مهم ترین علت بروز كم خوني ناشي از كمبود آهن، تغذیه نادرست است

شايع ترين کم خوني که در جامعه ما ديده مي شود کم خوني ناشي از کمبود آهن مي باشد که به اصطلاح به آن "کم خوني فقر آهن" گفته مي شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي فسا  ضمن بیان این مطلب گفت: زماني که آهن کمي به بدن برسد، يا دفع آهن از بدن زياد باشد، اين بيماري به وجود مي آيد.

دکتر صفورا محبی با بيان اينكه مهم ترین علت بروز این بیماری اشتباهات تغذیه ای است ، اظهار داشت: برخی از گیاهان دارویی غنی از آهن هستند که اگر زیر نظر پزشک مصرف شوند می توانند از بروز این بیماری پیشگیری کنند.

وي افزود: برخی از گیاهان دارویی که غنی از آهن هستند شامل دانه انیسون، دانه کرفس، برگ های گشنیز، دانه زیره سبز، برگ های شوید، برگ های جعفری، برگ های خرفه، برگ های آویشن و ریشه زردچوبه هستند.

مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي فسا گفت: این تصور غلط متاسفانه در بین عموم مردم وجود دارد که یک گیاه دارویی همیشه برای همه چیز و همه کس و در همه حال دارای منافع بی شماری است و کلا گیاهان دارویی خیلی خوب و معجزه وار و بی خطر هستند و هر انسانی باید دست كم، روزی یکی دو جوشانده بنوشد تا سالم بماند، در حالی که باید به این نکته توجه داشت.که این روش همیشه و برای همه کس مفید نیست و باید توسط پزشک تجویز شود./ح
برچسب ها: کم خونی ، کمبود آهن ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۱۲:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
ممنون از مطالب خوبتان
آخرین اخبار