گنجی در میدان انقلاب، چشم انتظار یاری

امروز مسجدی در میدان پر از خاطره و شور و عشق انقلاب برای مردمی که این عظمت و درستی را خلق کرده اند، برای آنکه در شأن و منزلت آن ها باشد نیاز به نگاهی ویژه از سوی مسوولان شهری دارد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، آنسوی زندگی و ورای مشغله و دل مشغولی ها جایی برای تمدید ارتقاء داشته ها می خواهی، یا در فراز و فرود این جاده ی زندگی برای گله و شکایت یا شکر و سپاس می خواهی و یا در دنیای هزار رنگ امروز که هر روز رنگی جدید کشف و پدیدار می گردد جایی برای فهم درست از اتفاقات جدید می خواهی.
امروز مسجد شاید جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده باشد اما نیازی است که چشم بستن بر آن راهی جز گمراهی نمی آفریند، امروز مسجد یا عبادت گاه جز نیازهای اصلی یک زندگی سالم و همپای نیازهایی همچون نیاز به مسکن، خانواده و کار است.
مسجد سید الشهدا در ضلع شمالی میدان انقلاب واقع شده که در سال 1376 به اهتمام فردی خیر بنا شده است اما چندین سال است که کار آن ناتمام مانده است.
پیرمردی که خادم این مسجد بود می گفت: فرد خیری که این مسجد را بنا کرده است هر ساله تعمیراتی در این مسجد انجام داده است اما شهرداری بارها وعده داده است که ملک مجاور را خریداری نماید و مسجد را تکمیل کند اما متاسفانه تا کنون بی عمل مانده است.
یکی از فروشندگان مغازه های اطراف مسجد اظهار داشت:در حوالی این منطقه مسجد دیگری وجود ندارد و نیاز مهمی به وجود این مسجد در این محل است اما این مسجد از وضعیت مطلوبی بر خوردار نیست.
یکی دیگر از کسبه ی اطراف مسجد تأکید کرد؛ این مسجد تنها مسجد این منطقه است و تکمیل آن یکی از نیازهای اساسی این منطقه را بر طرف می کند.
و این در حالی است که رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی این شورا در 30 آبان ماه در این باره گفت: مسجد واقع در ضلع شمالی میدان انقلاب چندین سال است که متأسفانه کار آن نیمه کاره مانده است.
وی اظهار داشت: از شهرداری می خواهیم هر چه سریعتر ملک مجاور این مسجد را خریداری و کار این طرح را به اتمام برساند.
چمران با تأکید به شهرداری افزود: این مسجد که در منطقه 6 تهران واقع شده است، مردم این منطقه نیاز اساسی به احداث این مسجد دارند.
باید دانست لازمه ی ساختن شهری آرمانی و ایده آل با امکانات متناسب با نیاز مردم فکر و نگاه سعادتمندانه به زندگی افراد جامعه است، که داشتن مکان هایی برای ارتقاء معنوی افراد جامعه یکی از این نگاه هاست.
لازم است که مسؤلین شهری به ویژه شهرداری این منطقه تکمیل این مسجد را در اولویت های رسیدگی و پیگیری قرار دهند تا علاوه بر انجام وظیفه صاحب ثوابی از تمام گره گشایی هاي که در این مسجد خواهد شد، باشند./ل
برچسب ها: میدان ، انقلاب ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار