اميريان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عملي شدن طرح بشار اسد زمينه‌ساز بازگشت آرامش به سوريه

دبير سابق دفتر تحکيم وحدت تلاش بشار اسد در حل بحران سوريه را مثبت ارزيابي کرد و گفت: اظهارات بشار اسد همسو با طرح 6 ماده‌اي بود که از سوي ايران مطرح شد و اجرايي شدن اين امر مي‌تواند تاثير گسترده‌اي در اوضاع سوريه داشته باشد.

مهدي اميريان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سوريه را يکي از اضلاع مقاومت دانست و اظهارداشت: حکومت سوريه با توجه به حمايت‌هاي مردم اين کشور کاملا با اصول دموکراتيک منطبق است، لذا دخالت‌ کشورهاي غربي با حمايت ترکيه، قطر و عربستان براي تغيير در حاکميت سوريه جاي تعجب دارد.

اين فعال دانشجويي اقدامات بشار اسد را اقداماتي مثبت براي آرام‌سازي اوضاع سوريه دانست و گفت: اظهارات بشار اسد همسو با طرح 6 ماده‌اي بود که از سوي ايران مطرح شد و اجرايي شدن اين امر مي‌تواند تاثير گسترده‌اي در اوضاع سوريه داشته باشد.

وي با بيان اينکه مردم سوريه سختي‌هاي بسياري را براي  دفاع از کشورشان متحمل شده‌اند، خاطرنشان کرد: اظهارات اخير بشار اسد مبني بر گفتگوي مخالفان و موافقان، ايجاد آيين‌نامه‌اي جهت حل بحران سوريه و به همه‎پرسي گذاشتن اين آيين‌نامه، 2  نتيجه عمده به همراه خواهد داشت؛ يکي آنکه اجازه دخالت بيگانگان در امور سوريه را نخواهد داد و ديگر اينکه توافق ميان موافقان و مخالفان بار ديگر آرامش را به سوريه باز مي‌گرداند.

اميريان در پايان ضمن ابراز اميدواري از انجام موفق طرح بشار اسد خاطرنشان کرد: عملي شدن اين طرح مي‌تواند دستاوردهاي عمده‌اي را براي کشور و مردم سوريه به همراه داشته باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: امیریان ، سوریه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار