اصفهان/

سهم فولاد مبارکه اصفهان در توليد فولاد کشور به 50 درصد رسيد

مدير عامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: این شرکت و نواحي فولاد سازي و نورد پيوسته و فولاد هرمزگان توانست در9 ماهه امسال علاوه بر رشد توليد به ميزان 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال 90 ، سهم خود را از کل توليد فولاد کشور به 50 درصد برسانند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان محمد مسعود سميعي نژادگفت : فولاد مبارکه اصفهان با رکورد شکني هاي روزانه و ماهيانه درنواحي مختلف و بطور مستمر در حال حاضر با استفاده از تمامي ظرفيت توليد بيش از 15 درصد بيشتر از برنامه پيش بيني شده توليد داشته است و اين در حالي است که برنامه تدوين شده در ابتداي سال جاري نسبت به سال 90 از افزايش 10 درصدي برخوردار بوده است وطي نه ماهه سال جاري فولاد مبارکه سهم خود در توليد فولاد کشور را از 46 درصد به 50 درصد افزايش داده است.

وی افزود : رشد چشمگير و فراتر از انتظار در همه نواحي نسبت به مدت مشابه سال قبل برگ زرين ديگري است که بر افتخارات درخشان اين شرکت افزوده شد تا عليرغم همه مسايل ومشکلات وتحريم ها شرکت فولاد مبارکه برمبناي محورهاي مشخص شده در ابتداي سال جاري در راستاي توليد وکاهش هزينه‌ها، پيشرفت طرح‌هاي توسعه، سلامت‌، ايمني و رضايت کارکنان، بومي سازي و سودآوري بتواند ظرفيت سازي هاي لازم براي توليد 11 ميليون و800 هزارتن فولاد خام رافراهم سازد.

مدير عامل فولاد مبارکه تصريح کرد: در نه ماهه سال جاري شرکت فولاد مبارکه (فولاد هرمزگان، فولاد سبا و فولاد مبارکه) با توليد 5 ميليون و 52 هزارو 945 تن 8/49 درصد فولاد کشور را به خود اختصاص داده است. اين در حاليست که ساير توليد کنندگان فولاد از جمله فولاد خوزستان با توليد2ميليون و582 هزار و101 تن 43/25 درصد، ذوب اهن اصفهان با توليد يک ميليون و 490 هزارو 713 تن 14/7درصد ، شرکت ملي فولاد ايران با 1ميليون و 26 هزار و 941 تن 10/1 درصد توليد فولاد كشور را دارا مي باشد.

وی در خصوص اجراي به موقع طرحهاي توسعه گفت: عمليات نصب واحدهاي اکسيژن فولاد مبارکه(60 هزار متر مکعب در ساعت) و واحد دوم مگا مدول فولاد مبارکه به نام شهيد صياد شيرازي تا پايان سال جاري افتتاح خواهد شد ضمن اينکه عمليات اجرايي توسعه زير سقف فولادسازي(از 4/5 ميليون تن به 2/7 ميليون تن فولاد مذاب)، عمليات اجرايي توسعه زير سقف سبا( از 700 هزار تن به 5/1 ميليون تن کلاف گرم) در حال اجرا ميباشد بطوريکه تا پايان سال 93 ظرفيت فولاد مبارکه اصفهان به 8/11 ميليون تن افزايش خواهد يافت..

سمیعی نژاد افزود: تا کنون بيش از 35 هزار قطعه و تجهيز استراتژيک فولاد مبارکه به دست متخصصان داخلي بومي سازي و در خطوط توليد مورد استفاده قرار گرفته که نسبت به نمونه هاي خارجي از کيفيت بسيار بالايي بر خوردار است.

مدير عامل فولاد مبارکه با بيان اينکه در حال حاضر 1300 واحد براي توليد محصول نهايي از ورقهاي فولاد مبارکه استفاده مي‌نمايند ، تصريح کرد :با توجه به سند چشم انداز بيست ساله کشور شرکت فولاد مبارکه مصمم است سهم خود را در توليد فولاد کشور همچنان حفظ نمايد وتا افق 1404 ظرفيت توليد را به 25 ميليون تن افزايش دهد./ع

برچسب ها: اصفهان ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.