اخبار ویژه روزنامه های یکشنبه

ارسال دستورالعمل جديد مراقبت از بخاري هاي گازسوز مدارس/اظهارات عجیب علی‌آبادی!

سي ان ان: قدرت موشكي ايران شگفت آور است،بازگشت فائزه ‌هاشمی به بند عمومی،تعداد گرسنگان در آمريكا 10 برابر شده است، ثبت‌نام برای راه‌اندازی مراکز همسریابی،، نامه‌ مجلس درباره تخریب دکور مختارنامه،نقد يونسي به «ميزان، حال فعلي افراد است»،تخريب قاليباف توسط انحرافيون،توزیع سیب‌زمینی در انتخابات،پیشنهاد من بود،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

استدلال ضد انقلاب براي حمايت از سران فتنه
يك پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون، از گروه هاي ضدانقلاب خواست به ميزان اصرار دست اندركاران فتنه سبز به عدم مرزبندي با جريان هاي ضددين و ضدانقلاب، آنها را مورد حمايت قرار دهند حتي اگر داراي سوابق انقلابي و حضور در نظام بوده باشند.

اخبار روز نوشت: در ميان نيروهاي اصلاح طلب و مدعي اصلاح طلبي، چهارگرايش مختلف در رابطه با انتخابات پيش رو پديد آمده است. 1- شركت در انتخابات به بهاي محكوم كردن جنبش سبز و رهبران ربوده شده آن (كواكبيان) 2- شركت بي قيد و شرط(عارف) 3-شركت بي قيد و شرط ولي با تاكيد بر ضرورت رفع حصر 4- شركت مشروط به رفع حصر و با مشاركت جنبش سبز در تصميم گيري.

در ادامه اين تحليل آمده است: به نظر مي رسد آقاي خاتمي به عنوان يكي از شخصيت هاي خوشنام [!] اصلاح طلبان، با درك شرايط وارد صحنه شده است. اظهارات اخير او در جريان ملاقات با دختران موسوي- رهنورد، همزمان با تلاش براي احياي جبهه متحد اصلاح طلبان، مي تواند اين گونه تعبير شود كه ايشان مي خواهند در چارچوب گرايش چهارم وارد بازي شوند و خطاي دماوند را تكرار نكنند.

در عين حال، كاراكتر و سوابق جناب خاتمي و محدوده تنگي كه او براي سياست ورزي برگزيده- يا خطوط قرمز نظام در اختيارش مي گذارد- همواره اين نگراني را در ميان نيروهاي تحول خواه كشور دامن مي زند كه تا چه ميزان مي توان بر سر ايستادگي و استواري ايشان حساب باز كرد و تا چه حد مي شود به كارايي اهرم هاي در دسترس او اميدوار بود؟

اخبار روز در ادامه نوشت: بخش هاي بزرگي از نيروهاي چپ، غيرمذهبي، مليون و دين باوران سكولار كه فضاي سياسي خارج از كشور را تحت كنترل دارند، به درستي تاكيد مي كنند كه موسوي را كه دوران خميني را طلايي ناميد، رهبر خود نمي دانند. در عين حال واقع بيني سياسي و حركت با پاي واقعيت ها، اغلب ما را در مقابل گزينش هاي نامطلوب، ولي اجتناب ناپذير قرار مي دهند.

اگر به اين واقعيت هم توجه كنيم كه موسوي و كروبي در تمام مدتي كه هدايت جنبش سبز را در دست داشتند، در مقابل انحصارطلبي هاي داخل جنبش و فشارهاي شديد حكومت براي مرزبندي با بخش هاي تحول خواه، چپ و غيرمذهبي مقاومت كردند و اگر به نتايج پيروزي در مبارزه براي آزاد كردن اين همراهان و تاثير عظيم آن در احياي جنبش سبز بينديشيم، قطعا به فراخوان فروتنانه موسوي، خطاب به ما سكولارها و دين ناباوران درون جنبش سبز كه «ميان بد و بدتر، بد را انتخاب كنيد» پاسخ مثبت خواهيم داد و حداقل به احترام سه سال ايستادگي در مقابل حكومت در پيكار براي آزادي آنها سهيم خواهيم شد.
 
سي ان ان: قدرت موشكي ايران شگفت آور است
يك شبكه تلويزيوني آمريكا پيشرفت هاي موشكي و دريايي ايران را حيرت آور توصيف كرد.
شبكه سي ان ان در گزارشي كه به مرور رزمايش دريايي اخير ايران اختصاص داشت، گفت: ايران به بهينه سازي و ارتقاي سيستم موشكي خود پرداخته و نسل جديدي از اين موشك ها را به كار گرفته است. نيروهاي نظامي ايران طيف وسيعي از سامانه هاي دفاع موشكي را در رزمايش اخير آزمايش كردند. اين موشك ها قادر به هدف گرفتن جت هاي جنگنده، بالگردها و هواپيماهاي بدون سرنشين هستند.

