بررسي طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يك شغل/

گام اول مجلس در ممنوع کردن اشتغال دوشغله‌ها برداشته شد

نمايندگان با تصويب اصل ماده يک طرح ممنوعيت بيش از يک شغل موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمايندگان در جلسه علني امروز (چهارشنبه) با تصويب اصل ماده 1 طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يک شغل موافقت کردند.

بر اين اساس ماده 1 اين طرح با 162 راي موافق، 41 راي مخالف و 19 راي ممتنع از مجموع 243 راي به تصويب رسيد.

همچنين متن ماده اصلاح شده اين طرح به شرح ذيل مي‌‌باشد:

ماده 1:مديران، روسا و کارمندان دستگاه‌ها و نهادهاي ذيل و موسسات و شرکت‌هاي وابسته به آن نمي‌توانند در دستگاه‌ها و نهادها بيش از يک شغل داشته باشند:

1-دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده (5) قانون مديريت خدمات کشوري مصوب 8/7/1376
2-دستگاه‌هايي که تمام يا قسمتي از سرمايه آنها متعلق به دولت است

3-نهادها و موسسات عمومي غيردولتي

4-شوراي اسلامي شهر

5-نهادها و سازمان‌هايي که به نحوي از بودجه عمومي استفاده مي‌کنند

همچنين در مورد نمايندگي مجلس شوراي اسلامي، وکالت دادگستري،‌تصدي و اشتغال در د فاتر اسناد رسمي و ازدواج و طلاق، مسئوليت‌هاي اجرايي و ستادي در دانشگاه‌هاي دولتي و غيردولتي، مشاوره حقوقي و مديريت عامل يا عضويت در هيئت مديره انواع شرکت‌ها اعم از خصوصي و دولتي حکم فوق مجري است.

تبصره: شرکت‌هاي تعاوني مسکن و مصرف ادارات و موسسات و سرپرستي موضوع ماده (94) قانون مديريت خدمات کشوري از شمول حکم اين ماده مستثني است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نمایندگان ، شغل ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۳:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
باسلام.قواله ای دارم به سال 1215قمری و یا 1179 خورشیدی،که گویای رمینهایی است که توسط اجدادم خریداری شده بود.این قواله در دست پدر بزرگم بود.او هم در سال 1309 و در سنین جوانی فوت کرد وهمزمان با فوت و یا بعد از آن،این قواله هم گم شده بود.بچه های این مرحوم هم در سنین زیر 18 سال و صغیر سن بودند. بعد از این و اقعه و گم شدن مدارک و صغیر سنی فرزندان مرحوم،تمامی زمینهای او(باغی و پشته ) به تصرف دیگر مردمان محلی در آمد.اخیرا قواله مذکوردر داخل کتابهای یکی از اقوام پیدا شد ه است. در حال حاضر می توان با استناد به قواله مذکور مدعی زمینهای تصرفی خصوصا سل و یا مردابی که اخیرآ به پشته تبدیل شده است،شد؟. در ضمن یکی دوخانواده مدعی مالکیت این مرداه هم شده اند ومدعی هستند برای این مرداب هم سند گرفته ایم. آیا می توان برای زمینهای از دست رفته خصوصا مرداب مورد نظر اقدام قانونی در دادگاه کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
منیره سجودی
۱۳:۴۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
بنده داری شرکت پخش مواد غذایی هستم که از یکی از ویزیتورها سفته به مبلغ 10میلیون گرفته بودم که این ویزیتور مبلغ 7میلیون از وجه شرکت رابرده ومن بابت این هفت میلیون شکایت کرده بودم ولی متاسفانه سفته رو گم کردم حالا برای دریافت حقوق قانونی خودم کاری میتونم انجام بدم ؟
Germany
مجید افتخاری
۰۴:۱۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
با سلام من مهندس معدن هستم در سال ۹۰ در شرکت سهامی خاصی به صورت حقوق بگیر کار میکردم صاحب شرکت گفت برای اینکه بتواند رتبه بگیرد نیاز است که مدیر عامل شرکت مهندس باشد به همین دلیل بنده را مدیر عامل شرکت گذاشتن و یک تعهد محضری نیز از بنده گرفتن که بعدا نتوانم ادعایی کنم در سال ۹۲ یکی از شرکا سهام خود را به برادرش واگذار کرد و بنده از شرکت خارج شدم و مدیر عامل نیز شخص دیگری شد و در سال ۹۴ شرکت با مشکلات مالی مواجه شد و کار تعطیل شد در سال ۹۵ حساب بانکی بنده مسدود شد وقتی پیگیری کردم گفتن که دو میلیارد تومان بدهی به دارایی داری به صاحب شرکت زنگ زدم گفت که مشکل رو حل میکنم اما تا کنون ظاهرا موفق به پرداخت بدهی دارایی نشده اند لطفا بنده را راهنمایی کنید در ضمن من حق امضا نداشتم
آخرین اخبار