رئيس كانون وكلا اعلام كرد

حذف ماده‌اي كه باعث خوشحالي "كانون وكلا" شد

رئيس كانون وكلاي دادگستري ار حذف ماده 25 لايحه طرح جامع وكالت كه از سوي قوه قضاييه تدوين شده بود در جلسه كميسيون فرعي دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقي و قضايي باشگاه خبرنگاران، گودرز افتخار جهرمي امروز در نشستي خبري در ساختمان وكلاي مركز در خصوص اعتراضات اخير برخي به اعلام نتايج آزمون پذيرش وكلا و تجمع آنان در مقابل ساختمان مركزي وكلا اظهار داشت: اين افراد كه تعدادشان به 20 نفر هم نمي‌رسيد به دليل اعتراض به نتايج آزمون وكلا قصد برهم زدن نظم عمومي و همچنين برخورد فيزيكي با همكاران ما در كانون را داشتند.

وي با بيان اينكه تمام آزمون‌هاي پذيرش وكلا بدون دخالت كانون‌ها و توسط سازمان سنجش انجام مي‌شود، افزود: هر فردي كه به نتايج اين آزمون اعتراض دارد مي‌تواند از طريق سايت كانون وكلا اقدام كرده تا با ارسال آن‌ها به سازمان سنجش پاسخ خود را دريافت كند.

رئيس كانون وكلاي دادگستري مركزي با بيان اينكه وكلا همواره طرفدار قانون و حق هستند، تصريح كرد: كانون وكلا اولين نهاد مدني است كه در كشور ثبت شده و فعاليت حقوقي خود را براي حمايت از حق آغاز كرده است.

افتخار جهرمي با اشاره به تدوين طرح جامع وكالت از سوي قوه قضائيه و ابلاغ آن به دولت گفت: در تدوين اين لايحه كانون‌هاي وكلا هيچ دخالتي نداشته‌اند و قوه قضائيه آن را به صورت مستقل تدوين كرده است.

وي با بيان اينكه ماده 25 اين لايحه استقلال كانون‌هاي وكلا را از بين مي‌برد، اظهار داشت: اين ماده هيئتي 7 نفره متشكل از قضات، حقوقدانان و وكلا با انتخاب مستقيم رئيس قوه قضائيه براي نظارت بر فعاليت كانون وكلا را مشخص كرده است.

رئيس كانون وكلاي دادگستري خاطر‌نشان كرد: كانون وكلاي دادگستري از سال 1331 همواره بر استقلال خود تاكيد داشته و در طول اين سال‌ها بر حفظ آن تلاش كرده‌اند.

افتخار جهرمي با بيان اينكه اين لايحه براي تصويب مجلس به دولت از سوي قوه قضائيه ارسال شده است، اظهار داشت: اين لايحه پس از تحول به دولت در كميسيون فرعي مورد بررسي و تحليل قرار گرفت.

وي ادامه داد: در جلسات اين كميسيون از بنده به عنوان رئيس كانون وكلاي دادگستري مركزي دعوت شده تا نظرات خود را اعلام كنم كه پس از ارائه صحبت‌ها ماده 25 اين لايحه حذف شد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: کانون ، وکلا ، ماده ، حذف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار