چگونه بهترین چای را درست کنیم؟

چای یکی از بهترین نوشیدنی هایی است که می توانید از آن در طول روز استفاده کنید ولی باید دقت داشته باشید که چه چای می نوشید و همچنین نحوه درست شدن آن نیز بسیار مهم است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، مطالب بسیار زیادی تا به حال در مورد فواید چای خوانده اید اما آیا شما نحوه درست کردن یک چای خوب برای خود و خانوادتان را بلد هستید؟ در درست کردن چای باید به برخی نکات بسیار ریزی دقت داشته باشید که در طعم و کیفیت این نوشیدنی بسیار موثر هستند.

حواستان به آب باشد

تنها جوشاندن آب در این جا مورد نظر نیست و باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید. حتما از آب های کاملا تصفیه شده و رد شده از فیلترهای مختلف برای دم کردن چای استفاده کنید. برای مثال اگر یخچال شما آب تصفیه شده می دهد می توانید از آن استفاده کنید. استفاده از آب های معدنی نیز برای چای زیاد توصیه نمی شود چرا که املاح موجود در آن می تواند طعم و رنگ چای را عوض کند.

بهترین نوع را انتخاب کنید

با توجه به شرایطی که دارید و برای اینکه بهترین نتیجه را از نوشیدن یک چای بدست آورید نیاز است که نوع چای انتخابی را به دقت در نظر داشته باشید. برای مثال اگر دچار استرس شده اید می توانید از چای سبز استفاده کنید و یا اینکه خیلی سرفه می کنید از چای گیاهی و یا کوهی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

خودتان چای تولید کنید

این گزینه شاید برای بسیاری از مردم مقدور نباشد ولی اگر مزرعه و یا زمینی در منطقه خوش آب و هوا دارید حتما در آن چای بکارید. محققان دریافتند چای های خانگی میزان بیشتری آنتی اکسیدان دارند. اگر زمین ندارید می توانید از چای باز تهیه کنید و یا از افرادی که در خانه می کارند خریداری کنید.

شیر را فراموش کنید

چای به تنهایی می تواند بسیاری از بیماری های بدن شما را دفع کند و همچنین سیستم داخلی بدن را قدرت ببخشد پس نباید ماده دیگری در آن استفاده کرد. هستند افرادی که در چای خود شیر میریزند اما این باعث می شود تا بسیاری از فواید چای به وسیله شیر از بین برود و دیگر خاصیت گذشته را نخواهد داشت.

شیرین کردن را دقت داشته باشید

یکی از مواردی که باید به آن دقت بسیاری داشته باشید نوع شیرینی کردن چای است. استفاده از شکر نه تنها برای بدن ضررهایی دارد بلکه خواص چای را نیز از بین می برد. بهترین شیرین کننده می تواند عسل باشد و یا اینکه از شیرین کردن چای خود صرف نظر کنید و آن را تلخ بنوشید.
برچسب ها: خواندنی ، باشگاه ، چای ، خواص ، بهترین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
samira
۲۲:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
خوب بود.