وزير راه و شهرسازي خبر داد:

افتتاح هزار کيلومتر خط آهن تا پايان سال

وزير راه و شهرسازي از افتتاح هزار کيلومتر راه آهن تا پايان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي نيکزاد در مراسم بهره برداري از 8 پروژه ريلي راه آهن جمهوري اسلامي ايران با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران به توسعه شبکه حمل و نقل ريلي تاکيدات بسياري داشته است، گفت: در بخش نرم افزاري و سخت افزاري شرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران توسعه و پيشرفت بسياري انجام شده است.

 وي ادامه داد: پيش از دولت نهم 11 هزار کيلومتر شبکه حمل و نقل ريلي در دست اجرا بود که اين ميزان خوشبختانه امروز به 13 هزار کيلومتر رسيده است.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه افتتاح هزار کيلومتر راه آهن را تا پايان سال در دست اجرا داريم، گفت: اين افتتاح در طول تاريخ جمهوري اسلامي ايران بي نظير بوده و تاکنون در بخش ريلي کشور اتفاق نيفتاده است.
نيکزاد در ادامه اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه سالانه هزار کيلومتر راه ‌آهن براي بخش حمل و نقل ريلي کشور در نظر گرفته شده است.

وي در ادامه تصريح کرد: برنامه ريزي خوبي در دست اجرا داريم که شبکه ريلي را به تمامي استان هاي کشور برسانيم و کشورهاي ترکمنستان، قزاقستان،‌ روسيه، چين، پاکستان، افغانستان و آذربايجان را به خطوط ريلي کشور متصل نمائيم.

نيکزاد با بيان اينکه سالانه 28.3 ميليون نفر در سال مسافر توسط راه آ‌هن جابجا مي شود ،گفت: در بخش باري نيز 33 ميليون تن بار توسط شبکه حمل و نقل ريلي جابجا مي شود.

وي در ادامه افزود: متأسفانه در بخش حمل و نقل ترکيبي با توجه به توجيه اقتصادي در امر ترانزيت رضايت چنداني وجود ندارد.

نيکزاد بر امر توسعه قطار پرسرعت در کشور تاکيد کرد و گفت: توجه به اين امر موجب کاهش تمرکز جمعيت در کلان شهرها مي شود.

وزير راه و شهرسازي در ادامه يادآور شد: تلاش ويژه اي براي توسعه قطارهاي پرسرعت در مسيرهاي پرتردد از جمله تهران- مشهد صورت گرفته و توفيقاتي در اين بخش حاصل شده است.

 
نيکزاد در ادامه توضيح داد: عمده فعاليت ها در بخش لکوموتيو، واگن، جابجايي مسافر و بار در اختيار بخش خصوصي است.

 
وي در ادامه افزود: با توجه به وجود تحريم ها و وضعيت اقتصاد مقاومتي کشور دولت تمام پشتيباني هاي خود را براي بخش خصوصي انجام داده و اين بخش نيز بايد تمام تلاش خود را براي خدمت به مردم به کار گيرد.

نيکزاد در ادامه گفت: مشتري مداري و توجه به حاکميت جمهوري اسلامي ايران را بايد بخش خصوصي در اولويت اقدامات خود قرار دهد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
ما که هر روز از توی مترو این واگن های قطار های مختلف باری و بخصوص مسافری را تماشا میکنیم و سقف ها همه زنگ زده، دیواره ها هم رنگ پوسیده و کهنه، پنجره ها بحدی جرم و کثیفی دارند که از اون فاصله معلومند! لطفا در خصوص موضوع النظافه من الایمان جدا گوشزد کنید.
آخرین اخبار