رئیس مرکز حراست وزارت علوم تحقیقات و فناوری مطرح كرد:

عدم ارائه مجوز برای تشکل‌های جدید در ایام انتخابات

در زمان انتخابات هر چه نظارت ضعیف‌تر صورت بگیرد عاملی برای غیر امن شدن فضا می شود و مجموعه حراست به هیچ عنوان اجازه غیر امن شدن دانشگاه ها را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛حجازی، مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست مشترک معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و نمایندگان وزیر در هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی که در سالن همایش های وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد طی سخنرانی گفت: در رابطه با بحث معاونان فرهنگی و اجتماعی و پیگیری امور فرهنگی باید بگویم که نقش پیامبر گونه وجود دارد اما این منظر در فعالیت های مختلف با توجه به برنامه ریزی های دقیق باید صورت دهیم.

وی افزود: اهتمام به فعال سازی شورای منظم و توجه به کارهای پژوهش مداری به صورت جدی با توجه به ظرفیت ها، پرهیز از موازی کاری، استفاده و بهره گیری از ظرفیت بالا و تلاش در جهت به کار گیری امور فرهنگی به دانشجویان با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی، توجه به اساتید و کارکنان و توانمند سازی فرهنگ سازی از جمله مباحث ضروری و مهم است.

وی در خصوص نمایندگان وزیر و معاونان فرهنگی و ارتباط این دو اظهار داشت: ضرورت آشنایی دقیق با هیئت ها و تشکل های دانشجویی ضرورت تعامل منطقی بین نمایندگان وزیر با مسئولین نهاد رهبری، مشارکت دهی معاونین فرهنگی و پرهیز از جزیره ای عمل کردن، آشنایی و اطلاع از استراتژی کلام، ارتباط با مراجع محلی، و همدلی با مجموعه حراست دانشگاه ها از جمله دیگر مسائلی است که باید به آن توجه داشت.

وی با توجه به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری و وظیفه خطیر حراست اظهار داشت: در ایام حساس انتخابات باید از هر گونه ارائه مجوز برای تشکل های جدید و مشکوک خودداری شود چرا که برخی از این تشکل ها با توجه به پیگیری های صورت گرفته تحت کانون های وابسته ای وجود دارند و با پوشش تشکل خواستار دریافت مجوز هستند بنابراین از ارائه مجوز بدون تامل با مجموعه حراست باید خودداری شود.

وی اظهار داشت: بحث هم گرایی بین مجموعه های فرهنگی دانشگاه ها باید بیشتر از گذشته شود و تشکل های دانشجویی باید در تعامل تنگاتنگ و به صورت منظم برگزار شوند .

حجازی اظهار داشت: هر چه نظارت ضعیف صورت گیرد عاملی برای غیر امن شدن فضا می شود و مجموعه حراست به هیچ عنوان اجازه غیر امن شدن دانشگاه ها را نمی دهد.

وی در خصوص حوزه  مباحث انتخابات و کرسی های آزاد اندیشی اولویت ها را بیان داشت و گفت: در خصوص انتخابات اولویت های ما برگزاری حداکثری شور و نشاط سیاسی در دانشگاه است و نه لاابالی گری چرا که شور و نشاط سیاسی جدا از لاابالی گری است همچنین برنامه های منظم انتخاباتی از ابتدای بهمن برای ایجاد فضای سالم سیاسی پیش بینی شده، چنانچه در حوزه انتخابات تلاش جهت شناسایی افراد نفوذی عناصر معاند نیز انجام شده است.

وی در پایان به اولویت های کرسی آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت: کرسی های آزاد اندیشی باید در چهار جوب قانون به صورت منطقی صورت گیرد، چنانچه تاکنون هیچ دانشگاهی مشاهده نشده که طبق آیین نامه اقدام به اجرای کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها کند. همچنین عدم اجازه به گروه های معاند یکی دیگر از باید و نبایدهایی است که توجه زیادی به آن شده چنانچه دانشگاه ها در زمان انتخابات نباید در زمین احزاب قرار گیرند./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار