ارومیه/ رئیس کل سازمان نظام پرستاری؛

اجرای استانداردسازی خدمات پرستاری در سطح بین‌المللی

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: استانداردسازی خدمات پرستاری در سطح بین‌المللی در آینده نزدیک در کشور انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، غضنفر میرزابیگی در همایش بزرگ پرستاری که به منظور بررسی قوانین ارتقاء بهره‌وری، تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و چالش‌های پیشرو در سالن آمفی‌ تئاتر مرکز آموزشی درمانی امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در مقایسه با سال‌های قبل از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه مدیرانی موفقند که با وجود منابع محدود و نیازهای نامحدود راه‌های اولویت‌دار را برگزینند، تصریح کرد: این مدیران می‌توانند عدالت نسبی را برقرار کنند.

میرزابیگی بر لزوم همکاری و وجود روابط عادلانه مدیران نظام سلامت کشور با مجموعه پرستاری تاکید کرد و ابراز داشت: اگر این ارتباط و هماهنگی برقرار باشد می‌توان ادعا کرد در بخش مدیریتی 70 درصد موفق عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به عملکرد سازمان نظام پرستاری کشور در سال‌های اخیر، خاطر نشان کرد: این سازمان از ابتدای سال 82 به رسمیت به فعالیت پرداخت و با توجه به برنامه محوری سنگین خود از جمله در اولویت قرار دادن مردم و سپس نظام سلامت و در نهایت نظام پرستاران به کار خود ادامه داد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به دستاوردهای نظام پرستاری از ابتدا تاکنون، متذکر شد: این دستاوردها در حوزه‌های مختلف سازمانی - اداری - تشکیلاتی، اجتماعی-سیاسی، علمی - آموزشی، فرهنگی و رفاهی و در نهایت صنفی و حرفه‌ای قرار دارد.

میرزابیگی تخصصی شدن حرفه پرستاری، افزایش دوره‌ها و ظرفیت‌های تحصیلات تکمیلی و تغییر درصد پذیرش دانشجویان مرد و زن را از اقدامات انجام یافته برای بهبود وضعیت علمی و آموزشی سازمان نظام پرستاری عنوان کرد و گفت: بحث استانداردسازی خدمات پرستاری به طور جدی دنبال می‌شود به زودی خبرهای خوشی از استاندارد خدمات پرستاری در سطح بین‌المللی و با محوریت ایران در منطقه می‌شنویم.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در پست‌های سازمانی حل شده، خاطر نشان کرد: 90 هزار نفر طی سه سال و هر سال 30 هزار نفر در سازمان نظام پرستاری کشور استخدام می‌شوند.

وی به لزوم تربیت بیماریاران تا پایان برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و متذکر شد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تربیت سالانه 10 هزار بیمار یار در نظر گرفته شده است و این آموزش‌ها به صورت 100 ساعت آموزش نظری و 100 ساعت آموزش عملی خواهد بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.