اتوبوس های ریلی در راه بازار +عکس

سیزدهمین ست از این مجموعه ریل باس¬ها با حداکثر میزان ساخت داخل تولید شده و بزودی وارد چرخه حمل و نقل ریلی کشور خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ با تلاش و همت متخصصین ایرانی سیزدهمین ست از قطارهای اتوبوس ریلی در شرکت ایریکو، تولید و آماده بهره برداری در شبکه ریلی کشور شد. قطارهای ریل باس از ۴ واگن با ظرفیت کل ۳۳۶ مسافر نشسته تشکیل شده و با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت در مسیرهای کوتاه حومه شهرهای بزرگ بکار گرفته می شوند.

این قطارها خودکشش هستند و برای جابجایی آنها نیاز به کشنده (لکوموتیو) نیست. اتوبوس های ریلی دارای سرعت جابجائی و ایمنی بالایی هستند و نقش ارزشمندی در کاهش تصادفات جاده ای در مسیرهای پر ترافیک حاشیه شهرهای بزرگ دارند. در حال حاضر ۱۲ سِت از این قطارها در استان های تهران، خوزستان، سمنان، مازندران، گلستان و آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند.

 

سیزدهمین ست از این مجموعه ریل باس¬ها با حداکثر میزان ساخت داخل تولید شده و بزودی وارد چرخه حمل و نقل ریلی کشور خواهد شد.

غلامرضا رزازی مدیر عامل شرکت ایریکو در همین ارتباط اعلام کرد: در صورت همکاری بانک مرکزی این شرکت قادر خواهد بود که تا پایان سال جاری سه رام دیگر از این ریل باس¬ها را تکمیل و وارد شبکة ریلی کشور نماید. در حال حاضر به دلیل وجود برخی ناهماهنگی¬ها در مجموعه¬های دولتی و علیرغم مصوبه صریح هیئت دولت و تأکیدات کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی متأسفانه برخی از قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت از بیش از یک سال پیش تاکنون در گمرک انبار شده و امکان ترخیص نیافته است.
 
منبع: امروزی ها 
برچسب ها: اتوبوس ، ریلی ، ایریکو ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.