ويكلي استاندارد تحليل کرد:

انتصاب "چاک هاگل" به مقام وزارت دفاع آمريكا پيام صلحي از سوي دولت اوباما به جمهوري اسلامي ايران است

"استفان اف. هيس" در مقاله جديد خود تحت عنوان "اوباما، هاگل و ايران" در پايگاه اينترنتي "ويكلي استاندارد" انتخاب "چاك هاگل" از سوي اوباما براي كسب را پيام صلحي از سوي دولت اوباما به جمهوري اسلامي ايران مي داند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ويكلي استاندارد، نويسنده مقاله معتقد است كه است كه در طول چهار سال آينده و در مدت زمامداري دولت دوم "باراك اوباما" رئيس جمهوري آمريكا احتمالا مسائل بسياري در حوزه امنيت ملي آمريكا مطرح خواهند شد.
 
نويسنده معتقد است كه وزرا و مشاورين پيشين اوباما همواره بدليل اظهارات و مواضع شان از سوي جمهوري اسلامي ايران " رد ميشدند." اما اين بار باراك اوباما با انتخاب "چاك هاگل" براي تصدي مقام وزارت دفاع آمريكا پيام روشني به ايران داده است: "ما خواهان جنگ با شما نيستيم."

نويسنده اشاره مي كند "اين سخن درست است. البته كه هيچكس خواهان جنگ با ايران نيست." 

در ادامه مقاله اشاره شده است كه هاگل نسبت به چهره هاي سياسي ديگري آمريكا در مورد "ايران موضع معتدل تري را پيشه كرده است و به صراحت اظهار داشته كه اقدام نظامي عليه ايران امكان پذير نيست. هاگل خود در ويتنام جنگيده است و معناي آن را مي داند. بدون شك در گفتار او صداقت وجود دارد و هيچكسي نيز فكر نمي كند گزينه نظامي بايستي اولين پاسخ به ايران باشد." 

تحليلگر اين مقاله به راي منفي هاگل در سال 2007 اشاره مي كند. در آن زمان طرحي مبني بر قرار دادن نام "سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران در فهرست سازمان هاي تروريستي مطرح شده بود كه هاگل با اين مسئله مخالفت كرد. اين مخالفت در حالي صورت گرفت كه مقامات سياسي و نظامي آمريكا همواره اتهاماتي واهي را عليه سپاه پاسداران مطرح ساخته اند.

هاگل همچنين در دوره زمامداري دولت "جورج دبليو بوش" آن دولت را تشويق به مذاكره بدون قيد و شرط با جمهوري اسلامي ايران كرده بود." 

در سال 200 ميلادي نيز "چاك هاگل" در سخنراني اي در انديشكده "بروكينگز" از دولت امريكا خواست تا تلاش كند در تهران "دفتر حافظ منافع آمريكا" را افتتاح نمايد.

نويسنده اظهار مي دارد كه "موضع گيري دولت ايران در اين باره تاكنون نامشخص بوده است." با اين حال نويسنده معتقد است عليرغم آنكه اوباما و هاگل هر دو مخالف جنگ با ايران هستند اما "بنظر نمي رسد كه اوباما براي برقراري ارتباط با ايران تصميم داشته باشد از طرح گشايش دفتر حفاظت از منافع آمريكا در تهران حمايت كند."  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار