یک کارشناس مسائل هسته‌ای:

غرب از مسدود شدن مسير مذاکره هراس دارد

يک کارشناس مسائل هسته‌اي گفت: با ایجاد هر موج تهدید مبنی بر عدم ادامه مذاکرات از سوی آژانس انرژی اتمی، طرف مقابل شرایط را براي مذاکرات بعدي فراهم مي‌کند که اين امر بيانگر اين است غرب تحت هيچ شرايطي مسير مذاکره را مسدود نخواهند کرد.

محسن محمودي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات ايران با آژانس و گروه 1+5 اظهار داشت: تغييرات جديد در كابينه اوباما موجب تغيير در رويكرد آمريكا نسبت به مسئله هسته‌اي ايران شده كه اين امر به عنوان يكي از موضوعات اصلي در مذاکرات ايران و آژانس مطرح است.

وي افزود: "چاک هاگل" هرگونه درگيري با ايران را نقد کرده و حتي آن را خودکشي مي‌خواند چراکه حتي روزنامه‌نگاران معتبر آمريکايي نیز از يک توافق صلح‌آميز هسته‌اي با ايران سخن مي‌گويند بنابراين وي نسبت به مسئله هسته‌اي ايران بسيار محافظه‌كارانه عمل خواهد كرد.

محمودی ادامه داد: با ایجاد هر موج تهدید مبنی بر عدم ادامه مذاکرات از سوی آژانس انرژی اتمی، طرف مقابل شرایط را براي مذاکرات بعدي فراهم مي‌کند که اين امر بيانگر اين است غرب تحت هيچ شرايطي مسير مذاکره را مسدود نخواهند کرد.

این کارشناس مسائل هسته‌اي در پايان يادآور شد: رسانه‌هاي غربي از ابتدا با هدف تحریک افکار عمومی علیه ایران، پرونده هسته‌اي کشورمان را وارونه جلوه دادند اما افکار عمومی نه تنها بر علیه ایران تحریک نشدند بلکه به همراهی کشورمان آمدند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات ، ایران ، آژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار