گزارش ویژه/

خوشحالی جریان فتنه در ایران از انتخاب جان کری به عنوان وزیر خارجه آمریکا

برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که جریان فتنه در ایران از انتصاب "جان کری" به عنوان وزیر خارجه دولت جدید باراک اوباما بسیار خشنود است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که جریان فتنه در ایران از انتصاب "جان کری" به عنوان وزیر خارجه دولت جدید باراک اوباما بسیار خشنود است.

بر اساس یک گزارش، "محمد خاتمی" اخیرا در یکی از دیدارهای خود، کری را به عنوان یک گزینه مطلوب ستایش کرده است.

خاتمی در این دیدار به روابط گسترده، خوب و قدیمی کری با اصلاح‌طلبان ایرانی اشاره کرده و گفته است که با کری روابط شخصی خوبی هم دارد.

بنابراین گزارش، خاتمی تاکید کرده کری پیگیر وضعیت جریان فتنه در ایران است و حتی مشکل یکی از فرزندان او در کانادا را شخصا تا حل کامل مسئله پیگیری کرده است.

«ایران هسته‌ای» نوشت: کارشناسان عقیده دارند این تحیل اغراق‌آمیز است که گفته شود کری در اصل به دلیل روابط خوبی که با جریان فتنه در داخل ایران دارد و برای احیای پروژه آمریکایی‌ها برای روی کار آوردن مجدد این جریان فتنه به عنوان وزیر خارجه آمریکا منصوب شده است، ولی این مقدار کاملا صحیح است که کری با استفاده از روابط شکل گرفته‌اش با جریان فتنه در ایران، حمایت آمریکا از این جریان را وارد فاز کاملا جدید خواهد کرد.

کارشناسان آمریکایی اکنون به صراحت می‌گویند که ایران مهم‌ترین مسئله سیاست خارجی اوباما در دور دوم خواهد بود.

محمد خاتمی پیش از این یک بار در سال 2006 با جان کری در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در "داووس" هم صحبت بوده است.

جان كري در گفتگو با نشريه سوئدي كرينگو در توئصیف دیدارش با خاتمی در این اجلاس گفته بود: «در اين اجلاس ايراني‌هاي حاضر (نمايندگان اصلاح طلبان) تاكيد داشتند كه دولت آمريكا آن طور كه بايد قدر اصلاح‌طلبان را ندانسته و در برابر تضعيف آنها در داخل ايران موضع محكمي نگرفته است».

کارشناسان حدس می‌زنند لابی‌های جریان فتنه با کری به زودی آغاز خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فتنه ، محمد خاتمی ، جان کری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار