اراك/

ارتقاء فرهنگ اجتماعی تاثیر بسیاری در کاهش ترافیک دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ارتقاء فرهنگ و بینش اجتماعی را تاثیر گذارترین مولفه در کاهش ناهنجارهای ترافیکی در جامعه دانست.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ابوالفضل امیدی در جلسه آموزشی باز آموزشی قوانین راهنمایی و رانندگی کارکنان نیروی زمینی اظهار داشت: در دنیای امروزی تکیه‌گاه اصلی اقدامات برای ساماندهی معضلات ترافیکی بر محور آموزش و فرهنگ‌سازی است و از این بستر انسان می‌توان نسبت به تغییر باور و رفتار خود اقدام کرد.

وی اجرای صحیح قوانین و مقررات را در کاهش معضلات ترافیکی به عنوان یک عامل کمک کننده در افزایش امنیت ترافیکی مهم خواند و تصریح کرد: بهره‌گیری انسان از راه و وسیله نقلیه برای تحقق هدف‌های اقتصادی و اجتماعی، سبب افزایش ترافیک در کلان شهرها شده که لازم است با بهره‌گیری و اجرای صحیح قوانین، ضوابط و مقررات ترافیک را با عنوان یک عامل کار ساز در خدمت داشته باشیم.

امیدی در ادامه بر اهمیت آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک تاکید کرد و بیان داشت: آموزش مقررات ترافیکی به تمام طبقات جامعه اعم از مردم عادی و مسئولان و مجریان امر نقش بسیار اساسی در اصلاح رفتار ترافیکی داشته و لازمه زندگی شهری و ماشینی است که پلیس راهور استان اهتمام جدی بر استمرار این روند در استان دارد.

وی آموزش را از اهم اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی استان برشمرد و اضافه کرد: فرهنگ ترافیک از فرهنگ عمومی جدا است و لازم است کلیه شهروندان فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه و کاربرد آن را به خوبی بدانند زیرا از طریق همکاری و مشارکت همه جانبه مردم می‌توان برنامه‌ریزی کاربردی در امر سامانه ترافیکی داشت.

وی خاطر ‌نشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان ارتقاء فرهنگ ترافیک در تمامی سطوح و اقشار اجتماعی را به عنوان یک اصل با جدیت دنبال می‌کند که امید است با حمایت مسئولان و همکاری مردم شاهد ارتقاء امنیت ترافیکی در سطح استان باشیم./ج1

برچسب ها: ترافیک ، آموزش ، رانندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.