يي كنيد!