«مايكل اوهالون» تحليلگر موسسه پژوهشي آمريكايي بروكينگز در گفت وگو با سي ان ان گفت: رزمايش دريايي اخير بيانگر اين موضع از سوي تهران است كه همچنان در جايگاه قدرت قرار دارد و صاحب اهرم فشار و آماده مقابله است و اين كه هشداري به آمريكاست در مورد هرگونه تلاشي كه احتمالا بخواهد عليه اين كشور صورت بدهد.

سي ان ان با شگفت آور توصيف كردن پيشرفت ايران در صنايع دفاعي و موشكي از جمله دقت هدف گيري و قدرت تخريب بالا، گفت: بررسي هاي پنتاگون نشان مي دهد موشك هاي دوربرد ايران از هر زمان ديگر دقيق تر و ويرانگرتر شده است.
«سي ان ان» خاطر نشان كرد كه ايران اين توانايي ها را بدون حمايت هيچ قدرتي كسب كرده است.
 
    
سياست خارجي ايران با انتخابات تغيير نمي كند
خبرگزاري آلمان اعلام كرد سياست خارجي و اتمي ايران با انتخابات رياست جمهوري در اين كشور تغيير نمي كند.
اين خبرگزاري در گزارشي كه به انتخابات آتي رياست جمهوري اختصاص داشت، از قول يك ديپلمات خارجي مقيم تهران نوشت: با انتخاب رئيس جمهور جديد ايران نبايد انتظار داشت تغيير چنداني در سياست خارجي و اتمي ايران به وجود بيايد. هيچ دولتي مجاز به تغيير برنامه هسته اي يا تغيير رويكرد نسبت به آمريكا و اسرائيل نبوده است، حتي هنگامي كه اصلاح طلبان روي كار بودند.

اين خبرگزاري خاطرنشان كرد: تصميم گيري درباره مسائل كلاني اين چنين در حوزه اختيارات رهبر عالي ايران است.
خبرگزاري آلمان در بخش ديگري از گزارش خود درباره سناريو پوتين- مدودف نوشت: چنين سناريويي قابل الگوبرداري در ايران نيست و آقاي [م] نه تنها در ايران از حمايت روحانيت برخوردار نيست بلكه به صورت مزاحم و معارض درآمده است. نظرات وي درباره اسرائيل و مكتب ايراني، اصولگرايان را به مخالفت با وي كشاند و اكنون اصولگرايان از «حلقه انحرافي» سخن مي گويند.
 
تعداد گرسنگان در آمريكا 10 برابر شده است

تعداد گرسنگان آمريكا كه نيازمند كمك غذايي هستند از دهه 1970 تا به امروز بيش از 10 برابر شده است.پايگاه پژوهشي گلوبال ريسرچ با انتشار گزارشي به بهانه بحران اقتصادي و بدهي و كسري بودجه در آمريكا نوشت: بسياري از مردم آمريكا در شرايط فعلي نمي توانند به لحاظ اقتصادي تاب بياورند.

فقر، بيكاري يا داشتن شغلي با درآمد كم، بي خانماني، گرسنگي و نااميدي زندگي بسياري از مردم آمريكا را تحت تاثير قرار مي دهد و اين در حالي است كه مقامات ثروتمندترين كشور جهان به اين وضع اهميتي نمي دهند. ثروت دوباره بين بانكداران، شركت هاي بزرگ و ثروتمندان توزيع مي شود و فقر بيش از پيش بر طبقه فقير جامعه آمريكا سايه مي افكند.

اين گزارش مي افزايد: در دهه 1970 ميلادي، از هر 50 آمريكايي، يك نفر كمك غذايي دريافت مي كرد. در پايان سال 2008 از هر 5/6 آمريكايي يك نفر يعني 31 ميليون نفر اين كمك را دريافت مي كردند اما امروزه اين تعداد به حدود 48 ميليون نفر رسيده و آمار همچنان رو به افزايش است. بيش از نيمي از جمعيت آمريكا به كمك فدرال نياز دارند و با گذشت يك يا دو دهه اين تعداد احتمالا افزايش مي يابد. در عين حال درآمد متوسط يك خانوار رو به كاهش است و نرخ بيكاري به 23درصد رسيده است. حدود صد ميليون آمريكايي در سن كار، بيكار هستند و شمار زيادي نيز درآمد بسيار كمي دارند. شرايط روز به روز بدتر مي شود.

گلوبال ريسرچ نوشت «طبقه متوسط آمريكا در حال ناپديد شدن است و اغلب كودكان در خانواده هايي با درآمد كم يا بسيار فقير زندگي مي كنند. آمارها نشان مي دهد ميزان نابرابري درآمدي در آمريكا بيشتر از ساير كشورهاي توسعه يافته است و شيلي، مكزيك و تركيه نيز در اين زمينه رتبه بالايي دارند. از سال 1989 ميلادي تاكنون، نابرابري و اختلاف طبقاتي در 49 ايالت آمريكا افزايش يافته است.»
در اين گزارش خاطرنشان شده است: در سال 2012 بيش از 50درصد از فارغ التحصيلان دانشگاهي آمريكا كمتر از 25 سال در آمريكا يا شغلي با درآمد كم داشتند يا بيكار بودند و پيش بيني مي شود اين وضع در سال ميلادي جديد بدتر شود.
 
 خاتمي: شرايط فراهم نيست
عارف: تكليف مي دانم جلو بيايم

 «معتقدم شرايط حضور اصلاح طلبان به عنوان كانديدا دادن چندان فراهم نيست».
اين مطلب را سيدمحمد خاتمي در ديدار با گردانندگان يك سايت زنجيره اي عنوان كرد. خاتمي با بيان اينكه خطرات بزرگي نظام و مردم و جامعه را تهديد مي كند، اظهار داشت: با اين روندي كه هست فقط يك راه وجود دارد. اينكه رويكرد عوض شود و در انتخابات سالم و فراگير نشان داده مي شود؛ ما هم كمك كنيم كه مشكل حل شود ولي متأسفانه نشانه هاي اميدواركننده اي براي تغيير رويكرد نمي بينم. چشم اندازي براي نامزد دادن فراهم نيست.

خاتمي اين مطالب را در واكنش به اظهارات يكي از حاضران گفته كه چند سال پيش در سايت بازتاب وابسته به محسن رضايي نفوذ كرده بود اما پس از مدتي از آن سايت كنار گذاشته شد و وي راساً با راه اندازي يكي دو سايت تلاش كرد از سوي فتنه گران و راديكال هاي جبهه اصلاحات به بازي گرفته شود.

با وجود اظهارات خاتمي، محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در مصاحبه با نشريه مثلث درباره ابراز تمايلش به نامزدي گفته است: در طول اين 34سال بعد از انقلاب براي هيچ كاري كانديدا نشدم، ولي وقتي مسئوليتي به بنده پيشنهاد مي شد و فكر مي كردم توانايي اجراي آن را دارم جواب منفي نمي دادم.بر همين اساس در شرايط فعلي كشور تكليف مي دانم كه جلو بيايم. شرايط منطقه و كشور، برگزاري يك انتخابات پرشور با مشاركت حداكثري را براي ما الزامي مي كند.

بنابراين همه افرادي كه در خود توانايي اداره كشور را مي بينند بايد در اين حركت ملي سهيم باشند و به صورتي مشاركت داشته باشند. تجربه ناموفق اجرايي در بخش هاي مختلفي كه كار كردم، ندارم و مشكلات كشور را خوب مي شناسم.
وي با بيان اينكه من به هر حال به جريان اصلاح طلب وابسته هستم و علي الاصول بايد با حمايت اين اردوگاه بيايم، درباره تعريف خود از اصلاح طلبي گفت: ما اصلاح طلبي را خط امام و پايبندي به قانون اساسي و ارزش ها مي دانيم.

بر همين اساس اگر كسي بگويد من اصلاح طلب هستم ولي دنبال براندازي باشد را اصلاح طلب نمي دانيم.عارف درباره شرط گذاشتن براي نامزدي و از جمله آزادي افراد بازداشت شده گفت: من معتقدم نظام ما نظام شرط پذيري نيست و بايد طبق قانون جلو برويم. بر همين اساس شرط نمي گذارم.

عارف در پاسخ اين سؤال كه آيا در صورت حضور در انتخابات به نتيجه آن تمكين مي كند، گفت: حتماً اين كار را مي كنم و به رقيب پيروز در انتخابات تبريك مي گويم.وي با بيان اينكه طرح دولت وحدت ملي عملي نيست، درباره احتمال نامزدي خود و رايزني با خاتمي گفت: من ياد نگرفته ام وارد بازي باخت شوم.

 من همه بازي هايي كه در آن شركت كردم بازي برد- برد بوده، يعني اگر آقاي خاتمي و ديگران بگويند بيا اما تحليلم اين باشد كه اگر بيايم به هر دليلي راي نمي آورم، نمي آيم. ضمن آنكه آقاي خاتمي در اين زمينه با من تاكنون صحبت نكرده و قطعاً مرا از آمدن منع نكرده، چون اصولاً ايشان آدم منفي باف و منفي گويي نيست.

عارف همچنين درباره اين سؤال كه رابطه شما در مقام رياست جمهوري با رهبري چگونه خواهد بود؟ گفت: مسئله سلسله مراتب در اصول قانون اساسي مشخص است. به آن اعتقاد دارم. ضمن آنكه هميشه در هر سمتي بودم با مافوقم مشورت مي كردم، نگاهم نگاه حركت جمعي بوده است، چون مي خواهيم كشور پيشرفت كند، مي خواهيم برنامه ها اجرا شوند. دولت به تنهايي نمي تواند كارها را انجام دهد. بايد همه قوا و همه نهادها پشت برنامه دولت قرار گيرند و در رأس اين نهادها مقام معظم رهبري هستند.
پيش از اين برخي حاميان تندرو خاتمي با حمله به عارف مدعي شده اند كه او از سوي نهادهاي امنيتي مديريت مي شود و اصلاح طلب بدلي است!
 
تحريم ها باز هم دور خورد اين بار با خريد هواپيماهاي پيشرفته

ايران با خريد هواپيماهاي پيشرفته، تحريم ها را دور مي زند.
صداي آلمان در گزارشي اعلام كرد: شركت هواپيمايي آلماني لوفت هانزا، چندي پيش دو فروند هواپيماي A340 خود را به تايلند فروخت، اما اين هواپيماها از راه هاي غيرمستقيم در اختيار ايران قرار گرفته اند.صداي آلمان به نقل از نشريه اينترنتي آلماني «آئرو تلگراف» افزود: اين دو هواپيما از راه كشورهاي ديگر به دست شركت هواپيمايي «ماهان اير» در ايران رسيده اند.

يورگن وبر، مدير كنسرسيوم لوفت هانزا پيش از اين در مورد هواپيماهاي A340 گفته بود كه اين مدل بخاطر كارايي، برد و اندازه اي كه دارد مي تواند سود زيادي را در بازار حاصل كند.

شركت هواپيمايي تايلندي «چابا» در ماه سپتامبر D-AIGK و در ماه نوامبر D-AIGA (دو نمونه از اين هواپيما) را خريد اما اين دو هواپيما براي مدت زيادي در تايلند نماندند و در ماه دسامبر اين دو هواپيما به قرقيزستان فرستاده شدند. منابع مختلف در اين مورد كه كدام شركت هواپيمايي در قرقيزستان اين هواپيماها را تحويل گرفته اطلاعات متفاوت مي دهند. برخي از «ماناس اير ويز» و برخي ديگر از «قرقيز ترانس آويا» نام برده اند.

آئروگراف مي افزايد: اين دو هواپيما سرانجام وارد فرودگاه امام خميني تهران مي شوند تا در اختيار «ماهان اير» قرار گيرند. فرود آمدن دو هواپيماي لوفت هانزا در تهران نشانگر آن است كه شركت هاي هواپيمايي در ايران مي توانند تحريم ها را دور بزنند و به كمك كشورهاي مختلف به هواپيماهاي جديد دست پيدا كنند.
 
*خراسان:

تلاش براي واگذاري 9هکتار از نمايشگاه بين المللي به نهاد رياست جمهوري

بر اساس بررسي هاي کارشناسان يک نهاد نظارتي، پس از آنکه مصوبه شماره90/ ۲۳۵۲۹/م/ت۴۷۳۵۰ هيئت دولت در سال گذشته مبني بر واگذاري حق بهره  برداري از پلاک ثبتي معروف به نمايشگاه بين المللي تهران، با ايراد قانوني هيئت تطبيق مصوبات دولت مواجه شد، برخي مسئولان دولتي پيشنهاد تصويب مصوبه اي جديد را به دولت داده اند که بر اساس آن، بخشي از پلاک ثبتي ۸۶ اصلي به مساحت تقريبي ۹ هکتار واقع در اتوبان چمران و متعلق به شرکت سهامي نمايشگاههاي بين المللي ايران، به نهاد رياست جمهوري واگذار شود.

ارسال دستورالعمل جديد مراقبت از بخاري هاي گازسوز مدارس
بر اساس بخشنامه جديد تعدادي از ادارات کل آموزش و پرورش استانهاي مختلف، دستورالعمل 8 ماده اي براي بررسي مجدد بخاري هاي گازسوز به مدارس ارسال شده که بر اساس آن مواردي چون نصب حفاظ براي جلوگيري از برخورد دانش آموزان با بخاري، کنترل کلاهک و مسير دودکش، استفاده از شيلنگ فشار قوي با بست محکم و استفاده از بخاري هاي سالم و استاندارد مورد تاکيد قرار گرفته است.

*آرمان:

بازگشت فائزه ‌هاشمی به بند عمومی
شنیده شد که فائزه‌ هاشمی فرزند آیت‌الله‌‌ هاشمی‌رفسنجانی که به تحمل سه هفته سلول انفرادی محکوم شده بود، پس از گذشت چهار روز به بند عمومی زندان زنان بازگردانده شد. انتخاب نوشت؛ فائزه‌ هاشمی‌رفسنجانی روز شنبه ۹ دی‌ماه به تحمل سه هفته سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین محکوم شده بود.

 آلودگی، جلسه مجمع را تعطیل کرد
شنیده شد که جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌دلیل تعطیلی تهران به خاطر آلودگی هوا، برگزار نشد. فارس نوشت؛ قرار بود اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به روال معمول شنبه‌ها، گردهم آیند اما آلودگی هوا و تعطیلی تهران دامن مجمعی‌ها را هم گرفت و جلسه دیروز صبح صحن این نهاد، برگزار نشد.

مرگ وزیر کشور سوریه در لبنان؟
شنیده شد که منابع مخالف سوریه مدعی مرگ وزیر کشور و تعیین رستم غزاله به‌جای وی شدند. ایسنا نوشت؛ منابع نظامی در ارتش آزاد سوریه از گروه‌های اصلی مخالفان در این کشور مدعی شدند محمد الشعار، وزیر کشور سوریه که اخیرا برای درمان به لبنان فرستاده شد به‌دلیل شدت جراحات وارده درگذشته است. بنابه گفته این منابع، الشعار پس از اینکه پزشکان دانشگاه آمریکایی بیروت از نجات وی به خاطر جراحات وارده ابراز ناامیدی کردند فوت شد.

 ثبت‌نام برای راه‌اندازی مراکز همسریابی
شنیده شد که از بهمن‌ماه امسال مرحله آزمایشی ثبت‌نام و پاسخگویی از داوطلبانی که قصد فعالیت درحوزه اینترنتی مشاوره و همسریابی دارند، آغاز خواهد شد. تسنیم نوشت؛ باقر پیش‌نمازی، معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: برای متقاضیان درصورت برخورداری از صلاحیت لازم پروانه فعالیت صادر می‌شود. وی همچنین اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان متولی صدور مجوز فعالیت مراکز اینترنتی همسریابی است و متقاضیان باید قبل از هرکاری از طریق این وزارتخانه مجوز لازم را اخذ نمایند که در غیر اینصورت فعالیت آنها غیرمجاز تلقی می‌شود.

کمال خرازی: کاندیدا نمی‌شوم
شنیده شد که کمال خرازی یکی دیگر از وزرای خاتمی، نامزدی‌اش برای انتخابات را رد کرده است. تسنیم نوشت؛ وزیر امورخارجه دولت اصلاحات می‌گوید، احتمال کاندیداتوری وی شایعه است و در انتخابات کاندیدا نمی‌شود. پیش‌تر برخی منابع خبری از کمال خرازی به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری نام برده بودند.

اظهارات عجیب محمد علی‌آبادی
شنیده شد که محمد علی‌آبادی جمعه‌شب در برنامه زاویه شبکه 5 حرف‌هایی زد که می‌تواند جنجال‌های رسانه‌ای زیادی به پا کند. افکارنیوز نوشت؛ علی‌آبادی گفت: من دور از ورزش نبودم. ۲۵ سال قبل به‌مدت دو سال مدیریت پرسپولیس را بر عهده داشتم بعد هم جنگ و اتفاقات دیگر مسیر ما را از ورزش جدا کرد. برای همین خیلی دور از تصمیمات ورزشی نبودم و می‌دانستم چه تغییراتی بهتر است اتفاق بیفتد.

 قضیه کی‌روش به مجلس کشیده شد
شنیده شد که مصاحبه کی‌روش با شبکه بی‌بی‌سی فارسی برایش دردسرساز شد. تسنیم نوشت؛ سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به فعالیت‌های شبکه بی‌بی‌سی فارسی در فتنه 88 علیه منافع ملی و تلاش شبانه‌روزی آنها در دشمنی با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، مصاحبه با این شبکه‌ معاند خط قرمز ما حساب می‌شود و هیچ فردی نباید از این خط قرمز عبور کند، به‌ویژه کسی که اکنون خدمتگزار مردم ایران است نباید این کار را انجام دهد.

 نامه‌ مجلس درباره تخریب دکور مختارنامه
شنیده شد که شورای نظارت بر صداوسیما از نامه‌نگاری اعضای این شورا با ضرغامی درباره تخریب دکور مختارنامه خبر داد. فارس نوشت؛ بیژن نوباوه ‌با تاکید بر اینکه ساخت شهرک‌های سینمایی یکی از ضروریات است، گفت: بخش خصوصی باید بیشتر وارد این مقوله شود تا دولت از آنها حمایت کند و به آنها تسهیلات دهد. نوباوه افزود: ما در شورای نظارت بر صداوسیما نامه‌ای در رابطه با تخریب دکور سریال مختارنامه به آقای ضرغامی نوشتیم و گفتیم که خراب کردن دکور حیف و میل بیت‌المال بود.

 اخراج یک ایرانی از آمریکا به‌دلیل نقض تحریم‌ها
شنیده شد که مقامات سازمان مهاجرتی آمریکا روز جمعه یک ایرانی را که به صادرات تجهیزاتی که کاربرد دوگانه داشته و می‌تواند برای غنی‌سازی اورانیوم مورد استفاده قرار گیرد متهم شده بود، تبعید کردند. ایسنا نوشت؛ سازمان مهاجرت و اجرای عملیات‌های کمرگی آمریکا شخصی به نام امیرحسین صیرافی، 44ساله را که روز پنجشنبه از زندان فدرال تر‌هایت آزاد شده بود در شیکاگو سوار هواپیما کردند. صیرافی و دو نفر دیگر به توطئه‌چینی برای ارسال تجهیزات پمپ تخلیه به ایران و نقض قانون آمریکا محکوم شده بودند. صیرافی در ماه مارس سال 2011 خود را گناهکار اعلام کرد و به 41 ماه زندان محکوم شد.

*تهران امروز:

خلأ رهبري در اصلاحات

مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با مهر، از کلید واژه و رمز فتنه ای جدید در انتخابات 92 خبر داد و گفت: پروژه‌ای که برای این دوره از انتخابات کلید زدند و در نهایت در خارج و داخل روی آن کار می‌کند «انتخابات آزاد، شفاف و قانونی» است و می‌بینیم که این واژه دائما تکرار می‌شود.وي در بخشي از صحبت‌هاي خود گفت: برخي از مسئولين صحبت از انتخابات صددرصدي مي‌كنند. مشارکت صددرصدی تاکنون کجا بوده؟ انتخابات حق مردم است که در آن شرکت بکنند یا نکنند.

نبوي گفت: مشروعیت نظام بر این نیست که مشارکت صددرصدی داشته باشند. تنها در نظام های اقتدارگرا آن هم شخصیت‌هایی همچون هیتلر و صدام و موسلینی بودند که همه را بسیج مي‌كردند و یک مشارکت صددرصدی با نام دموکراسی ایجاد مي‌كردند.

نبوي در پاسخ به سوالي درباره فعاليت‌هاي انتخاباتي دولت گفت: این شعارهای اقتصادی نیاز به توضیح دارد و نقش رسانه‌ها در اینجا بسیار پررنگ مي‌شود. سطح فهم و آگاهی مردم تغییر کرده چه قشر روستایی و چه قشر غیرروستایی و مردم حرف خودشان را پای صندوق رای مي‌زنند. نبوي درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت:بالاخره باید با فتنه و جریان فتنه مرزبندی کنند.

 از همین جریان بودند کسانی که از اول مرزبندی کردند و گفتند تقلب نشده. در انتخابات مجلس نهم هم کاندیدا داشتند، رای دادند، رای گرفتند؛ بنابراین این گروه مشکلی ندارند. تنها در کلان می‌توانیم بگوییم جریان اصلاحات دچار بحران و خلأ رهبری است.

وي درباره اينكه در ماه‌هاي نزديك به انتخابات،توسط برخی از گروه‌ها و افراد یک پالس‌هایی از داخل داده مي‌شود که باید در برابر فشارهاي خارجي کوتاه آمد و سازش کرد گفت: ما اصل را بر این باید بگذاریم که هر کسی وارد صحنه انتخابات مي‌شود باید پایبند به وحدت ملی و منافع ملی باشد و اینها عمدتا در سیاست خارجی تعریف مي‌شود و این موضوع نمی‌تواند وجه المصالحه انتخابات قرار گیرد. اگر کسی آگاهانه بیاید این مسیر را تایید کند خیانت به منافع ملی کرده است. این حوزه نیز از محورهایی است که چانچه کسی از آن عدول کند، ساختارشکنی کرده و قاعدتا نظام جایی برای رقابت ساختارشکنان نخواهد بود.

نقد يونسي به «ميزان، حال فعلي افراد است»
به گزارش جماران يونسي وزیر اطلاعات دولت خاتمي‌گفت: متاسفانه امروز این «میزان، حال فعلی افراد است» دارد یک تفسیر بدی می‌شود. یعنی کسانی که شاخصه انقلاب هستند به خاطر تفسیر نادرست از کلام امام طرد می‌شوند. وي ادامه داد: برخی هم امروز از این جمله امام برای رد بسیاری از کاندیداها تفسیر نادرست می‌کنند‌ و متاسفانه با استناد به گزارش‌هایی بی‌اساس و بی‌پایه، هزاران نفر از کسانی که دلشان به انقلاب و مردم گره خورده است را رد می‌کنند‌.

 در زمان وزارتم، در همین خصوص با آيت‌الله جنتی درگیر بودم. آيت‌الله جنتی به گزارش‌هایی که قبل از من از وزارت اطلاعات گرفته بود -گزارش‌هایی که غالبا به اثبات نرسیده بودند و صرفا در حد خبر بودند- استناد می‌کرد. يونسي در بخشي ديگر از سخنانش گفت:از نکات مهمي‌كه امام می‌فرمایند استقلال قاضی است؛ قاضی باید مستقل باشد و از مافوق خود دستور نگیرد.

الان می‌بینیم که بعضی از قضات هستند که حسب الامر حکم می‌دهند و می‌گویند که فلان پرونده را به من ندهید و اگر بدهید من مطابق دستور عمل می‌کنم! وي افزود:‌ امام می‌فرمایند هیچ‌کس حق ندارد که بدون حکم قانونی کسی را احضار، جلب یا نگهداری کند. یعنی ضابط حق ندارد بدون حکم قاضی دست به این کارها بزند. امام در این فرمان وارد یک فاز مهمی می‌شوند که امروز متاسفانه خیلی عادی شده است و آن «افشای اسرار مردم» است.

 ایشان می‌فرمایند بسیاری از نسبت‌هایی که داده می‌شود، مصداق اشاعه فحشاست که از گناهان بزرگ به شمار مي‌رود. به راحتی تهدید می‌شود که ما لیست اینها را اعلام می‌کنیم، به راحتی قبل از حکم دادگاه اسامی افراد را اعلام می‌کنند و اتهام می‌زنند به افراد و آبروی افراد را می‌برند اما بعد در دادگاه این اتهام‌ها اثبات نمی‌شود‌.

توضيحات هاشمي درباره نامه بدون سلام
پايگاه اطلاع‌رساني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نوشت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخشي از کتاب منتشر نشده«صراحت نامه» ضمن پاسخگويي به شبهاتي پيرامون نامه 88، گفت: عمق 60 ساله رابطه من و رهبري فراتر از اقوال سياسي است و جرياناتي هم که به بهانه اين نامه دست به کار تخريب اين رابطه زده و مي‌زنند حتما منافعي در اين کار دارند ولي نکته حائز اهميت اين است که قطعا ناکام مي‌مانند.

هاشمي در پاسخ به اينكه انگيزه شما از نگارش آن نامه سرگشاده به مقام معظم رهبري چه بود؟ گفت:ديدم کار بسيار زشتي انجام شد. همه مي‌‌دانستند که نسبت به ديگر نامزدها بي‌طرف هستم، کاري نداشتم که مردم به چه کسي راي مي‌‌دهند.ولي همه مي‌‌دانستند که روحيه کاري من با اين شيوه اداره جامعه سازگار نيست.متاسفانه در مناظره، آقاي احمدي‌نژاد حرف‌هايي را زده بود که غيرواقعي بود. تاسف بيشتر از اين بود که همان حرف‌هاي دروغ را پايه تبليغات خويش قرار دادند و در اجتماعات از آنها سوءاستفاده مي‌‌کردند. انتظار من و همه دلسوزان واقعي نظام اين بود که رهبري عکس‌العمل نشان دهند. چون من تنها نبودم.

تخريب قاليباف توسط انحرافيون
در روزهای گذشته جریان انحرافی اقدام به توزیع گسترده تصاویری با مضمون تخریب محمدباقر قالیباف شهردار تهران در برخی مناطق تهران و انتساب آن به یکی از مجموعه‌های اصولگرا کرده است.این اقدام غیراخلاقی و غیرشرعی در حالی است که رهبر فرزانه انقلاب اینگونه رفتارها را مغایر با اهداف و آرمان‌های انقلاب دانسته‌اند.

توزیع سیب‌زمینی در انتخابات،پیشنهاد من بود
سیدحسین صابری استاندار کهگیلویه و بويراحمد در نشست ماهانه خود با رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در سالن استانداری استان گفت: مقدار زیادی سيب‌زمینی در زمان استانداری من در لرستان مانده بود. من گفتم بدهید به بهزیستی و كمیته امداد که متاسفانه 10 درصد هم مصرف نشد و اگر می‌پوسید بحران ایجاد می‌كرد. فقط بدشانسی این بود كه درست در زمان انتخابات این مشكل به وجود آمد و ربطی به انتخابات نداشت.وي تاكيد كرد که توزیع سيب‌زمینی در آستانه انتخابات 88 رياست‌جمهوری به پیشنهاد وی صورت گرفته است.وي افزود: عده‌ای در تلاشند که توزيع سهام عدالت را به انتخابات ربط دهند که به هیچ عنوان صحت ندارد.

دولت،خدمت‌گزار را خائن معرفي كرد

احمد خورشیدی پدر داماد احمدي‌نژاد و دبیر کل جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب در گفت‌وگو با شفاف گفته است: دولت، خدمت گزار را خائن معرفی و خائن را خادم معرفی کرد.رئيس‌جمهور مطرح کرد که در سال 85 تعداد مفسدان اقتصادی 50 نفر است و الان اعلام کرد 300 نفر هستند و آیا نمی توان نتیجه گرفت که 250 نفر حاصل 7 سال ریاست‌جمهوری ایشان بود.وي تصریح کرد: این موضوع باید در مسیر قانونی قرار مي‌گرفت و همانطور که گفته شد این لیست در اختیار قوه قضائیه قرار مي‌گرفت تا به صورت قانونی رسیدگی شود. اما متاسفانه این اقدام انجام نمي‌شود و مسیر دیگری طی مي‌شود.

توضيحات عضو موتلفه درباره سخنان عسگراولادي درباره سران فتنه
کاظم انبارلویی در بخشی از سرمقاله روزنامه رسالت نوشت: سخنان عسكراولادي در سالگرد 9 دي يك بازخواني متفاوت از فتنه 88 و نگاه جديد به سران فتنه، بستر سازان فتنه و عوامل و عناصر اصلي فتنه بود. برخي بدون آنكه استناد به سخن او كنند، با شتابزدگي آن را «تبرئه» و «تطهير» اهل فتنه خواندند اما كساني كه دقت در صغري و كبري بحث او داشتند چنين داوري را نداشتند. مواضع صريح و شفاف آقاي عسكراولادي در موردشكل‌گيري فتنه در سال 88 و پس از آن چيزي نيست كه بشود از حافظه تاريخي مردم ونخبگان پاك كرد و بر آن برچسب «تبرئه» و «تطهير» اهل فتنه زد.

*جمهوری:


ارتقاء امنيت شهرهاي هنديجان و بندر امام خميني
مردم هنديجان و بندر امام خميني در تماس‌هائي با نمايندگي روزنامه جمهوري اسلامي در اين دو شهر، از ارتقاء امنيت شهرهاي خود خبر دادند. آنها مي‌گويند: طي دو ماهه اخير با تلاش مأموران نيروي انتظامي شهرستان هنديجان و بندر امام خميني پيشرفت خوبي در جهت ارتقاء امنيت در اين شهرستان حاصل شده است. از جمله اقدامات نيروي انتظامي در اين دو شهر، دستگيري سارقان مسلح، دستگيري قاتل يكي از شهروندان و كشف اتومبيل‌ها و وسايل سرقتي مردم است. شهروندان هنديجاني و بندر امام خميني در گفتگو با خبرنگاران روزنامه از زحمات مأموران نيروي انتظامي اين دو شهرستان تشكر نمودند.

نظر وزیر ارشاد در مورد فیلم های ایراد دار
وزير ارشاد در گفتگويي كه از برنامه 7 پخش شد اعلام كرد در طول سه سال اخير 250 فيلم سينمايي ساخته شده كه تنها 18 فيلم (2/7 درصد) ايراد داشته است. وي كه اصرار داشت: "انحراف" را "ايراد" بخواند تاكيد كرد بر سر اين 18 فيلم اختلاف نظر وجود دارد. وزير ارشاد نگفت كه در دوره‌هاي قبلي چه درصدي از فيلم‌ها به قول وي ايراد داشته‌اند و اصولاً براي سه سال آيا 18 فيلم ايراد‌دار كم است؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار