بجنورد/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تأخیر دولت در تقدیم لایحه بودجه به مجلس منطقی نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که یکی از مشکلات واحدهای تولیدی عدم تامین سرمایه در گردش است، افزود: تأخیر دولت در تقدیم لایحه بودجه به مجلس منطقی نیست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، هادی شوشتری پس از سخنان رئیس جمهور در نشست علنی دیروز (چهارشنبه ۲۷ دی) مجلس شورای اسلامی گفت: حضور احمدی‌نژاد در اجرای ذیل اصل ۷۰ قانون اساسی و حضور در مجلس و رایزنی با نمایندگان ملت که به گفته امام عصاره فضایل ملت هستند فرصت مغتنمی است که درباره مسائل اساسی و موضوعات پیش روی مجلس و دولت هم اندیشی شود.

نماینده حوزه فرعی فاروج در مجلس شورای اسلامی افزود: همکاری موثر بین دولت و مجلس می‌تواند خروجی سیستم را بهینه ک ند.

وی در تبیین نکاتی درباره همکاری دولت و مجلس گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تعامل و همکاری بین قوا را به خوبی و هوشمندانه طراحی و مهندسی کرده است و از این حیث این قانون را در بین قوانین حقوقی دنیا ممتاز کرده است.

شوشتری تاکید کرد: اصول ۱۴ گانه و ۷۷ گانه قانون اساسی به گونه‌ای منسجم اندام‌واره و هارمونی و منطقی ساختار بین قوای سه گانه و مخصوصا وظایف قوای مجریه و مقننه را به خوبی ترسیم کرده که در اینجا باید به طراحان و تدوین‌کنندگان قانون اساسی به ویژه شهید بهشتی درود بفرستیم که چنین نقشه راهی در پیش روی مدیریت استراتژیک کشور ارائه کردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به احمدی‌نژاد و نمایندگان مجلس ادامه داد: بنابر اصل ۱۲۱ و ۶۷ قانون اساسی ما در برابر پیشگاه قرآن و محضر ربوبی سوگند یاد کردیم که پاسدار قانون اساسی باشیم و از حقوق ملت که قانون اساسی آن را تعیین کرده پاسداری کنیم.

وی با انتقاد از تاخیر دولت در تقدیم لایحه بودجه به مجلس توضیح داد: یکی از مسائل مهم که پیش روی دولت وجود دارد تعیین و تکلیف لایحه بودجه است تا برای ارائه به مجلس و تصویب آن آماده شود. چرا که بودجه حسب تعاریف سندی برای مدیریت کلان اقتصاد در بازده یکساله است.

رئیس کارگروه حقوق بشر با بیان این که لایحه بودجه باید ۱۵ آذرماه تهیه و تقدیم مجلس می‌شد، گفت: هیات دولت بایستی بودجه را تقدیم مجلس می‌کرد اما مع‌الاصف تا به امروز خبری از تقدیم بودجه نیست.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی اقتصاد باید لایحه بودجه به موقع به مجلس تقدیم می‌شد تا بررسی کارشناسی منابع و مصارف و بررسی مدیریت مولفه‌های اقتصاد مقاومتی مشخص می‌شد تا بتوان منابع محدود را به نیازهای نامحدود به شکل متناسب تخصیص داد.

وی با طرح این سوال که آیا منطقی است در شرایط کنونی دولت از ارائه لایحه بودجه تاخیر کند، افزود: مرور و ارزیابی اجمالی اقتصاددانان دلسوز در این چند سال به این جمع‌بندی رسیده که رشد سریع نقدینگی و عبور از مرز خطرناک ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی و عدم ارائه آن به تولید به مثابه سیل مهیبی است که اثرات ناگواری برای اقتصاد خرد و کلان کشور دارد.

شوشتری تصریح کرد: امروز یکی از مشکلات واحدهای تولیدی عدم تامین سرمایه در گردش است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که نمایندگان ملت به عنوان امنای ملت نظام امروز شرمنده جوانان تحصیلکرده و جویای کار هستم گفت: آقای احمدی‌نژاد عدم سرمایه‌گذاری و عدم حمایت از تولید بیکاری به دنبال دارد و بیکاری بستری برای ایجاد مشکلات است و رشد آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.