اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پيکر "آيت‌الله تهراني"/ پيکر آيت‌الله تهراني در حرم عبدالعظيم به خاك سپرده شد + فيلم و صوت

پس از اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پيکر عالم جليل‌القدر "آيت‌الله مجتبي تهراني" و با تشييع و انتقال پيكر مطهر به حرم حضرت عبد‌العظيم حسني، پيكر مطهر اين عالم رباني و استاد بزرگ اخلاق در قسمت مسجد بالاسر حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) به خاك سپرده شد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران رهبر معظم انقلاب برای اقامه نماز بر پیکر "آیت‌الله مجتبی تهرانی" وارد مدرسه عالی شهید مطهری شدند و پس از وداع با پيکر يار و عمار خود بر پيکر اين عالم جليل‌القدر نماز خواندند.

جمعي از مسئولان لشکري و کشوري همچون محمود احمدي‌نژاد، علي لاريجاني، آيت‌الله مهدوي کني، ابوترابي‌فرد،‌ ميرتاج‌الديني، ناطق نوري، پور محمدي،‌ سردار نقدي، مهدي کلهر،‌سردار باقرزاده ،‌ حجت‌الاسلام رشاد، حداد عادل،‌ غلامحسين الهام، ثمره هاشمي ، مرتضي تمدن و ... در ميان نمازگزاران بودند.

پس از اقامه نماز پيکر "آيت‌الله مجتبي تهراني" بر روي دستان مردم سوگوار و شاگردان ايشان در محدوده ميدان بهارستان و خيابان شهيد مصطفي خميني تشييع شد.

پيکر اين عالم فرزانه بر روي يک دستگاه ميني‌بوس در ميان جمعيت پرشور مردم عزادار به سمت خيابان شوش منقل شد.

پيکر آيت‌الله تهراني تا انتهاي خيابان 15 خرداد تشييع شد و در ادامه، اتوبوس‌ها مردم عزادار را به سمت حرم حضرت عبدالعظيم انتقال دادند.


فيلم


صوت



در حال حاضر مراسم تدفين پيکر معلم اخلاق "آيت‌الله مجتبي تهراني" در ميان جمع کثير مردم با سردادن شعار "ياحسين" و "الله اکبر" و "لااله‌الاالله" در حرم حضرت عبدالعظيم در حال برگزاري است.

اجتماع مردم مشتاق به حدي است که انتقال پيکر اين مرجع تقليد در صحن عتيق حرم حضرت‌عبدالعظيم حسني(ع) به داخل حرم با سختي انجام مي‌شود.

براساس مشاهدات خبرنگار باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله محمدرضا مهدوي کني،‌ رئيس مجلس خبرگان رهبري و حجت‌الاسلام کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران نيز در جمع مشايعت کنندگان حضور دارند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در حال سخنرانی در این مراسم است. وی آیت‌الله تهرانی را خدمتگزار اهل‌بیت(ع) خواند و گفت: این استاد اخلاق همانطور که آرزو داشتند در آستانه اربعین به مولای خود بپیوندند به ایشان پیوستند. وی در ادامه با قرائت حدیثی از امام حسن عسگری(ع) به بیان 5 نشانه مؤمن پرداخت که زیارت اربعین یکی از آن‌ها است. مشروح سخنان آیت‌الله خاتمی تا لحظاتی دیگر منتشر می‌شود.

پيکر مطهر مرحوم "آيت‌الله تهراني" در قسمت مسجد بالاسر حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) و در جوار مقبره مرحوم آيت‌الله حق‌شناس با ذکر تلقين آیت‌الله کاظم صدیقی به خاک سپرده شد.

مشايعت‌کنندگان نماز ظهر و عصر را در حرم عبدالعظيم حسني(ع) اقامه كردند.

براي دريافت فايل صوتي نماز رهبر معظم انقلاب بر پيکر آيت‌الله تهراني اينجا کليک کنيد.
برچسب ها: نماز ، تهرانی ، مطهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار