عرفان‌منش

هیچ فیلم حاضر در فجر مشکل ممیزی ندارد/پایان حاشیه‌های "هیس!" و "پرویز"

سرپرست اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد عنوان کرد: تمامی فیلم‌هایی که هم اکنون در بخش‌های مختلف جشنواره فجر حضور دارند، مورد تایید ما هستند و مشکل ممیزی ندارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، جلیل عرفا‌ن‌منش سرپرست اداره کل ارزشیابی و نظارت و از اعضای هیات انتخاب سی و یکمین جشنواره فیلم فجر درباره خبرهایی مبنی بر مخالفت ارشاد برای حضور فیلم "پرویز" در بخش جشنواره جشنواره‌های فجر به خبرنگار مهر گفت: هیچ‌کدام از فیلم‌هایی که هم اکنون در بخش‌های مختلف جشنواره فجر حضور دارند، مشکل ممیزی ندارند.

این مدیر سینمایی تاکید کرد: اگر هم مواردی برای اصلاح به فیلمسازان اعلام شده تا فیلم‌ها بتوانند بهتر در جشنواره به نمایش درآیند این اتفاق با تعامل، همدلی و همگرایی بوده است.

وی افزود: حتی برخی اصلاحاتی که به فیلم‌ها وارد شده در بخش تکنیکی و برای ارتقای کیفیت بوده و جریان ممیزی در کار نبوده است. حتی در این شرایط کارگردان مورد نظر از این همراهی تشکر هم کرده است.

نمایی از فیلم "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند"

سرپرست اداره کل ارزشیابی و نظارت  سازمان سینمایی با اشاره به اینکه فیلم‌ها برای حضور در جشنواره باید پروانه نمایش بگیرند، عنوان کرد: برای همه بخش‌ها اسامی فیلم‌ها از طرف جشنواره اعلام می‌شود و ما نیز فیلم‌ها را برای گرفتن مجوز به دوستان در شورای پروانه نمایش ارائه می‌کنیم. آنها نیز فیلم ها را مورد بررسی قرار می دهند و اگر مشکلی داشتند با صاحب اثر در میان می‌گذارند. در نهایت به همفکری و همدلی اگر هم نکته‌ای باشد حل می‌شود و فیلم‌ها مجوز نمایش و حضور در جشنواره می‌گیرند.

عرفان‌منش تاکید کرد: تمام این آثاری که در بخش‌های جشنواره حضور دارند مورد تایید هستند. اگر هم مشکلی داشتند قابل حل بوده است. درباره فیلم "پرویز" و مشکلاتی که رسانه‌ها عنوان می‌کنید تعجب می کنم و صحت ندارد. من شخصا وارد چنین مباحثی نمی‌شوم.

وی همچنین در ارتباط با ممیزی فیلم "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" افزود: این فیلم بسیار ارزنده و نقد صحیحی بر مسایل اجتماعی است. خانم درخشنده با نماینده شورای پروانه نمایش به تعامل رسید و هم اکنون مشکلی در این زمینه ندارد و همه حاشیه‌های این فیلم هم منتفی است.

"زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" رای کافی نیاورد

عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر در پایان درباره فیلم "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" نیز گفت: این فیلم از طرف هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر حد نصاب رای را به دست نیاورد و اصلا بحث ممیزی در میان نبود. من در جریان اقدام عوامل فیلم برای گرفتن پروانه نمایش نیستم و نمی‌دانم پرونده آن در چه مرحله‌ای است.

به گزارش مهر، روز گذشته در خبرها آمده بود که فیلم "پرویز" با اینکه در بخش جشنواره جشنواره ها قرار است به نمایش در آید، اما با پافشاری عرفان‌منش این اثر نمی‌تواند در این بخش حضور داشته باشد که عرفان‌منش این موضوع را تکذیب کرد.

برچسب ها: فیلم ، فجر ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار