تبریز/

ارس مزیت طلایی برای توسعه تولید و صنعت شمال غرب کشور

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس وجود قوانین آسان برای واردات قطعات و تولید و صادرات خودرو و قطعات خودرو را مزیتی برای ایجاد تحول در زمینه توسعه تولید قطعات خودرو و تولید و صادرات خودرو در منطقه آزاد تجاری ارس عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی در نشست بررسی مزیت های منطقه آزاد ارس با سعید مدنی مدیرعامل سایپا برای سرمایه گذاری در زمینه تولیدات صنعتی و تولید خودرو گفت: با توجه به وجود قوانین آسان برای واردات قطعات و تولید و صادرات خودرو و قطعات خودرو، سرمایه گذاران بدنبال سرمایه گذاری با ضریب امنیت بیشتر و حفظ سرمایه و افزایش آن هستند که منطقه آزاد ارس بعنوان یکی از مناطق بالقوه و استراتژیک برای توسعه فعالیت های اقتصادی و صنعتی می تواند نقش مهم و حساسی را در جذب سرمایه گذاران داشته و تحول بزرگی در صنعت و تجارت شمال غرب کشور ایجاد کند.

در این دیدار که رئیس کمسیون صنعت و معدن مجلس و نماینده مردم مرند و جلفا نیز حضور داشت، نجفی با بیان این که بخش اعظمی از صادرات منطقه آزاد ارس به صادرات حاصل از تولید اختصاص دارد افزود: هم اکنون بیش از یکصد واحد تولیدی و صنعتی و بازرگانی در فاز های صنعتی منطقه آزاد ارس در حال فعالیت هستند که تولیدات آنان به کشورهای هدف صادر می گردد.

وی ضمن تشریح فعالیت های اقتصادی در حوزه های صنعت،تجارت و بازرگانی مزیت های اجرای قانون ارزش افزوده در ارس را از مهمترین تحولات اقتصادی ارس عنوان کرد و آنرا امتیازی برای تولید و صنعت شمال غرب کشور دانست.

صادق نجفی عدم پرداخت حقوق عوارضی و معافیت از مالیات و وجود مزیت های قانونی و زیرساختی و منطقه ای در ارس را شرایطی ویژه برای سرمایه گذاران دانست و افزود: محدودیت های حوزه تولید و صادرات موجود در سرزمین اصلی طبق قوانین حاکم بر مناطق آزاد در ارس وجود نداشته و همین امر موجب سرمایه گذاری بسیاری از شرکت ها با انواع فعالیت های اقتصادی و عمرانی در این منطقه شده است.

وی منطقه آزاد ارس را موقعیتی خاص برای جهش اقتصاد کشور دانست و گفت: هم اکنون چندین شرکت اروپایی برای تولید و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس نمایندگی رسمی داشته و فعالیت می کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: اجرای قانون ارزش افزوده و مشوق های سرمایه گذاری موجب حضور چند گروه خودروساز و تولید کننده قطعات خودرو در منطقه آزاد ارس شده و بزودی گروه جدید خودروساز فعالیت خود را در سایت صنعتی 260 هکتاری منطقه آزاد ارس شروع خواهد کرد.

صادق نجفی گفت: ارس در مسیر کریدور های شرق به غرب و شمال جنوب قرار داشته و از مزیت جمعیتی کشورهای حوزه cis، استان های همجوار داخل کشور، نیروی کار فراوان و ارزان و وجود انرژی برق، آب، گاز و فیبر نوری قدرتمند و زیرساخت های قوی برای توسعه سریع تولید و صادرات و شبکه های حمل و نقل ریلی و جاده ای بهره مند است./ع

 

برچسب ها: ارس ، مزیت ، طلایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.