ملکشاهي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عدم تمکين مرتضوي از راي ديوان عدالت اداري جرم است

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر برکناری سعید مرتضوی گفت: در صورتی که مسئولی از احکام صادره دادگاه تمکین نکند، مرتکب جرم شده است.

اللهیار ملک‌شاهی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به حکم هیئت عمومی دیوان عدالت اداری کشور مبنی بر برکناری سعید مرتضوی از ریاست سازمان تامین اجتماعی گفت: در صورتی که مسئولی از احکام صادره دادگاه تمکین نکند، مرتکب جرم شده است.

وی افزود: حکم دیوان خطاب به مافوق سعید مرتضوی یعنی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد و رئیس فعلی سازمان تامین اجتماعی باید از مافوق خود تمکین کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطر نشان کرد: بعد از ابلاغ حکم دیوان عدالت اداری کشور، اجرای این حکم قطعی بوده و در صورتی‌که اجرا نشود شخص مذکور مرتكب جرم شده و قابل پیگیری خواهد بود.

گفتنی است؛ انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رئیس صندوق تامین اجتماعی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اسفندماه سال گذشته با مخالفت شدید نمایندگان مجلس روبه رو بود که در نتیجه نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به دیوان عدالت اداری از این موضوع شکایت کردند.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری اولین حکم خود را در 14 مرداد سال جاری در خصوص ابطال حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که دولت پس از دریافت این حکم اقدام به تغییر اساسنامه این صندوق کرده و صندوق تامین اجتماعی را به سازمان تامین اجتماعی تغییر داد.

پس از اينکه دولت مصوبه تغيير نام صندوق به سازمان را به مجلس ارائه نکرد، رئيس مجلس اين مصوبه را غيرقانوني دانسته و در پي آن 26 دی ماه سال جاری دیوان عدالت اداری حکم ابطال تغییر اساسنامه را اعلام و در نتیجه مرتضوی را از ریاست سازمان تامین اجتماعی عزل کرد. 

راي هیئت عمومی دیوان عدالت اداری پس از ابلاغ طبق قانون مدنی روز پنج شنبه 28 دی ماه از طریق روزنامه کثیرالانتشار منتشر شد و هم‌چنین به صورت رسمی اين راي به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت اجرا ارائه شد.

انتهاي‌پيام/س2

برچسب ها: حکم ، دیوان ، عدالت ، اداری ، مرتضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار