وزیر علوم تحقیقات و فناوری؛

اولتیماتوم 30 روزه به من داده نشده است/ دانشگاه سكوي تبليغاتي نيست

وزیر علوم امروز در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اولتیماتوم 30 روز خود اعلام کرد که چنین چیزی به من داده نشده است.

 به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران ؛کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فناوری عصر امروز 17 دیماه 91 در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص برکناری فرهاد رهبر و تغییر روسای دانشگاه های شیراز، اهواز و چمران و همچنین بحث هایی که در خصوص برکناری خودم مطرح شده است، باید بگویم که بحث تغییرات در دولت همانطور که افراد با نظر رئیس دولت به دولت راه پیدا کردند، با نظر رئیس دولت نیز هر زمان که دولت به این جمع بندی برسد که نیازمند ادامه مسیر با این افراد نیستند، کار آنها پایان می یابد.

وی افزود: اینکه به من اولتیماتوم 30 داده باشند چنین چیزی وجود نداشته، چنانچه اولتیماتوم به من داده نشده نه 1 روزه و نه 30 روزه و نه 30 ساله و البته این مطلب که فشار از طرف دولت بیاید باید بگویم که این ادبیات درستی نیست ، در ضمن فشاری هم در این خصوص وجود ندارد.

دانشجو تصریح کرد: در خصوص برکناری این روسا که شما نام برده اید باید بگوییم که اولا اینها جزء افرادی هستند که به کار خود ادامه می دهند، در ضمن در خصوص روسای دانشگاه ها ما بحث می کنیم و به جمع بندی می رسیم.

وی در خصوص درخواست همسر دکتر شهید شهریاری در خصوص بحث کاربرد پرتوها در دانشگاه ها گفت: هم اکنون علم هسته ای در ایران بومی شده همچون هوافضا، در خصوص بحث کاربرد پرتوها پژوهشکده های در درون دانشگاه ها ایجاد می کنیم.

دانشجو در خصوص تجمیع آزمون تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری اظهار داشت: طبق ابلاغ قانون حذف کنکور در مجلس قبلی هم اکنون در مسیر این قانون حرکت کردیم و تا زمانی که این قانون عوض نشود، به حرکت خود ادامه می دهیم.

وی افزود: حذف آزمون تحصیلات تکمیلی وجود ندارد و تجمیع مرحله به مرحله صورت می گیرد، چنانچه اگر نتایج مثبت بود، درمرحله بعدی عمل می کنیم و اگر نتایج نیازمند اصلاح بود آن را اصلاح می کنیم. البته این آزمون برای راحتی داوطلبان است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه این توافق بین مرکز آزمون و سنجش صورت نگرفته، گفت: وقتی چیزی 30 سال یک مسیر را طی کند زمانبر است. در رابطه با بدون آزمون ثبت نام کردن دانشگاه پیام نور و آزاد نیز باید بگویم که هم اکنون در دانشگاه آزاد دکتر اقبالی و در دانشگاه پیام نور دکتر معتمدی بدون آزمون رشته هایی را می گیرند.

دانشجو در خصوص احتمال کاندیداتوری ریاست جمهوری پیش رو برای وزیر علوم وجود دارد یا خیر، گفت؛ احتمال هیچ چیز در دنیا رد نمی شود، اما من چنین ذهنیتی ندارم.

وی در خصوص تشکیل ستاد برای حفظ جان شهدا تصریح کرد؛ وظیفه وزارت علوم کمک به این ستاد است، چنانچه هم اکنون افرادی که در بعد هسته ای هم نیستند، تهدید می شوند این کار وزارت علوم نیست.

دانشجو در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه عارف یکی از اساتید دانشگاهی گفته است که تشکل های دانشجویی ضعیف عمل می کنند، گفت: این استاد یک شخصیت علمی در دانشگاه هستند، چنانچه افراد این استاد را به عنوان یک شخصیت علمی می شناسند، حال اگر منظور این فرد این است که تشکل دانشجویی در دانشگاه ها و یا نشاط سیاسی وجود ندارد، باید بگویم که دانشگاه شانی دارد که محل علمی است، چنانچه نشاط سیاسی به صورت منطقی در دانشگاه وجود دارد. حداقل آمارهای گرفته که منطقی هم است این را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: در خصوص بحث آئین ارتقاء باید بگویم که اخیرا پژوهش نشان داده شده که اعضای هیئت علمی در 6 دانشگاه نگرش مبتنی بر تغییرات آئین ارتقاء به ارتقاء به خصوص فعالیت های فرهنگی ندارند، در پاسخ باید بگویم که فعالیت فرهنگی فعالیتی نبوده که در بحث ارتقاء قبلا موثر باشد. من قانونمند عمل کردم البته اساتید هم باید قانون مند عمل کنند.

دانشجو تصریح کرد؛ قبل از عید نظرسنجی در خصوص دانشگاه دخترانه و دانشگاه پسرانه را که کاملا علمی بوده است، بیان می کنم.

وی در خصوص فتنه ای که در 9 دی ماه سال های قبل رخ داده است، گفت: من باید بگویم که عده ای تا این لحظه یک جمله علیه فتنه نگفتند و این در حالی است که خود را دلسوز نظام می دانند به مردم 9 دی ولایتمداری را نشان دادند.

دانشجو در تمهیدات برای فضای سیاسی آستانه انتخابات سال 92 و اینکه برخی از افراد نظرات شخصی خود را مطرح کرده اند و در رابطه با اقدامات صورت گرفته در این مورد گفت: دولت قبلی و فعلی ملاک عمل ما نیست، اما دانشگاه سکوی تبلیغاتی نیست که فرد بخواهد بیان کند، چنانچه قبلا هم گفتم،در دانشگاه باید نشاط سیاسی وجود داشته باشد، بدون اینکه سکوی تبلیغاتی باشد./ع2
برچسب ها: فناوری ، دانشگاه ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار