جزئيات ديدار رياست جامعه مدرسين با آيت الله شبيري؛

تاکيد آيت الله شبيري برلزوم تقويت فقاهت و اخلاق در حوزه‌هاي علميه

دبير همايش نيم قرن حضور جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اعلام خبر ديدار اعضاي شوراي سياست گذاري همايش با آيت الله شبيري زنجاني جزئياتي از اين ديدار را تشريح کرد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد محسن صالح در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، جزئيات ديدار اعضاي شوراي سياست‌گذاري همايش نيم‌قرن حضور جامعه مدرسين حوزه علميه با آيت الله موسي شبيري زنجاني را تشريح کرد.

صالح گفت: در اين ديدار آيت الله حسيني بوشهري، آيت الله مقتدايي و حجت‌الاسلام و المسلمين جمشيدي، حجت الاسلام و المسلمين حمادي و حجت الاسلام و المسلمين ابراهيمي حضور داشتند.

به گفته دبير همايش نيم‌قرن حضور، آيت الله شبيري زنجاني در اين ديدار «با تاکید بر توجه ویژه حوزه های علمیه به مسئله فقه و اصول افزود: مباحث علمی در حوزه و بین طلاب باید تقویت شود و شما باید به این امر بیش از گذشته عنایت داشته و برنامه ریزی کنید.

 مرجع تقلید همچنين عنوان کرد: برگزاری جلسات اخلاق و موعظه برای روحانیون و طلاب ضروری است که این مسئله در گذشته نیز وجود داشته است؛ دروس اخلاق امام خمینی (ره) در هر هفته موجب تقویت بُعد معنوی طلاب می‌شد.

 آیت الله شبیری زنجانی، تقویت فقه و اصول در کنار اخلاق و تهذیب نفس را دو اصل مهم در حوزه برشمرد و اظهار داشت: مسئولان و مدیران حوزه باید در راستای شناسائی نخبگان حوزوی اهتمام ویژه ای داشته و آنها را مورد حمایت قرار دهند.»

صالح افزود:  در این دیدار آيت‌الله حسيني بوشهري مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش نیم قرن حضور با ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری این همایش گفت: «از ابتدای تاسیس جامعه مدرسین حوزه علمیه تا کنون 50 سال گذشته که طی این سال‌ها شخصیت‌هایی که در جامعه مدرسین حضور داشتند خدمات فراوانی برای اسلام وانقلاب انجام داده اند».

دبير همايش نيم قرن حضور در تشريح جزئيات اين ديدار اضافه کرد: آیت الله مقتدایی نیز در اين جلسه با بیان اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه منشأ خدمات فراوانی برای حوزه‌های علمیه و انقلاب بوده است گفت: «خدمات جامعه مدرسین باید برای مردم معرفی شود که برگزاری این همایش فرصت خوبی برای این کار است.»

 صالح گفت:‌ در پايان اين ديدار  گزارشي از عملکرد و فعاليت‌هاي دست‌اندرکاران دبيرخانه اين همايش بين‌المللي ارائه کردم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نیم قرن ، حضور ، صالح ، شبیری ، بوشهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار