مطبوعات سوریه

دبیر کل اتحادیه عرب مزدور آل سعود است

مطبوعات دولتی سوریه با انتقاد شدید از دبیر کل اتحادیه عرب، وی را مزدور رژیم های عربستان و قطر توصیف کردند که خواستار دخالت نظامی در سوریه شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه نوشت: روزنامه تشرین نوشت دغدغه خاطر نبیل العربی آن است که جهانیان را چگونه متقاعد کند تا به اشکال مختلف از جمله به شیوه نظامی در سوریه مداخله و حکومت آن را سرنگون کنند.

تشرین افزود این موضع العربی که خارج از غیرت عربی است تازگی ندارد و از زمان آغاز بحران سوریه آغاز شده است.

تشرین در مقاله ای در صفحه نخست خود افزود العربی « مزدور حکام قطر و عربستان است و بابت مواضع و اظهارات و سیاستهای ضد سوری اش نیز پیشاپیش اجرت دریافت می کند».

تشرین افزود« حتی آمریکا اعلام کرده است راهکار در سوریه باید سیاسی باشد اما العربی و حکام عربستان و قطر به دنبال راهکار اسرائیلی یعنی توسل به قدرت نظامی برای درهم کوبیدن قدرت سوریه و متلاشی کردن ارتش آن هستند».

روزنامه البعث ارگان حزب حاکم نیز با اشاره به حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر نوشت العربی « مزدور آل ثانی است و رأی و نظر می دهد که شورای امنیت اشتباه کرده که به بند هفتم منشور سازمان ملل متحد یعنی راهکار نظامی به عنوان تنها راه حل بحران سوریه متوسل نشده است ».

العربی هفته گذشته در نشست کمیته عربی مأمور رسیدگی به پرونده سوریه در دوحه گفت هدف از مذاکرات بین آمریکا و روسیه درباره سوریه با مشارکت اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل به دمشق، تدوین قطعنامه ای است که در شورای امنیت صادر شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: سوریه ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.