شهرکرد /

نداشتن وثیقه، مشکل عمده طرح های برگشتی کشاورزی

مدیرکل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به وجود 510 پرونده برگشتی طرح های کشاورزی در این استان، گفت: علت اصلی برگشت، نبود و عدم ارائه وثیقه مناسب توسط متقاضی می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

صفدر نیازی در نشست کارگروه توسعه کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به دستور استاندار مبنی بر بررسی سریع علت برگشت پرونده طرح های کشاورزی از بانک های عامل، افزود: علت اصلی برگشت این پرونده ها از بانک های عامل، دسترسی نداشتن متقاضی به وثیقه و مشکلات ثبتی اسناد املاک متقاضیان و عدم قبول اسناد عادی املاک توسط بانک های عامل می باشد.

وی، با اشاره به اختصاص 160 میلیارد تومان اعتبار در زمینه توسعه کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: به دلیل همین مشکل، از این مقدار، تاکنون 13 میلیارد و 400 میلیون تومان جذب شد که البته در چند روز اخیر هم یک میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش جذب اعتبار داشتیم.

وی اظهار کرد: جهت دریافت تسهیلات با مبلغ زیر 10 میلیون تومان، ارائه سند الزامی نیست و با ضمانت به متقاضیان این تسهیلات داده می شود.

نیازی، در مورد قبول اسناد و وثیقه توسط بانک های عامل هم افزود: جهت دریافت تسهیلات کشاورزی، قبول سندهای روستایی تا 50 درصد و سندهای املاک بستگان متقاضی جهت دریافت تسهیلات نیز از مصوبات جلسات کارگروه توسعه کشاورزی، جهت کمک به متقاضیان و جذب اعتبارات می باشد./س

برچسب ها: طرح ، کشاورزی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.