راه دشوار هاگل و برنان براي گرفتن راي اعتماد از سناي آمريکا

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در حالي دو نفر از متحدان خود را براي تصدي دو سمت مهم در دولت جديد معرفي کرده است که به نظر مي رسد تائيد شدن آنها در سنا راحت نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره انگليسي ؛ چاک هاگل در صورت عهده دار شدن وزارت دفاع، نخستين کهنه سرباز آمريکايي خواهد بود که بالاترين مسئوليت در پنتاگون را بر عهده مي گيرد. جان برنان، از مقامات باسابقه سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا، سيا ، نيز قرار است سکانداري اين سازمان اطلاعاتي را عهده دار شود. مجلس سناي آمريکا بايد به اين دو نفر راي اعتماد بدهد اما نامزدي اين دو نفر از قبل هم جار و جنجال زيادي در واشنگتن به پا کرده است.

 اوباما که به زودي دومين دوره رياست جمهوري خود را آغاز خواهد کرد سرگرم آخرين جابجايي ها در نهادهاي امنيتي در دولت جديد خود است. رئيس جمهور آمريکا در معرفي کساني که وي مي خواهد هدايت پنتاگون و سيا را بر عهده داشته باشند گفت : اين دو نفر زندگي خود را وقف محافظت از کشور ما کرده اند. من از سنا مي خواهم هر چه زودتر آنها را تائيد کند.

 اما هر دو نامزد پيش از آنکه به تائيد مجلس سنا برسند بايد به پرسش هاي دشواري پاسخ دهند. چاک هاگل وزيري مطلوب براي پنتاگون به نظر مي رسد. او از رزمندگان جنگ ويتنام بود که مدال نيز دريافت کرده است. او قبلا از ايالت نبراسکا به عنوان جمهوريخواه به مجلس سنا راه يافته بود. اما برخي محافظه کاران مي گويند هاگل حامي پر و پا قرص اسرائيل نبوده است. اين در حالي است که او بارها به کمک هاي مالي چند ميليارد دلاري آمريکا به اسرائيل راي موافق داده است. 

جان برنان از مقامات دولتي قديمي آمريکاست که 25 سال در سيا خدمت کرده است. او گفت اگر سنا رياست وي را در سيا تائيد کند تلاش خواهد کرد در ماموريت جديد خود ترتيبي دهد که اين سازمان ابزارهاي لازم براي محافظت از امنيت آمريکا را داشته باشد و کار اين سازمان هميشه بازتاب دهنده آزادي ها و ارزش هاي مورد قبول آمريکا باشد.

اين در حالي است که  رئيس پارلمان اسرائيل اعلام کرد انتخاب چاک هيگل به عنوان وزير دفاع آمريکا، اسرائيل را نگران مي کند.


برچسب ها: هاگل ، آمریکا ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار