کلم احتمال ابتلا به سرطان خون را کاهش می‌دهد

گروهی از محققان آمریکایی دریافتند که مصرف کلم می‌تواند احتمال ابتلا به یک نوع سرطان خون را در افراد کاهش دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ محققان آمریکایی براساس نتایج تحقیقات خود به اطلاعات قابل توجهی درباره سبزیهای عضو خانواده کلم مثل کلم بروکلی، کلم، گل کلم، کلم پیچ و تربچه و نقش آن در کاهش از ابتلا به برخی از تومورهای سرطانی یافتند.

این تحقیقات افزود: خانواده کلم و به طور مشخص کلم بروکلی حاوی یکی از ترکیبات بسیار با ارزش به نام sulforaphane است.

محققان در جریان تحقیقات به قدرت کلم در جلوگیری از ابتلا به سرطان خون لنفومی حاد و کاهش تعداد این سلولهای سرطانی دست یافتند و گفتند که این شیوه درمانی ممکن است به عنوان درمانی جایگزین برای کسانی که درمان سنتی این سرطان پاسخ نمی‌دهند، مناسب باشد.

سرطان خون یا همان "لوسمی" یکی از شایع ‌ترین و مهلک‌ ترین بیماری ‌هایی است که هر ساله تعدادی از افراد جهان را قربانی می‌‌کند..۳ نوع اصلی سرطان خون شامل لوسمی، لنفوم و میلوم است.

محققان گفتند: ماده sulforaphane از طریق ورود به سلولها و کنش و واکنش با برخی از پروتئین‌ها کار می‌کند و این تحقیقات ممکن است که به راهبردی جدیدی برای درمان سرطان لنفوم حاد دست یابد و به درمان بهتر این بیماری کمک کند.

کلم‌‌ها سرشار از ویتامین‌ها A ، فولات و منیزیم هستند که برای بیماران فشار خونی مفید است و کلم قرمز ویتامین C خوبی دارد. گل کلم به نسبت، ویتامین‌ A بیشتری دارد و همچنین اسید فولیک و پتاسیم فوق العاده‌ای دارد و از نظر ویتامین ‌های گروه Dغنی است.

مصرف کلم همچنین از ابتلا به سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند. کلم‌‌ها سرشار از آنتی اکسیدان و کلسیم هستند که می‌توانند کلسیم مورد نیاز روزانه را تأمین کند.

تحقیقات همچنین نشان داده است که میزان زنده ماندن زنان مصرف کننده کلم و سبزیجات دیگر نسبت به سایر زنانی که این سبزیجات را مصرف نمی‌کنند؛ پس از ابتلا به سرطان سینه بیشتر است.
 
منبع : سلامت نیوز
برچسب ها: کلم ، سرطان ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار