شبکه جم خاموش شد

شبکه جم با تأسیس در سال 1386 فعالیت خود را آغاز نمود که این شروع با تقویت روابط با فارسی وان و عوامل این شبکه مصادف می شود. اما خیلی زود به پایان راه رسید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شبکه جم با تأسیس در سال 1386 فعالیت خود را آغاز نمود که این شروع با تقویت روابط با فارسی وان و عوامل این شبکه مصادف می شود. تا آن جایی که یک منبع موثق و نزدیک به شبکه جم تی وی اعلام کرد شماری از کسانی که در شبکه فارسی وان فعالیت می کردند برای امکان سفر به ایران به شبکه جم تی وی پیوسته اند و مدیر این شبکه به این نیروها قول داده است که امکان تردد آنها به داخل کشور را فراهم می کند.

 

این عکس همسر سعید کریمیان ( فرد اول از سمت چپ ) را در کنار سارا رهبری کارمند فارسی وان (فرد وسط) نشان می دهد



این منبع افزود که یکی از این افراد بنام سارا رهبری که سابقا مسئول خرید سریال وهماهنگی انها برای دوبله در شبکه فارسی وان بوده است اینک همزمان در هر دو شبکه مشغول فعالیت می باشد.



بنابر دلائلی نامعلوم سارا رهبری به عنوان یکی از عناصر تأثیرگذار و کلیدی در این شبکه اخراج می شود و شاید همین امر جرقه ای می شود تا شعله بر اندام اختلافات این دو شبکه بیافتد.

 

سینا ولی الله، از عوامل فارسی وان روز دوشنبه 8 آبان 1391 با درج پستی در فن پیجش در فیس بوک، دست به افشاگری علیه سیاست های  مدیریت گروه "جم" (GEM)زد و گروه جم را گروهی خائن به ایرانیان دانست که به هر قیمتی به فکر بیزینس و منافع شخصی خود هستند.

 

بعد از افشاگری های سینا ولی الله، مدیریت گروه جم بلافاصله با انتشار بیانیه ای ولی الله را رقیبی حسود معرفی می کند و می نویسد: «بجای اینکه از موفقیت دیگران ناراحت باشید و از حسادت بسوزید شما نیز موفقیت را پیشه راه خود کنید و با تلاش و پشت کار و کمی هم عقل و درایت شما هم موفق شوید؟»

 

 

اختلافات به اینجا ختم نمی شود سینا ولی الله بار دیگر در مصاحبه ای با یکی از فعالان ماهواره ای ضمن اشاره به مشکلات فارسی وان، گروه جم را متهم به پخش غیر قانونی برخی از برنامه ها کرد.

 

سینا ولی الله تنها افشا کننده اقدامات غیر قانونی گروه جم نبود مهدی خزعلی در تاریخ 18 مهر 1391 در بیانیه ای تحت عنوان آقا زاده و شبکه های ماهواره ای از ارتباط پنهانی سعید کریمیان مدیر شبکه جم با افرادی در داخل ایران از جمله برادرش، علیرضا خزعلی پرده برداشت.

 

 

در این دعوای زرگری علیرضا خزعلی تاب این افشاگری را نداشته و بلافاصله در وبسایت شخصی اش از اتهامات مهدی علیه خود اعلام برائت می کند و البته دست به افشای ارتباط سعید کریمیان با سازمان تروریستی مجاهدین خلق می زند.

 

ماجرا به این جا ختم نمی شود. چندی پیش مطلبی از سایت بالاترین تحت عنوان مصاحبه رادیو زمانه با مدیر گروه جم انتشار پیدا می کند که البته تا کنون جنجال های فراوانی بر سر ساختگی و یا واقعی بودن این مصاحبه وجود دارد. کریمیان در این مصاحبه هجمه اتهامات را حاصل حسادت رقبایی مانند شبکه های من و تو و فارسی وان قلمداد می کند.

 

 

وی همچنین در صفحه شخصی اش در فیس بوک فشارهای عوامل شبکه من و تو را دلیل تمامی این جنجال ها می داند.وی در لابلای این مصاحبه فساد حاکم در شبکه من و تو را افشا کرده است.

 

 

پخش سریال ضد ایرانی حریم سلطان از این شبکه را نیز می توان به عنوان یکی از جنجال های اخیر نام برد.

 

 

سریالی که از اعتراض رجب طیب اردوغان و اعتراض مردم ترکیه شروع شد و به دستگیری دوبلرهای این سریال آن هم در تهران و کشف فعالیت های زیر زمینی عوامل شبکه در داخل ایران ختم شد. فعالیتی که به طور گسترده تحت عناوین مختلف و با دور زدن قانون انجام می گرفت.

 

 

با افشاگری های گسترده شهرام همایون در قالب چند برنامه زنده تلویزیونی علیه سعید کریمیان و برملا ساختن ارتباط وی با سازمان مجاهدین خلق پنجره ای دیگر برای فشار به شبکه جم گشوده می شود که وابستگی سیاسی سعید کریمیان و گروه جم با گروهک تروریستی منافقین و حضور فعال در پادگان اشرف حکایت می کند.

 

ادامه افشاگری ها از سوی شهرام همایون در پی واکنش سعید کریمیان وارد فاز جدیدی شد که هر کدام از دو مدیر شبکه برای یکدیگر چنگ و دندان تیز می کردند.

کریمیان با انتشار بیانیه ای همایون را به عنوان فردی کلاهبردار و دلال دختران ایرانی متهم می کند.

 

 

شهرام همایون با رد اتهامات سعید کریمیان در دو برنامه زنده تلویزیونی گفت: «حالا کسی که یک دفتر در ایران، دبی و لندن دارد بیانیه صادر می کند و مرا متهم به دلالی دختران می کند و کسانی که خودشان دستشان به این کار (فروش دختران ایرانی) آلوده است از این خلاء سوء استفاده کرده و برای سقوط اخلاق در جامعه، روابط جنسی و فیلم های رخت و خوابی را به جامعه می کشانند. تمام این ها طبق سناریویی از پیش تعیین شده می باشد.»

 

مدیر کانال یک در ادامه گفت: «قضاوت من در این مورد نیست که جنابعالی 3 سال در قرارگاه اشرف بودی و یا در تلویزیون مجاهدین خدمت می کردی. این ها که عیب نیست! ایراد من به شما عملکرد امروز تو هست. جنایاتی که در جامعه انجام دادی و اخلاق جامعه را از بین برده ای.»

 

بر اساس گمانه زنی ها و تحلیل کارشناسان رسانه ای گفته می شود عضویت سعید کریمیان در گروهک منافقین که هم در رسانه های اپوزیسیون و هم در رسانه های داخلی بازتاب گسترده ای داشت سبب شد تا شرکت اماراتی ماهواره الیاه ست در اولین اقدام پروایدر یاه ست (فروش فرکانس و ارائه خدمات ماهواره ای) را که مدتی تحت عنوان gem cast در دست گروه جم بود را از آنان بگیرد و به شرکتی دیگر واگذار نماید.

 

فشارهای مختلف مالی وسیاسی بر شبکه ضد فرهنگی و مبتذل جم باعث می شود تا گروه شبکه های جم مجبور به واگذاری 7 کانال از 10 شبکه کند.

 

اینک بیش از 72 ساعت است که در اقدامی بی سابقه تمامی شبکه های جم از صفحه ماهواره برچیده شده و بینندگان این شبکه با چند ستون رنگی و صدای بوقی ممتد مواجه می شوند.

منبع: جام نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار