با ظرفیت فرآورش 180 هزار بشکه در روز؛

واحد چشمه خوش در شرف بهره برداری

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: واحد بهره برداری چشمه خوش با فرآورش 180 هزار بشکه در روز در شرف بهره برداری بوده که برای اجرای آن 361 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهدی فکور با بیان این که طرح توسعه واحد بهره برداری چشمه خوش، امکان فرآورش نفت خام 9 میدان از 55 هزار بشکه در روز به 180 هزار بشکه در روز را فراهم کرده است، تاکید کرد: برای اجرای این طرح توسعه 6 میلیون و 200 هزار یورو و 361 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی به افزایش 145 هزار بشکه ظرفیت فرآورش این واحد اشاره کرد و افزود: طرح توسعه واحد بهره برداری چشمه با فرآورش نفت میادین چشمه خوش، پایدار، پایدار غرب، دالپری، شاخه و آبان، به طور متوسط روزانه 14 میلیون و 500 هزار دلار برای کشور ارزآوری دارد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران همچنین از اجرای دو پروژه جمع آوری و تزریق گازهای همراه و احداث تاسیسات سرچاهی و خطوط جریانی انتقال در میدان نفتی چشمه خوش خبر داد و افزود: پروژه جمع آوری و تزریق گازهای همراه با هدف جمع آوری روزانه 60 میلیون فوت مکعب گازهای همراه میدان چشمه خوش و تزریق آن در میدان به منظور جبران بخشی از افت فشار مخزن با پیشرفت 85 درصدی و پروژه احداث تاسیسات سرچاهی و خطوط لوله جریانی چهار حلقه چاه تولیدی جدید و دو حلقه چاه تزریقی با 99 درصد  پیشرفت در حال انجام است.

فکور، تصریح کرد: برای اجرای طرح توسعه واحد بهره برداری چشمه خوش، افزون بر 500 نفر نیرو انسانی مشغول به کار بوده اند.

وی درباره مزایای این طرح توسعه گفت: در این طرح سه برابر شدن ظرفیت تولید با کمترین هزینه و با استفاده از حداکثر توان داخلی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، منطقه عملیاتی چشمه خوش در 52 کیلومتری شهرستان دهلران، از توابع استان ایلام قرار دارد. نفت تولیدی این میدان پس از فرآورش در واحد بهره برداری چشمه خوش به وسیله خط لوله ای به طول 153 کیلومتر به واحد بهره برداری اهواز-3  یا تلمبه خانه سبزآب ارسال می شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار